Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:18:30 GMT

سیر تا پیاز خدمات شبکه بهداشت لنده +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۵۶۷۳

سیر تا پیاز خدمات شبکه بهداشت لنده +تصاویر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده در تشریح فعالیت های این شبکه از ارائه بیش از دویست هزار خدمت در مدت شش ماهه گذشته در این شهرستان خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، امرالله خانی در تشریح فعالیت های شش ماهه گذشته حوزه بهداشت و درمان شهرستان لنده از اجرای بیش از دویست هزار خدمت در مدت مذکور و ارائه بهترین خدمات به صورت تخصصی و مشاوره ای، آزمایشگاهی به مردم فهیم شهرستان لنده خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه های توسعه در جوامع پیشرفته توجه به ظرفیت های بهداشتی و درمانی است که در طول سه سال گذشته گام های بلندی برای توسعه روز افزون این مهم در شهرستان لنده برداشته شده است که ثمره آن لبخند رضایت مردم در خصوص کاهش 100درصدی هزینه های درمانی در مراجعه به شهرهای مختلف است.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: مجموعه شبکه بهداشت و درمان از خانه های سلامت روستایی گرفته تا سطوح بالاتر یعنی مرکز جامع سلامت شهری و روستایی تا کادر اداری و درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و خیرین با تلاش شبانه روزی خود به دنبال ارتقای شاخص های سلامت در این شهرستان بوده و خواهند بود به طوری که خدمات صورت گرفته در شش ماهه نخست سال97 گواه این موضوع است.

 

 

وی تاکیدکرد: تلاش های خوبی در طول شش ماهه گذشته در حوزه بهداشت دهان و دندان صورت گرفته است که فیشورسلانت رایگان 342 دانش آموز، فلوراید تراپی رایگان 2237دانش آموز، ترمیم  دندان (رایگان) 237دانش آموز، جرمگیری دندان 45زن باردار،کشیدن دندان بیش از700نفر به صورت عمومی با تعرفه دولتی در درمانگاه مرکز جامع سلامت شهری لنده.

 

خانی اظهارکرد: با هماهنگی صورت گرفته با دانشکده دندان پزشکی اصفهان در قالب اردوی جهادی بیش از 652خدمت در قالب کشیدن دندان، ترمیم دندان، فیشور سیلانت و مورد عصب کشی به مردم روستاهای بخش مرکزی و لنده خدمات دهی صورت گرفته است.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده گفت: در اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان به روستای وحدت آباد بخش موگرمون نیز بیش از670 خدمت برای 400 نفر صورت گرفته که بخشی از نیازمندی روستاهای این بخش را نیز تامین شده است.

 

 

وی افزود: با توجه به اهمیت  بحث تغذیه زنان بادار، با همکاری بنیاد علوی دو مرحله سبد غذایی برای مادران باردار هر مرحله 345 سبد غذایی700 سبد غذایی به ارزش تقریبی 250 میلیون تومان توزیع شده است که در همین راستا نیز برای کودکانی که دارای اختلال در رشد هستند بیش از 171سبدغذایی نیز تهیه و به خانواده های آنان تحویل شده است.

 

 

خانی اظهارکرد: یکی دیگر از مهمترین مباحث در حوزه بهداشت و درمان بحث نظارت و بازرسی و بهداشت محیط در سطح شهرستان است که در طول شش ماهه گذشته بیش از 1480 بازرسی از فروشگاه ها، آرایشگاه ها، کسبه بازار شهرستان لنده صورت گرفته است که  مقدار مواد معدومی بیش از یک تن و 300کیلوگرم بوده است.

 

وی در ادامه گفت: سنجش پورتابل شوری سنجی و روغن سنجی272مورد،صدورکارت تندرستی برای283کسبه بازار، نمونه برداری میکروبی از آب شهری18مورد، نمونه برداری میکروبی آب روستایی93مورد،کلرسنجی شهری920،کلر سنجی روستایی6023مورد، نمونه برداری شیمیایی 54،   بازدید از استخر شنا 10مورد، کلر سنجی استخر شنا68مورد،نمونه گیری نان و نمک42مورد، نمونه گیری  مواد غذایی19مورد در طول شش ماهه گذشته به منظور ارائه خدمات بهداشتی صورت گرفته است.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده تصریح کرد: ثبت خدمات مختلف در سامانه سیب بیش ازیکصدو نود ونه هزار و 425مورد، بهداشت خانواده و روان، سونوگرافی رایگان برای مادران باردار دارای بیمه روستایی  44 نفر،  تهیه دارو های بهداشت روان جهت 48 نفربه مبلغ ده میلیون و 250هزارتومان، گرفتن نمونه پاپ اسمیر رایگان جهت 250 نفر دارای بیمه روستایی و 134 نفر سایر بیمه ها، کمک هزینه جهت انجام آزمایشات غربالگری بیماریهای ژنتیکی جهت 4 نفر، تهیه و توزیع  رایگان مکمل های ویتامین D،اهن و مولتی ویتامین جهت زنان باردار و میانسالان، تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان سینه و اموزش به 684 نفر،غربالگری و تشخیص سرطان سرویکس 469 نفر، اعزام زنان باردار با همراهی ماما 45 نفر، انجام 10 مورد زایمان در تسهیلات زایمانی شبکه بهداشت و درمان لنده.

 

خانی در ادامه اظهارکرد: انجام آزمایشات قند و چربی به صورت رایگان برای گروه سنی 30 سال به بالا،انجام ازمایشات پیش از بارداری دوران بارداری به صورت رایگان صورت گرفت.

 

وی تاکیدکرد: تعداد بیماران ویزیت شده توسط پزشکان متخصص در طول شش ماه اول سال97 بیش از سیزده هزار و 100نفروسونوگرافی انجام شده یک هزار و710نفر، تست رایگان ایدز217نفر، مرکز مشاوره ازدواج97نفر، ثبت بیش از چهل و پنج هزار و527نفر در سامانه سیب(یکپارچه بهداشت) و انجام بیش از یکصدو نود و نه هزار و425خدمت در طول شش ماهه اول سال97 در لنده بخشی از فعالیت های حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان بوده است.

 

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده د رپایان از راه اندازی بخش دیالیز لنده با همکاری مجمع خیرین سلامت لنده وریاست محترم دانشگاه و معاونت درمان و خیریه امام حسن مجتبی (ع) وبیماریهای خاص وزارت بهداشت  در آینده نزدیک خبرداد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب سفر استانی رئیس جمهور به استان سمنان، با حضور در روستای میقان شاهرود، مرکز جامع خدمات سلامت و محل زیست پزشکان این روستا را افتتاح کرد.

‌بهرام عین‌اللهی در حاشیه این مراسم از ایجاد و گسترش شبکه بهداشت و درمان به عنوان یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این ساختار ۱۸ هزار خانه بهداشت فعالیت دارند و تقویت ساختار شبکه بهداشت در دولت مردمی به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی شبکه بهداشت کشور را در منطقه، کم نظیر و الگوی بسیاری از کشور‌های همسایه دانست و تاکید کرد: در دولت مردمی با هدف تقویت ساختار شبکه بهداشت، دو هزار و ۷۰۰ مرکز بهداشتی تکمیل و افتتاح شد و تا پایان دولت، تعداداین مراکز به چهار هزار و ۴۰۰ واحد می‌رسد.

عین‌اللهی با بیان این که مردم همه روستا‌های کشور دارای شناسنامه سلامت هستند، به ارائه خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی در رشته‌های بهورزی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، پزشکی، دندانپزشکی و خدمات دارویی در مراکز جامع خدمات سلامت اشاره کرد و افزود: مرکز جامع خدمات سلامت میقان در زمینی با زیربنای یک هزار و ۴۱۰ متر مربع احداث و همچنین یک محل زیست پزشک با زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در این روستا ساخته شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به تقدیم ۱۲۰ شهید از سوی اهالی روستای میقان به انقلاب اسلامی ملت ایران، خود و همکارانش را مرهون خون شهدا دانست و گفت: عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت از ۷ سال پیش آغاز شده بود)، اما ۷۵ درصد از پیشرفت این پروژه در دولت مردمی رقم خورد تا آن که امروز افتتاح شد و از این پس خدمات مورد نیاز سلامت ۵ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خود را تأمین می‌کند؛ ضمن آن که نظام ارجاع نیز در این مرکز اجرا می‌شود تا بیماران در صورت نیاز به مراکز تخصصی و بستری ارجاع داده شوند.

وی از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد و گفت: این طرح جدید، ابتکار جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد بین المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود. 

 عین‌اللهی با اشاره به برگزاری پویش ملی سلامت در سال گذشته افزود: در جریان برگزاری این پویش، دو بیماری فشارخون بالا و دیابت بررسی شدند و امسال نیز دو پویش سلامت کودکان و غربالگری سرطان در کشور به اجرا در می‌آید.

وزیر بهداشت از تحرک بیشتر مردم، آب، هوا و غذای سالم به عنوان مزایای مناطق روستایی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌های گوناگون نظام سلامت، بسیاری از بیماری‌های عفونی به ویژه در مناطق روستایی، کنترل و یا ریشه کن شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی