Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@13:09:31 GMT

قیمت دینار در عراق ارزان‌تر است یا ایران؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۵۸۰۶

قیمت دینار در عراق ارزان‌تر است یا ایران؟

به گزارش جهان نيوز، اکثر زائران اربعین امسال با توجه به افزایش نرخ ارز ، پیش از عزیمت به عراق در تکاپوی خرید دینار عراقی هستند و در حال حاضر نرخ هر هزار دینار عراقی در بازار کشورمان به‌نرخ آزاد معادل 13 هزار تا 13 هزار و 800 تومان است.
  اما جالب اینکه بر اساس اعلام برخی از زائرانی که در این ایام در عراق هستند، در حال حاضر نرخ خرید دینار در عراق به‌ازای هر هزار دینار، معادل 11 هزار تومان است یعنی حداقل 2 هزار تومان ارزانتر از ایران می‌توان دینار را در خود عراق تهیه کرد!

از سوی دیگر نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل در عراق که تا به امروز از سوی برخی مسئولان کشورمان اعلام شده است بسیار پایین‌تر از ارقام اعلامی است به‌طور نمونه یکی از مسئولان ستاد بازسازی عتبات چندی پیش در اعلام نرخ کرایه‌های مسیرهای مختلف در عراق، هزینه کرایه ون مسیر مهران به نجف اشرف را 17 هزار دینار یعنی حدود 220 هزار تومان اعلام کرده بود اما بر اساس اعلام زائرانی که طی روزهای اخیر اقدام به تردد در همین مسیر کرده‌اند، نرخ کرایه مسیر مهران به نجف اشرف چیزی حدود 70 تا 100 هزار تومان است و بسیاری از رانندگان هزینه‌ها را به‌صورت ریالی از زائران کشورمان دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک رادار، نگوین فی هونگ یک کدنویس مستقل در پلتفرم ایکس این اطلاعات رامنتشر کرده و مدعی است بخش جلویی آیفون SE4 مشابه آیفون ۱۳ و همراه قابلیت فیس آی دی خواهد بود. چنین طراحی بدان معنا است که نمایشگر دارای یک بریدگی است که اکنون در آیفون های جدیدتر منسوخ شده اما دستگاه نسبت به آیفون SE 2022 که در جلوی صفحه قابلیت تاچ آی داشت، پیشرفته تر خواهد بود.

در پشت آیفون SE4یک دوربین تک لنزی مشابه آیفون XR وجود خواهدشت که حسگر ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX503 است. در حال حاضر این حسگر از حالت سینماتیک ۱۰۸۰ پیکسل،Deep Fusion، عکاسی هوش مصنوعی، حالت پرتره و Deep Fusion خواهد بود اما حالت شب در این دستگاه عرضه نمی شود.

همچنین تراشه A16بیونیک در SE4 به کار می رود که در آیفون ۱۵ نیز به شمار می رود. یک نمایشگر ۶.۱ اینچی او ال ای دی با رفرش ریت ۶۰ هرتز ، همراه ۶ گیگابایت RAM و ۱۲۸ یا ۲۵۶ مگابایت حافظه داخلی داخل آیفون ارزان قیمت SE4 به کار خواهد رفت. وزن این دستگاه با ابعاد ۱۴۸.۵ در ۷۱.۲ در ۷.۸ میلیمتر ۱۶۶ گرم خواهد بود.

البته به نظر نمی رسد هونگ از ظرفیت باتری اطمینان ندارد اما برخی منابع مدعی شده اند دستگاه با باتری ۳۲۷۹ میلی آمپری ارائه خواهد شد که نسبت به باتری ۲۰۱۸ میلی آمپری SE 2022 بسیار بهبود یافته است.

در حال حاضر شایعاتی مبنی بر آن وجود دارد که آیفون SE4 احتمالا تا ۲۰۲۵میلادی رونمایی نخواهد شد.

کد خبر 6079575 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • نرخ ارز امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • اجاره خانه در کدام محله‌های تهران ارزان‌تر است؟
  • قیمت دینار عراق امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا باز هم ریخت/ سکه ۱.۶ میلیون تومان ارزان شد
  • نرخ ارز امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت دینار عراق امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات