Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@11:49:54 GMT

مطالبه ‌ عمومی تهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۷۰۰۵

مطالبه ‌ عمومی تهرانی‌ها

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، قادر باستانی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه با این مقدمه در روزناه وطن امروز نوشت: پارسال شرایط بهتر از امسال بود. تحریم‌های ظالمانه آمریکا، شرایط امروز را دشوار کرده و مدیریت شهری هم از تبعات آن در امان نیست، بلکه به طور مضاعف اثر می‌پذیرد و این شرایط دشوار به مشکلات قبلی افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها که با نظام شهرداری تهران آشنایی دارند، می‌دانند که تیم قالیباف طوری مجموعه را تحویل داده که بجز صاف‌کردن بدهی‌های کلان گذشته و پرداخت دستمزد ماه به ماه کارکنان، عملا جای مانوری برای مدیران شهری باقی نمانده است؛ همان کاری که نجفی و افشانی در مدت کوتاه شهردار شدن‌شان دنبال کردند و هر شخص دیگری هم در این جایگاه قرار گیرد، ناگزیر از چنین عملکرد بی‌ثمری خواهد بود. شاید تنها جایی که اصلاح‌طلبان در شهرداری تهران، برای جلب نظر شهروندان، امکان مانور دارند، ظرفیت‌گیری از خطوط جدید مترو است. اگر شهرداری همه توان خود را متمرکز و بسیج کند تا تعداد سفرهای مترو را از سه میلیون فعلی به هفت میلیون سفر در روز افزایش دهد، موفقیت مهمی در کارنامه شورای پنجم به ثبت می‌رسد. این خواسته بزرگی است، اما خطوط سه، شش و هفت، ساخته شده و انتظار رسیدن به چنین ظرفیتی، دور از ذهن نیست. حتی رساندن ظرفیت به پنج میلیون سفر به این معناست که دو میلیون سفر از خیابان به تونل منتقل می‌شود و التیام بزرگی برای ترافیک شهری و آلودگی هوا و رضایتمندی شهروندان به دست می‌آید. تحقق این برنامه کار راحتی نیست، اما شدنی است؛ البته ریسک بزرگی برای شهردار منتخب است و او باید آبرو و حیثیت خود را در این کار بگذارد. هر چه هست، برای اصلاح‌طلبان دیگر جای اما و اگر نیست و واقعا فرصتی برای تکرار اشتباه باقی نمانده است. سوابق محسن هاشمی نشان می‌دهد، او می‌تواند چنین حرکتی را در شهرداری به سامان برساند؛ هاشمی از ابتدای استقرار در شورا، چنین خواسته‌ای را طرح کرده، اما این کار فقط از عهده خودش برمی‌آید که در مقام شهردار، با تبحری که در ایجاد و توسعه خطوط مترو داشته، آن را به سامان برساند. مطالبه عمومی برای شهردار شدن محسن هاشمی، از سال گذشته و زمان تشکیل شورای پنجم شکل گرفته و هنوز پاسخی نیافته است. استدلال ضعیف مخالفان انتخاب او دیگر برای مردم مسموع نیست. در چنین وضعیتی، اگر این مطالبه عمومی جواب گیرد و اعضای شورا، هاشمی را بر مسند شهردار بنشانند، او مجبور است تمام توان و حیثیت کاری خود را برای موفقیت در چنین میدان دشواری در میان بگذارد و البته که قبول این مسئولیت در شرایط فعلی، تصمیم بزرگی برای اوست. اصرار بیهوده بر تغییر قانون بازنشستگان، با وجود دانستن جو مجلس، ضربه‌های بدی بر اردوگاه اصلاح‌طلبان وارد می‌کند و هواداران را با این پرسش مواجه می‌سازد که مگر قانون فصل‌الخطاب نیست، پس چرا برای قانونی که هنوز مرکب آن خشک نشده، خط و نشان کشیده می‌شود؟ مگر سخن اصلاح‌طلبان این نیست که همه در برابر قانون خاضع باشند و به اجرای آن تن در دهند؟ دلیلی ندارد، در برابر نظر چندباره نهادهای نظارتی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری، باز مقاومت شود و از قانون تمکین نشود. پس راه صواب آن است که همه دست‌اندرکاران مدیریت شهری، نمایندگان شورا و احزاب و گروه‌های تأثیرگذار بر آن، به این مطالبه عمومی مردم، پاسخ درخور دهند و با رأی قوی و حمایت همه جانبه، میدان را به مرد کاردان بسپارند تا همانند پدر خود که بارها نظام جمهوری اسلامی را از تنگناها با سلامت عبور داد، بتواند تهدید شرایط بحرانی در شهرداری تهران را به یک فرصت ارزشمند برای شهروندان و البته اصلاح‌طلبان تبدیل کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان رسانه شورای شهر تهران مترو نظام جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه همه تهرانی‌ها اینجاست!

دریافت 6 MB

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 847047 برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • خانه همه تهرانی‌ها اینجاست!
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود