Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: رئیس سیا در میانه نگرانی‌های بین المللی درباره توضیح عربستان درخصوص مرگ روزنامه نگار مخالف سعودی به ترکیه رفته تا با مقام‌های این کشور در این باره دیدار کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این سفر از سوی جینا هاسپل، رئیس سیا به ترکیه در حالی صورت گرفته که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی امروز (سه شنبه) خود به دنبال افشای کامل آنچه است که معاونانش آن را قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف سعودی به دستور مستقیم عربستان و تلاش برای لاپوشانی آن اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ورود هاسپل اقدامی از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا برای دستیابی به اطلاعاتی است که ترکیه در این باره دارد و شامل فایل‌های ضبط شده است.

مقام‌های اطلاعاتی به شدت نسبت به اظهارات سعودی‌ها تردید دارند و به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده‌اند که عملیات قتل این روزنامه‌نگار بدون اطلاع رهبران سعودی مشکوک است.

سخنگوی سیا از اظهارنظر درباره سفر رئیس این سازمان به ترکیه امتناع کرد.

52310

کلید واژه‌ها : سازمان سیا - ترکیه - جمال خاشقجی - عربستان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان سیا ترکیه جمال خاشقجی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی»
به همت سازمان‌های مدنی از 12 کشور به منظور شکستن محاصره غزه و امدادرسانی به ملت فلسطین که در طول هفت ماه متوالی در معرض نسل‌کشی قرار گرفته‌اند، راهی این منطقه می‌شود.

نشست مطبوعاتی این ائتلاف دیروز (جمعه) به منظور ارائه اطلاعاتی در خصوص این ناوگان که به زودی به همراه 100 نفر حرکت خود را آغاز خواهد کرد، در یک کارخانه کشتی‌سازی خصوصی در منطقه توزلا در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

 در این کنفرانس مطبوعاتی که بر روی کشتی برگزار گردید، فعالانی از کشورهای مختلف مانند آلمان، مالزی، فلسطین، نروژ، آرژانتین، اسپانیا، کانادا و جنوب آفریقا حضور داشتند.

«آن رایت» یک افسر آمریکایی بازنشسته و دیپلمات سابق در ابتدا این نشست اظهار داشت که وی در سال 2010 نیز در کشتی مرمرة که با همراهی 7 کشتی با نمایندگانی از ده‌ها کشور به سمت غزه حرکت کرد، حضور داشته است.

همچنین فوزیه محمد حسن، از جنبش کاروان مالزی تصریح کرد که رسانه‌هایی مانند سی ان ان یا بی بی سی ادعا می‌کنند که مشکلات منطقه از ایران یا دیگر کشورها نشأت می‌گیرد در حالی که وضعیت با آنچه آنها اظهار می‌کنند، کاملا متفاوت است.

وی تصریح کرد که آمادگی برای سفر ناوگان آزادی با همکاری بیش از 280شخصیت مهم از بخش‌های مختلف جهان از جمله پزشکان، حقوقدانان، مهندسان، اساتید دانشگاه انجام شده و مهم‌ترین خواسته در این ماموریت تضمین آتش‌بس در منطقه است.

تورستین دالی از جنبش ناوگان آزادی نروژ نیز در این باره گفت: بعد از شش ماه نسل‌کشی و کشتار، باید کمک‌های انسانی به غزه برسد. 

وی در این باره تاکیدکرد که همه کشورها از جمله ترکیه باید این کمک‌ها را به صورت امن به منطقه منتقل کرده و براساس حکم دیوان بین‌المللی دادگستری، آتش بس را تضمین کنند.

هویدا عارف از ناوگان آزادی آمریکا نیز با اشاره به آمادگی برای سفر با حمایت میلیون‌ها نفر در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است که تنش میان ایران و اسرائیل بر حرکت این ناوگان اثر گذارد، گفت: مردم غزه در وضعیت بسیار سخت‌تری زندگی می‌کنند.

وی توضیح داد که وجدان بین‌المللی و همه مردم باید به سوی دیوان بین‌المللی دادگستری مراجعه کرده و برای آتش‌بس و پایان نسل‌‌کشی در غزه اقدام کنند.

عارف در خصوص احتمال این که آنها هدف حملات اسرائیلی‌ها قرار بگیرند، گفت: براساس قوانین و حقوق بین‌المللی ارتکاب اشتباهی دیگر از سوی اسرائیل، پیامدهای خوبی برای امنیت اسرائیل به همراه ندارد هرچند که پرونده اسرائیل پر از این اشتباهات است.

این در حالی است که رژیم اشغالگر اسرائیل با حمله مستقیم به کاروان‌های امدادرسانی مانع رسیدن  کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شده است. اقدامی که تا کنون شهادت چندین نفر از کارکنان سازمان‌های امدادرسانی از جمله کارکنان خارجی وابسته به آشپزخانه مرکزی جهانی را به دنبال داشته است.
 

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)
  • دیگر هر نقشی را قبول نمی‌کنم ؛ حسن فتحی خانم بازیگر ترکیه‌ای را متحول کرد  
  • ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای