Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-04@03:32:45 GMT

تزئین سفره مردم پایتخت با سبزی آلوده

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۵۸۴۷

تزئین سفره مردم پایتخت با سبزی آلوده

داود محمدی در مورد برخی اظهارات مبنی بر زراعت چوب به جای کشت سبزی در زمین های آلوده جنوب تهران، گفت: اگر این پیشنهاد عملیاتی شود راهکار مناسبی است البته پیش از اجرا باید اثرات علمی و زیست محیطی آن بررسی شود.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه موضوع آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب به معضلی حل نشدنی تبدیل شده است، افزود: چندین سال است این موضوع مطرح می شود و مسئولان مختلفی در مورد آن اظهارنظر می کنند اما متاسفانه هنوز صحت و سقم اطلاع رسانی مناسبی به مردم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش های آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب نگران کننده است

وی با بیان اینکه گزارش های آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب نگران کننده است، ادامه داد: بخش عمده فاضلاب پایتخت به سمت جنوب تهران سرازیر و بخشی از آن وارد مزارع می شود البته شهرداری اقداماتی برای توسعه تصفیه خانه‌ها انجام داده اما این اقدامات کافی نبوده است.

تولید سبزی با آب فاضلاب سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه تولید سبزی با آب فاضلاب سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می دهد، تصریح کرد: در نشستی که با حضور برخی مسئولان و اعضای شورای شهر داشتیم موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب را مطرح کردیم اما برخی شدت آن را انکار کردند متاسفانه هنوز هیچ دستگاه و نهادی این موضوع را به صورت کارشناسی بررسی نکرده این در حالی است که بسیار نگران کننده بوده و با سلامت مردم و سروکار دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه معضل آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب باید سریع‌تر مدیریت شود، گفت: این موضوع باید به صورت کارشناسانه بررسی شود، متخلفان باید شناسایی و به صورت جدی با آنها برخورد کرد از سویی به مردم اطلاع رسانی مناسبی انجام شود.

لزوم ورود دستگاه قضا و دادستان به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر لزوم ورود دستگاه قضا و دادستان به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب، گفت: دستگاه قضا و دادستان برای ورود به این موضوع باید مستندات محکم و قانونی داشته باشند، البته اگر ابزارهای لازم را نیز در اختیار ندارند به دلیل اینکه سلامت مردم در معرض تهدید است می توانند این موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 57 قرار گرفته و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش مشرق، شاخص کیفیت هوای تهران، امروز - جمعه، چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- بر روی عدد 57و در وضعیت قابل قبول قرار دارد.همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد 58 قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و 39 روز هوای قابل قبول داشته است.این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، 37 روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود و بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم ، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • سمنان چگونه پایتخت کتاب ایران شد؟
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • هوای تهران پاک است
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!