Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@17:00:18 GMT

ثبت هر 20 دقیقه یک ازدواج در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۷۷۱۲

ثبت هر 20 دقیقه یک ازدواج در استان کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از ثبت 1 ازدواج در هر 20 دقیقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، "رضا طالبی‌زاده" در جلسه شورای معاونان این اداره کل با اشاره به اینکه سیره‌ پیامبر اسلام (ص) آسان‌گیری در ازدواج است، گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری تعداد 15 هزار و 793 ازدواج در سطح استان ثبت شده و به طور متوسط در هر 20 دقیقه یک ازدواج به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سرانه ازدواج در شهرهایی که مردم به سنت‌های اسلامی - ایرانی پای‌بندی بیشتری دارند بالاتر است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان 120 دفترخانه ازدواج وجود دارد و در هفت ماهه نخست سال جاری 106 مورد بازرسی از این دفاتر انجام شده است.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی حاصل از ازدواج با اتباع بیگانه از شهروندان درخواست کرد در ازدواج با اتباع بیگانه قوانین و مقررات را رعایت و از جاری کردن خطبه عقد به صورت غیررسمی خودداری کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: قانونگذار شرایط خاصی را برای ازدواج با اتباع بیگانه مشخص کرده و سران دفاتر ازدواج آموزش‌های لازم را در این خصوص دیده‌اند و در این زمینه آمادگی کامل دارند تا هر نوع مشاوره ای به ارباب رجوع بدهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به گزارش آمار سرقت در استان گفت: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: سرقت و امنیت روانی جامعه بحث بسیار مهمی است و باید تدبیر نموده و کار را به نحوی پیش ببریم که با این جرم مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه جرم اول استان کرمان از نظر فراوانی، سرقت است؛ با قدردانی از اقدامات انجام شده در مقابله با این جرم عنوان کرد: گزارشات کاهش آمار در سال جاری نشان می‌دهد اقدامات گذشته درست بوده و باید در سال جاری همین سیاست را با همراهی و هماهنگی پیش ببریم تا پایان سال به دستاورد بهتری برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سرقت‌های عادی، مسلحانه و سرقت به عنف هر کدام راهکار خاص خود را می‌طلبد، اگرچه در برخی با کاهش مواجه هستیم اما آمار سرقت‌های به عنف و مسلحانه در همه شهرستان ها یکسان نیست.

وی بر تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی و پایش تصویری برای مقابله با سرقت تاکید کرد و افزود: سال گذشته نیز بارها بحث و مصوبه در این زمینه داشتیم اما کار آنگونه که باید، پیش نرفته و استان در این زمینه خیلی عقب است.

حمیدی اظهار کرد: دستگاه‌ها توپ را در زمین یکدیگر نیندازند. باید در مرحله اول مسئولیت‌سازی بشود و با حضور معاون اجتماعی دادگستری جلسه‌ای برگزار و وظایف هر دستگاه به صورت جداگانه پیگیری و تامین اعتبار شود تا کار طی جدول زمان بندی پیش برود.

وی تاکید کرد: پایش تصویری موضوع مهمی است که در کرمان تعداد دوربین‌ها خیلی کم است.

به گزارش ایسنا، سردارعبدالعلی روانبخش جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای کاهش سرقت تعداد زیادی از کارگاه‌های ضایعاتی پلمب و نظارت شده که باید در سال جاری تجمیع این واحدها صورت بگیرد.

وی افزود: در سال جاری سرقت به عنف و مسلحانه کنترل شده و اقدامات خوبی انجام شده اما پایش تصویری در استان و شهر کرمان کافی نیست و سیستم‌های موجود نیز قطعی دارد.

روانبخش در پایان بر ساماندهی معتادان متجاهر در راستای کاهش سرقت تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد