Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) در «نخستین کنفرانس بین‌المللی سالمندی» اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه صندوق‌های بازنشستگی و ۱۰۰ درصد هزینه صندوق نیروهای مسلح نیز توسط دولت تأمین می‌شود به همین دلیل در سال‌های آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید تأمین هزینه‌های بازنشستگی و نیروهای سالمند در دستور کار دولت قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در برنامه توسعه‌ای و هم در برنامه‌های نظام سیاسی و اجتماعی در استفاده از ظرفیت سالمندان تأکید شده است، افزود: دولت باید بتواند از ظرفیت انسانی و کمک به نهادهای مدنی استفاده کند.

جهانگیری تأکید کرد: باید خانواده‌ها به این موضوع توجه کنند که سالمندان تجربه زیادی دارند، در برنامه‌ریزی باید این موضوع را مد نظر قرار دهند و به رفاه، امنیت و آرامش خانواده برسند؛ در این خصوص نیازمند برنامه بر اساس توانمندی‌های سالمندان هستیم.

به گفته وی، نهادهای مدنی رابط بین سالمند و دولت هستند و بنیاد فرزانگان نیز می‌تواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد و با استفاده از ظرفیت سالمندی در ارتباط با دولت نقش مهمی ایفا کند.

معاون اول رئیس‌جمهور به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: این برنامه مبنی بر حفظ و ارتقای سلامت و توانمندسازی سالمندان و حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنها تأکید دارد و باید زیرساخت‌های مورد نیاز در تأمین امنیت سلامت و روانی و امید به زندگی در سالمندان در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد. همچنین باید در ارتباط با نیازهای سالمندان، برنامه‌های ویژه‌تری را در نظر بگیریم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد