Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در گزارشی نوشت:جینا هاسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز دوشنبه در بحبوحه افزایش انتقادات بین المللی از توضیحات عربستان سعودی در مورد کشته شدن جمال خاشقجی، راهی ترکیه شد.
سفر رئیس سیا به ترکیه در شرایطی صورت می گیرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وعده داده اوایل روز سه شنبه در سخنانی،تمام ابعاد ماجرای آنچه را دستیاران او، قتل به دستور سعودی ها و تلاش برای پنهان کاری در این ماجرا نامیده اند‏، افشا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این شرایط ورود رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به ترکیه،تلاش برای ارزیابی اطلاعاتی است که ترکیه در اختیار دارد‎؛ از جمله این اطلاعات یک نوار صوتی است که مقامات ترکیه می گویند لحظات قتل خاشقجی در آن ثبت شده است.
مقامات اطلاعاتی آمریکا به شکلی فزاینده به روایت سعودی ها مظنون شده اند و آن طور که یک مقام کاخ سفید می گوید به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داده اند ادعای پرواز عوامل خود سر به استانبول و قتل خاشقجی، آن هم بدون اطلاع و رضایت سران عربستان، شک برانگیز است.
ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «من از آنچه (از عربستان سعودی) شنیده ام راضی نیستم» و قول داد به واقعیت ماجرای خاشقجی پی ببرد.
اصلی ترین نگرانی واشنگتن آن است که اردوغان جزئیاتی را از قتل خاشقجی افشا کند که باعث به میان کشیده شدن پای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی شود. بن سلمان حاکم غیر رسمی عربستان و اصلی ترین متحد دولت ترامپ در خاورمیانه است.
دولت عربستان روز شنبه اقرار کرد خاشقجی پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه به وسیله عوامل سعودی کشته شد. محمد بن سلمان سی و سه ساله هر گونه اطلاع را از قتل خاشقجی رد کرد و عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان، آن را یک عملیات خودسرانه به وسیله گروهی از افراد توصیف کرد که بدون رضایت محمد بن سلمان اتفاق افتاده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: هاسپل اردوغان ترکیه آمریکا بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند