Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:42:55 GMT

بسکتبال بانوان در انتظار تشکیل تیم ملی پنج نفره

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۶۳۱۹

بسکتبال بانوان در انتظار تشکیل تیم ملی پنج نفره

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان افزایش رقابت، انگیزه و تلاش بازیکنان برای انتخاب شدن در تیم ملی را در گرو تشکیل تیم ملی بسکتبال پنج نفره بانوان دانست.

  زهرا مرتضی زاده سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان در گفت و گو با ایسنا در مورد تشکیل نشدن تیم ملی بسکتبال پنج نفره بانوان گفت: سال‌های قبل با اینکه اعزامی نداشتیم  اما اردوهایمان برگزار می‌شد و همیشه تیم ملی بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال شکل و شاکله اش وجود داشت و می‌دانستیم برندهای شاخص ایران چه کسانی و در چه سطحی هستند. من یک مربی جوان بودم از فدراسیون اجازه  می‌گرفتم و در اردوی ملی شرکت می‌کردم تا یاد بگیرم. وجود تیم ملی برای مربیان و بازیکنان خوب بود و بسکتبال را بهتر یاد می‌گرفتند. اما الان این شالکه وجود ندارد و باید در این مورد تصمیماتی گرفته شود هرچند نیازمند صرف هزینه است اما امیدوارم بودجه ای برای این کار در نظر گرفته وتیم ملی پنج نفره هم تشکیل شود.

او در این مورد افزود: حضور در تیم ملی و اعزام به رقابت‌های مختلف باعث پیشرفت بازیکنان می‌شود مثلا ناهیده اسدی بازیکن تیم ما نسبت به قبل از اعزامش به مسابقات سه نفره از نظر مهارت های فردی و دیدگاه و دانش بسکتبالی ارتقا پیدا کرده،  امیدوارم تیم پنج نفره هم شکل بگیرد و اعزاهایش آغاز شود.  

سرمربی تیم پالایش نفت آبادان در پاسخ به این سوال که اعزام تیم‌های مختلف ملی به رقابت‌های بین المللی چه تاثیری در لیگ امسال می‌گذارد گفت: فکر می‌کنم تا تیم پنج نفره تشکیل نشود تفاوت زیادی برای بازیکنان به وجود نمی‌آید و رقابت  آنها برای انتخاب شدن در تیم ملی شدید نمی‌شود.  سال‌های قبل ۹۰ درصد بازیکن‌های تیم ملی را از بین چهار تیم برتر انتخاب می‌کردند در حالی که خیلی از تیم هایی که به پلی آف صعود نمی‌کردند بازیکن های خیلی خوبی داشتند اما دیده نمی شدند. انتظار داریم امسال هر کسی مربی تیم ملی می‌شود تمام بازی‌ها را نگاه کند.

او در ادامه این گفت‌وگو به نقش لیگ در تقویت تیم‌های ملی تاکید کرد و گفت:  اولویت با اعزام‌های ملی است و لیگ باید در مسیر سیاست‌گذاری های فدراسیون برای تیم‌های ملی پیش برود. همه  تلاش‌مان رساندن بازیکنان ولیگ به سطح بالاتری از کیفیت است تا به دنبال آن تیم‌های ملی  با کیفت‌تری داشته باشیم به همین دلیل هر چقدر اردوی ملی در لیگ خلل به وجود بیاورد نباید اعتراض کنیم.

سرمربی تیم  بسکتبال پالایش نفت آبادان استفاده از بازیکن خارجی را به عنوان عاملی برای افزایش کیفیت لیگ دانست و افزود: برخی از مربیان با این دلیل که برابری تیم‌ها از بین می‌رود با جذب بازیکن خارجی مخالفت کردند اما من با نظرخانم دکتر فریده شجاعی موافق بودم که حضور بازیکن خارجی را عاملی برای افزایش کیفیت و کارایی لیگ دانست. چون بازیکنان ایرانی با دیدن بازی بازیکن‌های خارجی توانمندی‌هایشان ارتقا پیدا می‌کkند که در نهایت برای تیم ملی بهتر است. با اینکه وزارت نفت مجوز استفاده از بازیکن خارجی را به ما نداده اما موافقم که تیم‌های با توانایی مالی خوب نسبت به جذب بازیکنان باکیفیت خارجی اقدام کنند، حتی اگر تیم ما ضعیف تر شود چون اصل تیم ملی است. 

او در مورد حواشی به وجود آمده در جذب بازیکنان حاضر در تیم‌های ملی سه نفره اظهار کرد: هر مربی حق دارد در فضای حرفه ‌ای با هر بازیکنی که می‌خواهد صحبت کند و بازیکنان هم حق دارند به هر تیمی که مدنظرشان است بروند.  تیم ما هم با این موارد روبه رو بود و حتی بازیکنی داشتیم که قصد داشت با تیم ما قرارداد ببندد اما مربی دیگری با مبلعی بالاتر او را جذب کرد. وقتی برای عذرخواهی زنگ زد به او گفتم ناراحت نشده‌ایم و در فضای حرفه ای این حق را داری که تیم مورد نظرت را انتخاب کنی. در این میان مربیانی هستند که برخی از بازیکنان را ساختند و برایشان زحمت کشیدند اما به هر حال بازیکن به سنی می‌رسد که به او پیشنهاد های دیگری می‌دهند.

 مرتضی زاده در این مورد افزود:  مساله این است که بازیکنانی که در اردوی تیم  ملی به آنها پیشنها شد،  نگران بودند که اگر جواب رد بدهند به تیم ملی سه نفره دعوت نشوند، حتی برای یکی از بازیکنان ما هم چنین مساله‌ای پیش آمده بود. مربی تیم ملی شاید ناخواسته با بازیکنی حرف زده ولی قصد سوءاستفاده از موقعیت خود را نداشته به هر حال مربیان به دنبال این هستند که تیم خود را خوب ببندند اما برای بازیکنان هم نباید سوء تفاهم به وجود بیاید. در کل  به این حق که مربی و بازیکن در فضای نقل و انتقالات با هم حرف بزنند احترام می‌گذارم. 

سرمربی تیم پالایش نفت آبادان در ادامه به تجربه خود  در مورد رو به رو شدن با انتقادهای دیگران به دلیل  صحبت کردن با بازیکنان اشاره و بیان کرد:  سال ها قبل به من هم خرده می‌گرفتند که با بازیکنان صحبت می‌کنم چون ما باشگاه هایی بودیم که از نظر مالی شرایط خوبی داشتیم و برایمان مهم بود که برندمان را حفظ کنیم.  اما امسال این فضا بازتر و نقل و انتقالات بیشتر بود که خوشحال کننده است چون باعث می‌شود از فضای سنتی فاصله بگیریم و حرفه‌ای تر شویم.  اما امیدوارم تمهیداتی که  برای مربیان بازیکن ساز در نظر گرفته شده اجرایی شود تا این حواشی کمتر به وجود بیاید.

مرتضی زاده  به وضعیت تیم خود پیش از شروع لیگ برتر اشاره کرد و گفت:  ۱۵ بازیکن شامل هفت نفر غیربومی و هشت نفر بومی را گرفتیم. امسال تیممان جدید است و قطعا تیم جدید ناهماهنگی‌های خاص خود را دارد ولی مشغول تمرین کردن برای کاهش این ناهماهنگی‌ها هستیم  قطعا بعد از بازی اول شکل بهتری به خود می‌گیریم. 

او در پاسخ به این سوال که Hیا به دلیل مشکلات مالی تیم را جوان کرده اید؟ بیان کرد:   مدیریت باشگاه جدید است و سیاست خاص خود را دارد و یکی از اهدافشان تقویت نیروهای بومی است. به همین دلیل علی رغم مشکلات مالی میانگین سنی بازیکنانمان نیز حدود ۱۰ سال جوان‌تر شده است. همیشه به دنبال حمایت‌های مالی  بهتری از بازیکنانمان بودیم اما شرایط به دلخواه ما نشد و از بازیکنان  و کادرمان که حمایت کردند و پای کار ایستادند تشکر می‌کنم. 

این مربی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت مالی تیمتان در ادامه فصل بهتر می‌شود؟ بیان کرد: بستگی به وزارت نفت و تصمیماتی که در آینده اتخاذ می‌کنند دارد. بین جوان‌های خوزستان  ورزش حرف اول را می‌زند و جز ورزش چیز دیگری ندارند. اکثر شهرهای خوزستان با تکیه به پایگاه‌های نفتی‌شان  می‌توانند  تیمداری کنند اما کمبود بودجه  به جز پالایش نفت آبادان به سایر بخش‌های استان خوزستان هم فشار آورده و همه تلاش می‌کنند تا با رایزنی‌های مختلف این فضا را تغییر دهند و در نتیجه جوان‌های خوزستان آسیب کمتری ببینند. 

 مرتضی زاده در مورد داشتن سهمیه برای مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا گفت: سهمیه داریم اما متاسفانه وزارت نفت هنوز مجوز شرکت در این مسابقات را به ما نداده است. پیگیر جذب اسپانسر هستیم تا بتوانیم این سهمیه را برای استان خوزستان حفظ کنیم . فکر می‌کنم تا بهمن ماه وقت داریم که اعلام آمادگی کنیم، بنابراین همه تلاشمان بر شرکت کردن است و  امیدوارم حتی اگر وزارت نفت به تنهایی نمی‌تواند  حمایت کند،  ارگان های دیگر استان همراهی کنند.

به گزارش ایسنا، تیم پالایش نفت آبادان با ترکیب ناهیده اسدی،  محدثه قسمی،  رقیه نجفی،  الناز سیاهی،  نیلوفر مظاهری،  مریم پورخلف،  مریم جانکی،  ایلناز مظهری،  آناهیتا تارازی،‌  مرضیه مقدم،  فریبا حسنی نژاد،  راحیل زمانیان،  نازنین محمدی،  فائزه شهریاری،  فاطمه شهریاری و با سرمربیگری زهرا مرتضی زاده در لیگ برتر شرکت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بسکتبال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)

تمرین امروز پرسپولیس با میهمانان ویژه برگزار شد.

به گزارش فارس، سرخپوشان ایران در چارچوب مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال باشگاههای کشور (یادواره آزادسازی خرمشهر)، روز جمعه در اراک میهمان تیم آلومینیوم هستند.

تمرین امروز از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه و پس از حضور در جلسه فنی، در زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد. تمرین امروز که ۷۰ دقیقه به طول انجامید، شامل پاسکاری‌های کوتاه و ترکیبی، حفظ توپ در بخش کوچکی از زمین در قالب دو گروه و بعد از آن، مرور تاکتیک‌های هجومی و دفاعی در دو گروه از بازیکنان و در دو نیمه از زمین انجام شد.

وحدت هنانوف بعد از گذراندن دوران مصدومیت خود، امروز در بخشی از تمرینات گروهی حاضر شد و در کنار سایر بازیکنان تمرین کرد. علیرضا بیرانوند هم بعد از این که روز گذشته گچ دستش را باز کرد، برنامه‌های اختصاصی خود را زیر نظر کادر پزشکی و مربیان تیم انجام داد. امید عالیشاه نیز با توجه به مصدومیتی که در بازی برابر صنعت نفت برای او بوجود آمد، امروز زیر نظر کادر پزشکی تمرین کرد.

در تمرین امروز که دو میهمان ویژه داشت؛ الهام صالحی، قهرمان جهان و آسیا در رشته پرتاب نیزه و وزنه و زینب مرادی نفر دوم آسیا در پرتاب نیزه، دو بانوی ورزشکار پارادومیدانی اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک، در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند و پیش از شروع تمرین، با بازیکنان و اعضای تیم، عکسی به یادگار گرفتند و بازیکنان تیم هم برای این دو ملی‌پوش کشورمان آرزوی موفقیت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فوتبال بانوان (عکس) نتايج دور برگشت ليگ برتر فوتبال بانوان

دیگر خبرها

  • حضور بانوان ملی پوش در تمرین امروز پرسپولیس (+عکس)
  • بانوان ملی پوش میهمان تمرین پرسپولیس
  • بانوان ملی‌پوش در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • بسکتبال NBA | اسامی نامزدهای نهایی جوایز فصل عادی
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • کمبود اسپانسر به‌ضرر لیگ‌ برتر تمام می‌شود
  • عمق فاجعه است که این بازیکن در ترکیب تیم ملی ایران نبود؟ | عراقی‌ها بازیکنان ما را برای تیم ملی‌شان می‌خواهند
  • عمق فاجعه است که این بازکین در ترکیب تیم ملی ایران نبود؟ | عراقی‌ها بازیکنان ما را برای تیم ملی‌شان می‌خواهند
  • محرومیت مشابه نورافکن در انتظار اسماعیلی فر