Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سومین مرحله آزادسازی محدوده های اکتشافی در سیستان و بلوچستان‌، تعداد 87 محدوده معدنی مشمول آزاد سازی قرار گرفت.

‌به گزارش ایسنا-  به نقل از امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، محمود رضا رحمتیان افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی ( شماره 155441/60 مورخ 12 شهریورماه 97 ) وزارت صمت و اعلامی در سامانه کاداستر، سومین مرحله آزاد سازی محدوده و پهنه های اکتشافی استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آزاد سازی انجام شده تعداد 129 محدوده اکتشافی و 2 پهنه اکتشافی همزمان با سراسر کشور در سامانه کاداستر معادن جهت متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش آزاد گردید، که 87 مورد ثبت محدوده صورت گرفته است.

رحمتیان اضافه کرد: تاکنون دو مرحله آزادسازی محدوده های معدنی و پهنه های اکتشافی در طی سال های 94 و 95 در سطح کشور اقدام ‌و مرحله سوم نیز در زمان مقرر انجام شده است.

وی هدف از این اقدام را فراهم نمودن بستر جذب سرمایه، ایجاد اشتغال پایدار و بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های معدنی کشور عنوان کرد.

به گفته رحمتیان آن گروه از محدوده‌ها که در مرحله دوم به هردلیلی آزاد نشده بودند و اکنون نیز از نظر قانونی مشکلی برای آزادسازی آنها نبوده این بار در فهرست محدوده‌های قابل آزادسازی مرحله سوم قرار گرفته اند.

رحمتیان در ادامه افزود: کلیه محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه‌های اکتشاف ابطالی و محدوده‌های اکتشافی بلاتکلیف، بدون سابقه قبلی و مجهول که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته‌اند از جمله محدوده‌های مشمول آزادسازی بوده اند.

این مقام مسئول درباره محدوده‌های آزاد شده در این مرحله تاکید کرد: باقی‌مانده پهنه‌های مصوب که جلسه نهایی آنها برگزار شده و مناطق امیدبخش آنها با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است نیز مشمول آزادسازی این مرحله قرار گرفته اند.

وی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی مقام عالی وزارت در رابطه با تعیین تکلیف محدوده های راکد و کم کار معدنی کشور‌، آن گروه از افراد حقیقی که پروانه‌ اکتشاف آنها پس از 23 خرداد سال جاری ابطال شده است‌، به مدت یکسال امکان ثبت محدوده جدید در سامانه کاداستر را نخواهند داشت‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899049

دیگر خبرها

  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها