Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طرح تاثیر معدل در کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی شد و اعضای کمیسیون در نظرات مختلف گفتند که که به دلیل اینکه قانونی در زمینه تاثیر معدل کنکور وجود دارد با وزیر علوم به عنوان رئیس شورای سنجش و پذیرش که حق رای در این زمینه دارد رایزنی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: وزیر علوم به همراه معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش که دارای حق رای در شورای سنجش و پذیرش دانشجو هستند به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت شده اند تا در این زمینه وزیر علوم اعضای شورا را توجیه کند که تاثیر قطعی معدل به مصحلت نیست.

عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع اگر شورای سنجش و پذیرش دانشجو این نظر که تاثیر سوابق تحصیلی از قطعی به مثبت تغییر کند و به این نتیجه برسند که تاثیر معدل در کنکور ۹۸ به صورت تاثیر مثبت اعمال شود، ما دیگر طرح جدیدی در مجلس مطرح نمی‌کنیم.

وی افزود: ما پذیرفتیم که منتظر بمانیم و در صورتی که موفقیتی در این زمینه حاصل نشد و شورای سنجش و پذیرش در جلسه فوق العاده به نتیجه نرسیدند ما در مجلس طرح تغییر تاثیر سوابق تحصیلی از قطعی به مثبت را به صحن علنی می‌بریم.

احمدی لاشکی یادآور شد: البته بحث دیگر این است که آموزش و پرورش هنوز نتوانسته است تعهد بدهد که دروس پایه دوم متوسط یعنی کلاس‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ را به صورت امتحانات نهایی برگزار خواهد کرد.

وی گفت: حرف ما این است که تا زمانی که امتحانات نهایی به صورت سراسری برگزار نشود تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور باید به صورت مثبت اعمال شود. امتحانات نهایی هم باید به صورت استاندارد طرح شود و هم به صورت یکنواخت تصحیح شود. یعنی تصحیح ورقه در استان‌های مختلف باید با یک برنامه هماهنگ انجام شود.

نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نکته برای امتحانات نهایی تضمین امنیت امتحانات است که باید از سوی آموزش پرورش پذیرفته شود. اگر این شروط پذیرفته شود ما هم موافق هستیم که کنکور حذف شود. اما تا زمانی که امنیت امتحانات را ایجاد نکرده ایم بهتر است تاثیر سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت و پذیرش از طریق کنکور سراسری باشد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزیر علوم کمیسیون آموزش و تحقیقات تاثیر معدل در کنکور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را تکذیب کرد
  • آغاز نام‌ نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • آغاز نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳