Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:21:01 GMT

عامل انسانی دلیل عمده حوادث رانندگی در خلخال است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۶۷۱۲

عامل انسانی دلیل عمده حوادث رانندگی در خلخال است

اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه جاده خلخال ، اردبیل گفت: عامل انسانی علت اصلی وقوع حوادث رانندگی مرگبار و افزایش تلفات انسانی در راه های ارتباطی این منطقه است.

به گزارش ایرنا ، سرگرد علیرضا صحبتی روز سه شنبه در جلسه کمیته برفروبی خلخال افزود: در حالی که در نیمه اول سال گذشته تنها یک حادثه منجر به فوت در جاده های این شهرستان رخ داد، این میران به تعداد قابل توجهی در 6 ماه اول امسال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اعلام نظر و بررسی های کارشناسی پلیس راه استان حاکی از وجود خطای انسانی به عنوان علت اصلی در وقوع این حوادث خونین رانندگی است.
او با بیان اینکه افزایش مسافر و ورودی گردشگران به راه های منطقه نمی تواند دلیلی برای افزایش حوادث رانندگی باشد، اظهار داشت: رعایت مقررات از سوی رانندگان در راه های ارتباطی پرترافیک و شلوغ بزرگترین عامل بازدارنده از تصادف است.
وی همچنین گفت: از سال 95 تا سال گذشته آمار ورودی مسافر به جاده های منطقه 45 درصد افزایش یافته ولی آمار حوادث سیر نزولی به خود گرفته است.
صحبتی افزود: 99 درصد از راه های ارتباطی خلخال کوهستانی است و کوچک ترین خطای انسانی منجر به وقوع حوادث مرگبار رانندگی می شود و فقدان امکانات بازدارنده از حادثه از جمله علایم هشدار دهنده کافی ، گاردریل و حفاظ کنار جاده نیز می تواند منجر به تشدید حوادث شود.
وی بیان کرد: آموزش دانش آموزان ، ارتقای سطح فرهنگ رانندگی درست و اعمال قوانین سخت گیرانه از عوامل دخیل در کاهش آمار حوادث رانندگی می باشد.
او همچنین از استقرار یک تیم ثابت پلیس راه در جاده خلخال به اسالم همزمان با آغاز بارش های برف در این جاده کوهستانی و برفگیر استان خبر داد.
معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و یخبندان بر لزوم آمادگی گروه های برفروبی شهرداری های سه شهر و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان برای برفروبی معابر عمومی و راه های ارتباطی بین شهری و روستایی منطقه تاکید کرد.
رضوان صادقی افزود: شهرداران خلخال ، کلور و هشجین موظف به برفروبی تعدادی از مسیرهای ارتباطی روستایی که در سال های گذشته در کمیته برفروبی لحاظ شده، هستند.
وی اظهار داشت: معلمان روستاهای دور افتاده و صعب العبور مکلف به بیتوته در روستاهای محل خدمت خود در روزهای برفی و سرد سال برای پیشگیری از گرفتار شدن در راه های پوشیده از برف بوده و آموزش و پرورش باید این موضوع را به به همه معلمان تحت مدیریت خود ابلاغ کند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي برفروبي صحبتي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به مصدومیت سالانه ۵۰۰ هزار نفر در تصادفات،‌ گفت: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار سید تیمور حسینی در مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی 1403 که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد(ع) این وزارتخانه برگزار شد، به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره و اظهار کرد: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش 14.3 درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، 9.4 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه 80 را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های 95 و 96 بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز 20 هزار نفر گذشت.

حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از 500 هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش‌بینانه، 10 درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم‌اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه‌های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • ۵ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در جاده حیران
  • حادثه‌رانندگی در جاده مهاباد - سردشت ۴ کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد