Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@09:49:55 GMT

دوچرخه‌ای که به جای زنجیر با بند کشی حرکت می‌کند+فیلم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۶۷۸۳

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- طراحان نوع جدیدی از دوچرخه‌ها را به بازار عرضه کرده اند که در آن به جای استفاده از زنجیر از بند کشی بهره گرفته شده است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، طراحان نوع جدیدی از دوچرخه‌ها را به بازار عرضه کرده اند که در آن به جای استفاده از زنجیر از بند کشی بهره گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوچرخه طوری طراحی شده است که بند‌ها به صفحه پدال چرخ عقب متصل می‌شود. هر بند باید بر روی یکی از پدال‌ها قرار بگیرد. زمانی که دوچرخه به حرکت در می‌آید بند‌ها نیروی وارد شده به دو طرف پدال را تقسیم کرده و همین امر به دوچرخه سوار کمک کند تا بهتر پدال را به حرکت در آورد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
در واقع زمانی که یکی از پدال‌ها به سمت جلو حرکت می‌کند، بند دوچرخه هم به همراه آن به جلو هدایت می‌شود، اما زمانی که پدال به سمت عقب حرکت می‌کند صفحه پدال به حالت اول خود باز می‌گردد. این بدان معناست که در این سیستم همیشه یک نیروی چرخش در جریان است. این مکانیزم جایگزین چرخ دنده شده است. بنابراین زمانی که دنده دوچرخه عوض می‌شود به هیچ وجه بند‌ها از روی صفحه پدال جدا نمی‌شود.
جالب است بدانید که بند‌های به کار رفته در این نوع از دوچرخه از مقاومت بالایی برخوردار بوده و دوچرخه سوار می‌تواند تا مسافت ۲۰۰۰ کیلومتر با آن پا بزند. نکته قابل توجه آن است که این بند‌ها به راحتی تعویض شده و نیازی به روغن کاری ندارند.


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دوچرخه زنجیر بند کشی طراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد

 قاسم طاهری مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: با توجه به استقبال شهروندان از سامانه دوچرخه‌های اشتراکی و باسیاست گسترش حمل نقل پاک و انسان‌محور در شهر مشهد، هزینه ثبت‌نام بایدو بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر رایگان شد.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دوچرخه و ۱۶۹ ایستگاه دوچرخه در سطح شهر و پارک بانوان فعال و در حال خدمت‌رسانی به عموم شهروندان محترم هستند که در آغاز فعالیت سامانه بایدو مبالغی بابت ودیعه ابتدایی ثبت‌نام و هزینه بیمه از شهروندان پس از احراز هویت اخذ می‌شده که این مسئله بعضاً محدودیت استفاده عمومی مردم را در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا و جهت تسهیل استفاده شهروندان از دوچرخه‌های بایدو با مصوبه شورای اسلامی شهر این هزینه‌ها به‌عنوان یارانه خدماتی بر دوش شهرداری مشهد قرارگرفته است.

طاهری بیان کرد: بر همین اساس ازاین پس متقاضیان استفاده از بایدو نیازی به پرداخت وجه اولیه نخواهند داشت و فقط هر نیم ساعت مبلغ ۱۸۵۰ تومان از حساب جیب من آنها در اپلیکیشن شهر من در هر بار استفاده کسر خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر میانگین سرانه استفاده از هر دوچرخه در شرایط معمولی در جهان ۴ بار است که در شرایط ایده‌آل باید ۸ بار باشد تصریح کرد: این در حالی است که این عدد در ایران یک بوده و نشان‌دهنده استفاده حداقلی شهروندان از دوچرخه را دارد که باید برای افزایش آن فرهنگ‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طبیعتاً تحقق شعار هوای پاک مستلزم مشارکت عموم مردم در بهبود حمل نقل و جایگزینی مد‌های جدید حمل‌ونقل عمومی به خصوص دوچرخه است تاکید کرد: در همین زمینه خوشبختانه مدیریت شهری مشهد با حمایت شورای اسلامی شهر بستر‌های مناسب این موضوع را آماده کرده است و با مصوبه اخیر نیز باب استفاده عموم از دوچرخه‌ها بازشده است.

طاهری اظهار کرد: اکنون نیز در تلاش هستیم تا فرایند استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند بایدو هر چه بیشتر تسهیل شود در همین راستا ثبت نام از طریق نرم‌افزار شهر من، برای سیستم‌عامل‌های اندروید و سایت به آدرس baike.mashhad.ir برای سیستم‌های ios در نظرگرفته شده است.

او افزود: همچنین شماره تماس ۳۱۲۹۳۱۲۹ امور مشترکین بایدو آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عکس | این خودرو تله مرگ است!
  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • ثبت‌ نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو رایگان شد
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • لحظه انفجار باتری دوچرخه برقی (فیلم)
  • فیلم| لحظه انفجار باتری دوچرخه برقی
  • چرا کپنهاگ پایتخت سبز جهان است؟
  • لحظه انفجار باتری دوچرخه برقی + فیلم
  • غلبه دوچرخه بر ماشین
  • (ویدئو) از آلمان تا مسجد الاقصی با دوچرخه!