Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،سرهنگ محمد پورشمس ، از آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و دارای حرکات نمایشی خبر داد و افزود: با توجه به حجم زیاد موتور سیکلت و تردد آنها در سطح استان و درخواست‌های مردمی از پلیس راهور برای برخورد با راکبانی که رعایت قوانین و مقررات ندارند این طرح به دستور فرماندهی از امروز  در سراسر استان اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هدف ازاجرای این طرح را کاهش تلفات جانی و لطمات جسمی راکبان موتور سیکلت عنوان کرد و افزود: متاسفانه در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 26 نفر از راکبان موتورسیکلت جان خود را از دست دادند و یک هزار و 476 نفر نیز مجروح بدحال روانه بیمارستان شده‌اند البته این آمار جدا از آمار مجروحان سرپایی است.

 

پورشمس با بیان اینکه متاسفانه در حدود 70 درصد از تصادفات درون شهری موتورسیکلت‌ها قرار دارند اظهار داشت:  از مجموع این میزان در حدود 58 درصد تصادف موتورسیکلت با وسیله نقلیه و 12 درصد تصادف موتورسیکلت با عابر پیاده و یا با موتورسیکلت دیگر بوده و میانگین سنی 65درصد راکبان نیز از 10 تا 40 سال است.

 

وی در تشریح طرح برخورد و جمع‌آوری موتورسیکلت‌ها بیان کرد: در طرح جدید با موتورسیکلت‌هایی که فاقد پلاک، دارای پلاک مخدوش و تا خورده باشند و همچنین راکبانی که به دنبال ایجاد مزاحمت برای شهروندان و انجام حرکات خطرناک و نمایشی باشند و یا از کلاه ایمنی استفاده نکنند برخورد می‌شود.

 

پورشمس گفت:در این طرح علاوه بر توقیف موتورسیکلت فرد متخلف از یک هفته تا یک ماه، متخلفان به مراجع قضائی نیز معرفی می‌شوند.

 

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به این مطلب که نوجوانان و جوانان به دلیل برخورداری از روحیات این دوران دور از چشم خانواده‌های خود دست به انجام حرکت‌های خطرناک و نمایشی زده و به نوعی با جان خود بازی می‌کنند از خانواده‌ها درخواست کرد از تهیه و واگذاری موتورسیکلت به فرزندان کم سن سال خود به شدت پرهیز کنند.

 

 پورشمس گفت: فوت راکبان موتورسیکلت عمدتا به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی  بوده بنابراین از شهروندان خواهشمندیم برای حفظ جان خود در زمان استفاده از موتورسیکلت  حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد موتورسیکلت فاقد پلاک سرپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۵۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این‌ نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم‌ و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک‌ مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

کد خبر 847195 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

دیگر خبرها

  • بازداشت چهار کنکوری متخلف
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان