Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  ثبت نام لاتاری ۲۰۲۰ آمریکا از چندی پیش شروع شده و تا اواسط آبان ماه سال جاری نیز ادامه دارد، اما مهم ترین نکته در شروع ثبت نام لاتاری رشد کلاهبرداری از طریق این پدیده با توجه به علاقه برخی از مردم برای ثبت نام و برنده شدن لاتاری آمریکا به منظور اقامت در کشور ایالات متحده آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته جالب این است که سال جاری رشد جستجوها و ثبت نام لاتاری با توجه به محدودیت‌های آمریکا توسط ایرانیان کاهش یافته اما همچنان کلاهبرداری‌های سایبری مالی با این پدیده انجام می‌شود و پلیس فتا نیز در این زمینه هشدار داده؛ در همین خصوص با سرهنگ وحید کارگر؛ کارشناس پلیس فتا گفتگویی داشتیم.

کلاهبرداری با لاتاری از طریق فیشینگ

سرهنگ کارگر با اشاره به کلاهبرداری‌های سایبری مالی با استفاده از پدیده لاتاری گفت: با توجه به تب داغ مهاجرت، برخی افراد شیاد با تبلیغات فروان و ایجاد سایت‌ها و صفحات مختلف با محتوای جذاب به دنبال کلاهبرداری از مردم هستند و در همین زمینه برای کلاهبرداری از روش فیشینگ و استفاده از درگاه‌های جعلی بانکی استفاده می‌کنند و اطلاعات کارت بانکی کاربر را برای سوءاستفاده و برداشت سرقت می‌کنند که در همین موضوع نیز شکایات متعددی با برداشت مبالغ کلان از حساب در پلیس فتا به ثبت رسیده است.

این کارشناس پلیس فتا ادامه داد: عمده کلاهبرداران و شیادان در فضای سایبری که از این دست کلاهبرداری‌ها انجام می‌دهند در خارج از کشور حضور دارند و با استفاده از شگردهایی خاص از یک کشور خارجی اقدام به سرقت و خالی کردن حساب شهروندان می‌کنند که شناسایی گردانندگان این دسته از سایت‌های کلاهبرداری در حال پیگیری است.

مردم به لاتاری اعتماد نکنند

کارگر تاکید کرد: پلیس فتا همواره به تمامی مردم در زمینه عدم استفاده از سایت‌های ناشناس و دارای این دسته از محتواها هشدار دارده و از مردم درخواست می‌شود این دسته از سایت‌ها را به کارشناسان پلیس فتا در وبگاه پلیس فتا به آدرس‌‌www.cyberpolice.ir و در بخش مرکز فوریت‌های سایبری معرفی نمایند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ثبت نام لاتاری آمریکا کلاهبرداری فیشینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهمی که با سوء‌استفاده از اعتماد مردم اقدام به کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با ادعای فروش حواله خودرو از شهروندان کرده بود، توسط ماموران پاسگاه دوم پلیس آگاهی استان دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ‌سرهنگ‌ کارآگاه حکمت اله شجاعی‌  در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: با شکایت تعدادی از شهروندان کرجی درخصوص کلاهبرداری میلیاردی از آنان توسط فردی سودجو با شیوه فروش حواله خودرو، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی ماموران انتظامی مشخص شد که فردی با وعده دروغین مبنی بر ارتباط با مسئولان شرکت های خودروسازی و سوء استفاده از اعتماد مالباختگان اقدام به اخذ وجوه خریداران خودرو نموده و با عدم ارائه حواله خودروها، مبالغ کلانی را کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، متهم شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد که با بررسی‌های تخصصی و شناسایی تعداد 3 مالباخته،مشخص شد که متهم تاکنون مبلغ 20 میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری کرده است.

‌شجاعی‌ در پایان اذعان داشت: متهم پرونده با دستور قضائی به زندان معرفی و مراحل اداری پرونده در حال انجام است.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با افرادی که برای انجام کارهای غیرقانونی درخواست وجه می کنند، ضمن عدم اعتماد به این افراد، موضوع را به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع برندگان لاتاری گرین کارت
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • حمله پلیس آمریکا به هواداران فلسطین در نیویورک+ فیلم
  • مراقب باشید! همه خودروها در تابستان سرطان‌زا می‌شوند
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • تفاوت بوته با درخت
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد