Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سعید مصباح در برنامه «دستاورد» رادیو گفت و گو با بیان اینکه آموزش های سازمان فنی و حرفه ای کشور در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می شود، گفت: دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی متولی هدایت، سیاست گذاری و برنامه ریزی برای فعالیت بخش غیردولتی است.
وی افزود: وظیفه اصلی ما، تسهیل گری مسیر برای فعالیت بیشتر مهارت آموزی است و مهم ترین تکلیفی که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان دولت، برای خودمان واجب دانستیم، بازنگری دستورالعمل ها و شیوه نامه ها با هدف افزایش توان تاب آوری به اقتصاد آموزش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: آموزشگاه های آزاد ، عرصه اقتصادی مناسب را در حوزه اقتصاد آموزش ایجاد کرده اند. هر آموزشگاه در حوزه ایجاد اشتغال نیز اثرگذار است یعنی علاوه بر سرمایه گذاران، مدیران و کادر اداری و آموزشی خاص خود را دارد. در حقیقت با وجود همه مشکلات، شاهد هستیم چرخه اقتصاد آموزش در ایران رونق خوبی دارد و این نشان می دهد بعضی از تبلیغات اثر منفی ندارد.
وی اشاره کرد: یکی از شاخص هایی که در تمام کشورهای توسعه یافته وجود دارد، توجه به منابع انسانی به جای منابع طبیعی است و آموزش، محور اصلی را در توسعه منابع انسانی بازی می کند.
مصباح در ادامه از توجه به عرصه جهانی گفت و بیان کرد: مبنای اجرای آموزش های سازمان، اسنادی به نام استانداردهای آموزشی است که دارای کد شناسایی بین المللی است. آنچه مبنای ارائه آموزش های مهارتی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی قرار می گیرد، استانداردهای بین المللی آموزش است و این استانداردها برگرفته از نیازهای شغلی است. در حال حاضر بالغ بر ۵ هزار عنوان استاندارد در پرتال سازمان به صورت رسمی بارگذاری شده است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد اعتبارسنجی صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده را در منطقه آزاد ارس خواستار شد.

مجید کیانی، در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بر اساس ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مناطقی که خارج از نقاط جمعیتی، دارای تراز تجاری مثبت و محصور باشند از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و منطقه آزاد ارس از این سه الزام برخوردار است.‌

وی افزود: در صورت اعمال این معافیت که مقدمات اجرایی آن فراهم گردیده، واحدهای تولیدی از پرداخت ارزش افزوده در قبال خرید مواد اولیه از داخل کشور معاف خواهند شد و این امر تاثیر بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران جدید به حضور در ارس و کاهش قیمت تمام شده تولیدات منطقه برای ارتقاء توان رقابت در بازار داخلی و بین‌المللی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی نیز در این دیدار پس از بحث و بررسی موضوع، عنوان کرد: این سازمان پس از بررسی‌های لازم، معافیت ارزش افزوده در ارس را نهایی خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس