Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه درپاسخ به سؤالی در باره «سامانه پولی و مالی مستقل اروپا برای نگهداشتن ایران در برجام» گفت: هر کار و تدبیر جدی در این خصوص باید قبل از چهارم نوامبر (۱۳ آبان) انجام و اتخاذ شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمدجواد ظریف در مصاحبه با خبرگزاری کیودو ژاپن با بیان اینکه گفت‌وگو بدون پیش شرط و مبتنی بر احترام متقابل از اصول اساسی سیاست خارجی ايران است و براساس آن معتقدیم که آمریکا آمادگی لازم را برای مذاکره ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهار کرد: ایران زمانی که واشنگتن احترام متقابل را در دستور کار داشته باشد، نسبت به مذاکرات، بدون پیش شرط و کاملا باز برخورد می‌کند.

وی گفت: ما پیش شرطی برای گفتگو با آمریکا نداریم، اما لازمه هر مذاکره‌ای نه اعتماد بلکه احترام متقابل است.

وزیر امور خارجه افزود: وقتی دو نفر با یکدیگر گفت و گو می‌کنند لزوماً به هم اعتماد ندارند، اما آن‌ها طبیعتاً در جریان مذاکرات به یکدیگر احترام می‌گذارند و این مهم است.

ظریف گفت: دولت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در صورت پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی می‌توانست مسیر را هموار کند، اما به طور غیرقانونی از این توافقنامه در اوایل سال جاری خارج شد و پس از آن هم تحریم ایران را در دستور کار قرار داد که در هر دو اقدام، غیرقانونی عمل کرده است.

وی ادامه داد: اگر یک دولت در آمریکا به طور ناگهانی بتواند ثمره دو سال و نیم گفتگو را رها کند، این سؤال پیش می‌آید که چطور می‌توان به آمریکا در توافقات بین المللی که امضا کرده است، اعتماد کرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکا به حقوق و مقررات احترام نمی‌گذارد و به پیمان‌هایی که امضا کرده است ارجی نمی‌نهد و متأسفانه این روشی که واشنگتن در پیش گرفته است اساساً مطلوبیت و ثمربخشی هر گفت و گویی را از بین می‌برد.

ظریف در پاسخ به سؤال کیودو مبنی بر اینکه آیا ایران از توافق هسته‌ای خارج می‌شود و آن را یک گزینه روی میز می‌داند، گفت: تهران به این نکته توجه دارد که منافع و مزایای سیاسی و اقتصادی که براساس توافق از آن بهره مند می‌شود بیش از هزینه‌هایش باشد.

وی گفت: ما بر اساس ارزیابی از منافع و امنیت ملی خود در این باره تصمیم گیری می‌کنیم و فعلاً هیچ اقدام و بحثی روی یک زمان بندی مشخص نداشته‌ایم.

وزیر امور خارجه درپاسخ به سؤالی در باره «سامانه پولی و مالی مستقل اروپا برای نگهداشتن ایران در برجام» گفت: هر کار و تدبیر جدی در این خصوص باید قبل از چهارم نوامبر (۱۳ آبان) انجام و اتخاذ شود.

وی افزود: کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس هم برجام را امضا کرده‌اند و تعهدات و پیشنهاد‌هایی دارند، اما جزییاتی فنی وجود دارد که باید روی آن کار شود و متأسفانه آمریکا به شکل مبالغه آمیزی به دنبال نفوذ غیرقانونی در این فرایند است.

وزیر خارجه ایران درباره تحریم نفتی کشورمان از ماه آینده از سوی آمریکا گفت: ما در حال حاضر داریم نفت می‌فروشیم و از اقتصاد خود حفاظت می‌کنیم.

ظریف ابراز اطمینان کرد که ایران می‌تواند بر تحریم‌هایی که آمریکا و متحدانش تحمیل می‌کنند فائق آید و اظهار داشت: بسیاری از کشور‌ها آمادگی خود را برای تجارت با ایران اعلام کرده و نشان داده‌اند. علاوه بر این سه کشور اروپایی که به توافق هسته‌ای اهمیت زیادی می‌دهند، دیگر کشور‌ها شامل چین، روسیه و ژاپن هم آماده اجرای نقش خود هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ظریف وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، ابو احمد فواد معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: همه احتمال ها همچنان وجود دارد و ما به دروغگویی و اقدامات گمراه کننده دولت آمریکا عادت کرده ایم که ادعا می کند برای کنترل امور و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها تلاش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به نظر من تمام اقدامات کوچک و بزرگ رژیم صهیونیستی با هماهنگی دولت آمریکا و سرویس های نظامی و امنیتی آن انجام می شود. همه باید درک کنند امور به سمتی پیش می رود که دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان خواهد داد که به حمله ایران پاسخی بدهد که ایران را تحریک نکند یا باعث خسارت های زیاد نشود.

وی افزود: من تأکید می کنم مقاومت در موضع قدرت است و حمله ایران روحیه همه و نه فقط گروه های مقاومت را بالا برده است. حمله ایران روحیه ملت ها به ویژه ملت فلسطین را که بستر محور مقاومت هستند، تقویت کرده است.

دیگر خبرها

  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها به سبک قدیم!
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است