Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@02:18:48 GMT

ظریف: ناچار هستیم FATF را بپذیریم!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۷۷۷۸

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در جلسه امروز، محمدجواد ظریف و تیم وزارت امورخارجه درصدد توجیه کم‌کاری‌های خود در رابطه با برجام و FATF برآمدند. 

وی افزود: با توجه به فرصتی که ما بعد از برجام داشتیم می‌توانستیم با انعقاد پولی دوجانبه امکان مراودات بین‌المللی را با کشورهای دیگر را فراهم کنیم و امروز چون این کار انجام نشده، با اینکه وقت تنگ است، باید هر چه زودتر تکلیف FATF معلوم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظریف در این نشست عنوان کرد که با توجه به محدودیت زمانی چهار ماهه‌ای که ما داریم، ناچار هستیم FATF را بپذیریم و ما باید هزینه پذیرفتن FATF را به حداقل برسانیم و امروز هزینه FATF برای کشور خیلی زیاد شده است. 

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: منظور وزیر امورخارجه از بالا بودن هزینه AFTF همین انتقاداتی است که در داخل به FATF می‌شود و آقای ظریف عنوان کرد که همین مخالفت‌هایی که با FATF در کشور صورت می‌گیرد، وجهه نظام را در خارج اینگونه به نمایش می گذارد، در درون نظام جمهوری اسلامی کسانی هستند که مایل به طرفداری و پشتیبانی از تروریسم هستند و منظور و خواسته وی این بود که انتقادی نباشد تا FATF مراحل تصویب را طی کند و کار به پیش رود. 

وی در پایان با بیان اینکه ظریف عنوان کرد که شرط برقرار کردن سوئیفت از سوی اتحادیه اروپا به ما پذیرش FATF است، گفت: وزیر امور خارجه و تیم همراهش در نشست غیرعلنی امروز همچون پیش از این حاضر نشدند این تضمین را بدهند که با پذیرش FATF مراودات بانکی ما تسهیل خواهد شد و نمایندگان هم در واکنش به این اقدام اعلام کردند که در موقع برجام که قسم جلاله خوردید، چیزی برای ما محقق نشد. حال در مورد FATF که تضمینی هم نمی‌دهید، نتیجه‌اش از همین الان معلوم است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از ۲ چهره خارجی حاضر در صحن علنی امروز مجلس ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایسنا روایت کرده، در جلسه نوبت صبح روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی دو نفر از نمایندگان پارلمان جمهوری غنا با حضور در جایگاه مهمانان صحن مجلس از نزدیک در جریان سازوکار قانونگذاری و همچنین فعالیت‌های مجلس ایران قرار گرفتند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900937

دیگر خبرها

  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • تصویری از مهمانان خاص امروز بهارستان
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • عکسی از ۲ چهره خارجی حاضر در صحن علنی امروز مجلس ایران
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد