Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری‌های وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و تعاونی تشکل‌های چاپ سراسر کشور به جز تهران، زینک افست در گروه کالایی یک قرار گرفت. باید دید این اقدام دولت موجب ارزان شدن زینک در بازار خواهد شد یا خیر؟ ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ محمد شریعتمداری وزیر سابق صنعت،‌ معدن و تجارت پیش از استعفای خود با ورود زینک به فهرست کالاهای اساسی موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس زینک افست با ورود به کالاهای اساسی گروه یک از ارز دولتی بهره‌مند خواهد شد.

پیش از این به درخواست تعاونی تشکل‌های چاپ سراسر کشور زینک در گروه کالایی یک قرار گرفته بود،‌ اما دوباره به دلایل نامعلوم از این فهرست خارج شده بود. با کاهش زینگ در کشور و مشکلاتی که برای صنعت چاپ به وجود آمد،‌ سید‌عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریور ماه سال جاری با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت وقت خواستار بازگشت این کالا به گروه کالاهای اساسی شده بود.

در این نامه صراحتاً ذکر شده که با توجه به اینکه زینک یک کالای استراتژیک در صنعت چاپ است و در داخل تولید نمی‌شود و با توجه به نقش اساسی که در چاپ محصولات فرهنگی نشر و مکتوبات دارد،‌ خواهشمند است که این کالا در ردیف کالاهای اساسی قرار بگیرد.

وزیر ارشاد خواستار بازگشت زینک به فهرست کالاهای اساسی شد اهمال بانک‌ها صدها هزار ورق زینک حرارتی را در خطر نابودی قرار داد

پیش از این شجاع نماینده اتحادیه‌های چاپخانه‌داران سراسر کشور به جز تهران گفته بود:‌ اکنون قیمت هر ورق زینک در بازار با افرایش 300 درصدی نسبت به سه ماه گذشته روبروست،‌ هر ورق زینک که با قیمت 8 هزار تومان به فروش می‌رفت،‌ به قیمت 22 هزار تومان به فروش می‌رود‌، البته در شهرستان‌ها وضع بدتر است و هر ورق زینک 25 هزار تومان هم قیمت دارد.

باید دید این اقدام دولت موجب ارزان شدن زینک در بازار آزاد خواهد شد یا خیر؟.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط صنعت چاپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود