Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان دوشنبه، 30 مهرماه در دیدار با مدیرکل امور عشایری استان لرستان به برخی فعالیت‌ها و اقدامات جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: یکی‌ از کارهای جهاد دانشگاهی بحث ارائه آموزش است که فعالیت‌های متنوعی در این حوزه انجام می‌دهیم.
وی با بیان این‌که سالانه 10 هزار نفر از آموزش‌های جهاددانشگاهی بهره‌مند می‌شوند، افزود: آمادگی داریم دوره‌های مورد نیاز عشایر استان را تدوین کرده و در هر نقطه و هر زمان بنا به ضرورت برای عشایر استان آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که یکی‌ از موضوعات مهم در توسعه کشور آموزش و توانمندسازی است، ادامه داد: روستاییان و عشایر به‌لحاظ سطح آموزش‌های تخصصی محروم و باید توانمندسازی نیروی انسانی در راستای ایجاد مدل‌های توسعه بومی به‌عنوان یک کار مهم انجام شود.
وی با اشاره به این‌که کاشت، داشت، تجاری‌سازی و برندسازی گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، اضافه کرد: آمادگی داریم در شناسایی، بومی‌سازی و آموزش به روستاییان و عشایر برای بهره‌برداری بهینه از گیاهان دارویی جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست و گونه‌ها را انجام دهیم.
دهقانی‌الوار با بیان این‌که باید شاخص‌های زندگی بهتر و کیفیت‌بخشی زندگی عشایری انجام شود، گفت: ما باید تمامی همت خود را به‌کار گیریم که عشایر و جامعه عشایری به‌عنوان چرخه مهم کشور وضعیت بهتری داشته باشند.
وی یادآور شد: باید برنامه‌های منسجم، عملیاتی و البته تاثیرگذار برای عشایر اجرایی شود تا سطح درآمد آن‌ها را بالاتر ببریم.
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه با اشاره به زمینه دیگر همکاری این نهاد با اداره‌کل عشایر استان افزود: یکی‌از موضوعات مهم امروز بحث انرژی برق در روستاها و عشایر است، آمادگی داریم در بخش نصب و سیستم‌هایی که با انرژی خورشیدی کار کرده و تامین برق آن‌ها با اداره‌کل امور عشایری همکاری کنیم و نیروی انسانی این‌کار را در اختیار داریم.
دهقانی‌الوار همچنین به همکاری بیش‌از دو دانشجو با جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: با وجود این دانشجویان می‌توان از ظرفیت آن‌ها در بحث اردوهای جهادی به‌ویژه در مناطق عشایری بهره برد.
وی گفت: ضرورت دارد گردشگری عشایری و گردشگری کوچ در لرستان ایجاد شود که در این راستا می‌توان از ظرفیت سازمان گردشگری جهاد دانشگاهی استفاده شده و آن‌را توسعه داد.
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی لرستان به اجرای طرح نوین مشاغل خانگی در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در لرستان و استان‌هایی همچون آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی،‌ خراسان شمالی و خراسان جنوبی به اجرا درآمده است و ما در جهاددانشگاهی به متقاضیان آموزش‌های لازم جهت تولید را ارائه می‌دهیم.
وی با بیان این‌که این طرح را نیز می‌توان در سطح عشایر انجام داد، افزود: متقاضیان اشتغال خانگی تسلط کافی به انواع کسب و کارهای خانگی ندارند و نیازمند مشاوره و فراگیری آموزش‌های لازم دارند.
دهقانی‌الوار خاطرنشان کرد: در الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی تلاش کردیم شغل‌ها را به‌طور کامل‌تر معرفی و آموزش‌های لازم به متقاضیان ارائه شود.
رئیس جهاددانشگاهی لرستان همچنین بر ضرورت طراحی مدل مدرن زندگی عشایری تأکید کرد و گفت: این طرح را می توان در یک چارچوب مشخص حتی در سطح کشور مطرح کرد.
وی با بیان این‌که کیفیت‌بخشی زندگی عشاری باید انجام و به آن‌ها توجه ویژه شود، اظهار کرد: اگر این‌کار را نکنیم مهاجرت بیشتر می‌شود، مهاجرت به شهرها و کم‌ شدن جامعه عشایری رشد مصرف‌گرایی و شهرنشینی را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی جهاددانشگاهی دهقان دانشجویان اردوی جهادی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کلان سازمان نظام پزشکی و وزارت آموزش و پرورش بر اساس بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی و بند اول سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و بر ارائه خدمات آموزشی پژوهشی، بهداشت، درمان، دارویی و توانبخشی، مبتنی بر اصول ارزش‌های اساسی - اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه تاکید دارد.

از جمله زمینه‌های همکاری سازمان نظام پزشکی کشور استفاده از ظرفیت اعضای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و معرفی اساتید برتر جامعه پزشکی به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری برای تولید محتوای علمی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت جامعه است.

در همین حال، موارد همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز استفاده از ظرفیت اساتید جامعه پزشکی با معرفی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی به منظور تهیه برنامه‌های آموزشی سلامت محور برای دانش آموزان و آموزگاران است.

کد خبر 6081773 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد