Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:09:01 GMT

گزارش تسنیم| ۱۰ جاذبه طبیعی آرامش‌بخش در روسیه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۶۷۲۲

گزارش تسنیم| ۱۰ جاذبه طبیعی آرامش‌بخش در روسیه

مناطق طبیعی زیبا، دست نخورده و آرامش بخش بسیاری در روسیه وجود دارند که چشم اندازی حیرت‌انگیز و منحصربه فرد از ترکیب کوه‌ها، دره‌ها، دریاچه ها، دشت‌ها و جنگل‌ها را بوجود آورده است. ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، برخی از اوقات به نظر می‌رسد تصاویری طبیعی که چشم را خیره کرده و جذابیت فوق‌العاده‌ای به مناظر می‌دهند، توسط برنامه فتوشاپ بوجود آمده‌اند، ولی همیشه اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «نووستی» 10 منظره کاملا طبیعی، بسیار زیبا و آرامش‌بخش در سرزمین پهناور روسیه را بعنوان نمونه‌ای از این نوع مناظر شگفت انگیز انتخاب کرده است:

دریاچه التون، منطقه ولگاگراد

هنگام راه رفتن روی ساحل این دریاچه مانند این می‌ماند که به روی برف یا شن سفید قدم می‌زنید. در حالیکه همه جا فقط نمک است. اگر کمی از مناطق مسکونی دور شوید، صخره‌های نمکی غول‌پیکری را می توان مشاهده کرد، گویی در سیاره ناشناسی قدم گذاشته‌اید. بسیاری از توریست‌هایی که از این منطقه دیدن می‌کنند، معتقدند چشم انداز دریاچه التون با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. به نظر می‌رسد دریاچه پر از آب است، ولی تنها محلول نمک معدنی است. در این منطقه حتی باد هم طعم نمک می‌دهد.

گزارش تسنیم| نگاهی به 10 موزه برتر روسیه که در جهان بی‌نظیرند + تصاویر گزارش تسنیم| مسکو، پایتخت روسیه 871 ساله شد+تصاویر گزارش تسنیم| فرهنگ و آداب و رسوم منحصر بفرد مردم روسیه+تصاویر گزارش تسنیم| مردم سیبری زندگی دشوار خود را چگونه سپری می‌کنند + تصاویر

 

پارک ملی «تاگانای» منطقه چلیانیسک

فصل پاییز در پارک ملی تاگانای، چشمان بیننده را با رنگ‌های روشن منحصربه فردی آشنا می‌کند که کمتر در جای دیگری قابل مشاهده است. سکوت لذت بخشی بر منطقه حاکم است، آسمان بی اندازه آبی و بلند است و کوه‌های اورال زیبایی خیره کننده‌ای به منطقه بخشیده است.

پارک ملی تاگانای، در حد فاصل قاره آسیا و اروپا قرار داشته و یکی از زیباترین مناظر کوه‌های اورال را بوجود آورده است. در این منطقه هم مراتع کوهستانی، هم تندرا، هم بوته‌زا، هم جنگل‌های انبوه و بلند وجود دارد. بقایای صخره‌های سنگی شکسته شده در اثر سرما به شخصیت‌های عجیب افسانه‌ای شباهت دارند. یکی از چشم اندازهای زیبای این منطقه رودخانه‌های سنگی است که به مانند رودی از قطره‌های غول پیکر در جریان است.

 

فلات پوتورانا، منطقه کراسنایارسک

فلات پوتورانا را باید یکی از مناطق زیبای جهان دانست. منظره خاصی از کوهی به ارتفاع 1701 از سطح دریا. با رودخانه‌های فراوانی که در تابستان از آب شدن یخ‌ها و برف تشکیل می شوند و چشم انداز رویایی به وسعت 5 برابر شهر مسکو را بوجود می‌آورد. آبشار «تالنیکووی» در فلات پوتورانا یکی از بلندترین فلات‌ها در منطقه اورآسیا بشمار می‌رود که در مرکز روسیه قرار دارد.

 

مجموعه دریاچه کوچرلینسک، جمهوری آلتای روسیه

دریاچه‌های کوچرلینسکی بزرگ، بالا و پایین در کوه‌های آلتای واقع شده‌اند. بزرگترین آنها با همین نام، در ارتفاع 1790 متری در دامنه این کوه‌ها قرار دارد. آب فیروزه‌ای رنگ این دریاچه به علت تعلیق معدنی خاص آن به سمت پایین سرازیر نمی‌شود. البته برخی مواقع به دلیل شرایط نامناسب خاک، به رنگ خاکستری تیره درمی آید.

 

کوه‌های شیخانی، جمهوری باشکورتوستان

چهار کوه تنهای: توراتائو، شاختای، یوراکتای و کوشتای، زنجیره باریکی را در منطقه کوه‌های اورال بوجود آورده‌اند که در طول رودخانه "بیلوی" به مسافت 20 کیلومتر قرار دارند. کوه‌های شیخانی باقی مانده صخره‌های دریایی اقیانوس اورال است که میلیون‌ها سال قبل از بین رفته است. به همین دلیل انواع فسیل‌های باستانی اسفنجی، مرجانی، جلبک‌ها و اکینودرم‌ها در این منطقه یافت می‌شود.

 

رودخانه چوسوایا، منطقه چلیابینسکیا و اسوردلوفسکایا

این رودخانه از دامنه شرقی کوه‌های اورال در آسیا سرازیر می‌شود و سپس در دامنه غربی آن به بخش اروپایی روسیه می‌رسد. در سواحل این رودخانه صدها صخره زیبا وجود دارد که دارای طبقه بندی و انحنای ویژه‌ای هستند و مناظر دلفریبی را بوجود آورده‌اند.

 

حوزه آبی دریاچه سلیگر، منطقه نووگورادسک

این منطقه در دوره یخبندان بوجود آمده و شامل تپه‌های متناوب، مناطق مسطح و تخته سنگ‌های بزرگ  است. مساحت کل این حوزه آبی بزرگ 260 کیلومترمربع است که 38 جزیره (حدود 160 قطعه) دارد. بزرگترین جزیره آن «خاچین» است که شامل 4 روستا و 10 دریاچه کوچکتر است.

 

سرزمین اوبسونورسک، جمهوری تیوا

در این منطقه طبیعت یک پدیده منحصربه فرد ایجاد کرده که به اصطلاح رژه مناظر گفته می‌شود. در بخش‌های پایین این حوضه خاک رس و بیابان‌های شنی وجود دارد. در دشت‌های کوهستانی استپ‌های خشک چمنی و در دامنه کوه‌ها استپ‌ها به جنگل و سپس به جنگ‌های کاج و سدر تبدیل می‌شوند. نزدیک به قله کوه‌ها نیز تندرا آلپ و یخچال‌های طبیعی وجود دارد.

 

صخره تارخان‌کوت، شبه جزیره کریمه

صخره‌ای با منظره‌ای وحشی و سخت از شبه جزیره تارخان‌کوت توسط رانش شکل گرفته است. توریست‌هایی که عاشق ماهیگیری و غواصی هستند، به سمت آرک‌ها ، تونل‌ها و غارهای این صخره جذب می‌شوند.

یکی از جاذبه‌های طبیعی این منطقه «جام عشق» است که حلقه دایره‌ای شکل بوجود آمده از سنگ‌هاست که در خود آب زلالی را جم کرده است. بر اساس افسانه‌های محلی، عشق زن و شوهری که به داخل این جام بپرند، ابدی خواهد شد.

 

محدوده کوهستانی خبینی، منطقه مورمانسک

منطقه‌ای کوهستانی که 40 میلیون سال قبل بوجود آمده و اکنون به شکل یک فلات سنگی به شکل نعل اسب است. این فلات پس از کریستالی شدن ماگمای آتشفشانی غول‌پیکر که میلیون‌ها سال پیش سرد شده و توسط رودخانه‌ها شسته شده تشکیل شده است. در حال حاضر رودها، به همراه باتلاق‌ها و دریاچه‌ شمالی موجود در این منطقه، چشم انداز کاملا منحصربه فرد و زیبایی را بوجود آورده است.

انتهای پیام/  

R1445/P36447/S8,87,89,1414/CT8 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر گفت: شهرستان کاشمر با ۱۱۵ هزار هکتار وسعت جزو شهرستان‌های بیابانی خراسان رضوی محسوب می‌شود و حدود ۱۰۰ هزار هکتار از این مساحت در زمره اراضی ملی است.

میثم روشنی افزود: مسئله تغییرات اقلیمی از یک طرف و وقوع سیلاب‌های ناگهانی از سوی دیگر با توجه به مقدار ناچیز بارندگی و پراکنش و شدت نامناسب نزولات جوی، وضعیت آبدهی چاه‌ها و قنوات و به طور کلی تأمین آب را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمرگفت: با وجود دو کانون مهم فرسایش بادی در جنوب کاشمر و همچنین بروز پدیده ریز گردها، فرونشست‌ها، آلودگی هوا و پدیده بیابان‌زایی، ضرورت فعالیت‌های اصلاحی احیائی را در سطح شهرستان دو چندان کرده است.

 روشنی افزود: با توجه به لزوم تأمین منابع آبی به رغم کمی این منابع، برای کاشت نهال، با محدودیت مواجه بودیم هرچند عملیات تغییر محل و احیای چاه موتور ایستگاه تثبیت شن با پیگیری‌های زیاد و همکاری منابع آب شهرستان و اعتبارات تخصیصی، بعد از ۲۵ سال درحال اقدام است.

وی گفت: در حوزه آبخیزداری در راستای تأمین آب شرب و کنترل سیلاب، یک مورد اجرای بند خاکی با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار متر مکعب در حوزه شهری بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان اجرا شد و طرح تکمیل بند خاکی حوزه دره گرگ با حجم عملیات ۱۰۸۰ متر مکعب با یک میلیارد ریال اعتبار اجراشد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشمر افزود: همچنین در سال گذشته بند خاکی حوزه شمال غرب شهرستان با حجم بالغ‌بر ۳۷ هزار متر مکعب خاک‌ریزی و بند گابیون سنگ ملات با اعتباری ۳.۵ میلیارد تومان احداث شد.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • (تصاویر) پشتو قالاسی، قلعه‌ صخره‌ای آذربایجان شرقی
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر