Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارها ‏می‌گویند فقط نیمی از خانواده‌های ایرانی سفر می‌روند و آن نصف دیگر حتی یک بار هم از شهر و روستای ‏خود خارج نمی‌شوند و چمدان‌شان حتی یک بار هم باز و بسته نمی‌شود.

در چند ماه اخیر قیمت‌ کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده و همه جوانب زندگی ایرانی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده، به طوری که این نگرانی وجود دارد که به زودی مسائلی مثل سفر برای حتی آن دسته از ایرانی‌های سفر برو هم به مسئله‌ای لوکس تبدیل و از سبد آنها حذف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها ‏می‌گویند فقط نیمی از خانواده‌های ایرانی سفر می‌روند و آن نصف دیگر حتی یک بار هم از شهر و روستای ‏خود خارج نمی‌شوند و چمدان‌شان حتی یک بار هم باز و بسته نمی‌شود. این آمارها حاکی از آن است که 66 درصد ایرانی‌ها اگر در شهری آشنا و وابسته‌ای داشته باشند تصمیم به سفر می‌گیرند و با هتل و مسافرخانه و اقامتگاه بیگانه‌اند. اولین دلیلش هم احتمالاً مشکلات اقتصادی است، مردم هتل را جایی لوکس می‌دانند، بدون ‏اینکه نسبت به قیمت‌های هر فصل و هتل‌های مختلف کنجکاوی داشته باشند.

اگر می خواهید هتل با قیمت مناسب رزرو کنید به صفحه هتل های تخفیف دار بروید.

بر طبق آخرین سرشماری‌های مرکز آمار ایران در زمینه گردشگری که مربوط به تابستان سال 1392 است، در تابستان این سال از 22 میلیون خانواده، ۱۲ میلیون خانواده حداقل ‏یک بار به سفر رفته‌اند و ۱۰ میلیون خانواده هیچ سفری نداشته‌اند و در محل زندگی‌ خود تابستان را به انتها رسانده‌اند، حال فکر کنید که اگر قیمت‌های همینطور بالا بماند چه اتفاقی خواهد افتاد. این آمارها همچنین نشان می‌دهند که ۵۹ ‏درصـد از کسانی که سفر رفته‌اند، شب را هم مانده‌اند، اما ۴۱ درصد به خانه برگشته‌اند و سفرشان کمتر از یک شبانه‌روز طول ‏کشیده. بیشتر مسافرانی که شب را بیرون از خانه مانده‌اند با هدف دیدار دوستان و بستگان (۵۳ درصد) و بعد بـا هدف‌های گردش و ‏تفریح (۲۴ درصد) و زیارت (۱۵ درصد) سفر کرده‌اند.

نتایج نشان می‌دهد که بیشترین اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سـفرهای داخلـی بـا ‏اقامـت شـبانه خانواده‌ها، منزل بستگان و آشنایان با ۶۶ درصد، ویلا و آپارتمان اجاره‌ای با ۱۱ درصد و ویلا و آپارتمان شخصی ‏بـا ۶‏‎ ‎درصد بوده است‎.‎‏

حال با افزایش قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز، کارشناسان صنعت گردشگری می‌گویند گردشگری بیش از پیش تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و اگر فکری به حال آن نشود، ممکن است همان نصف جمعیتی هم که سفر می‌روند از خانه خارج نشوند. نگرانی دیگر از جانب هتلداران است که احتمال می‌دهند ضریب اشغال هتل‌هایشان به صفر برسد.

در این میان برخی از سرویس‌ها هستند که با تضمین پایین‌ترین قیمت، سعی دارند سفر در سبد خانوار ایرانی باقی بماند. این شرکت‌ها درصددند سفر به شهری دیگر وابسته به داشتن قوم و خویشی در آن نباشد و اسنپ تریپ هم از جمله آنهاست. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و برای پایین نگه داشتن قیمت هتل‌ها در کمپینی به نام سه‌ شنبه سوری، هتل های ایران را ارزان‌تر از دیگر روزهای هفته ارائه می‌کند.

اگر می‌خواهید در اصفهان هتل رزرو کنید به صفحه رزرو هتل های اصفهان با تخفیف بروید.

اسنپ تریپ، کارش را از سال 1394 و با نام پین تا پین شروع کرد. این سرویس در ابتدا تنها، سرویسی برای رزرو هتل های داخلی بود، ولی بعد از گسترده شدن خدماتش حالا بیش از یکسال است که با نام اسنپ تریپ فعالیت می‌کند و علاوه بر هتل های ایران، خرید اینترنتی بلیط هوایپما را هم می‌توان با آن انجام داد. این سرویس با بیش از 800 هتل و اقامتگاه در سراسر ایران قرارداد دارد و علاوه بر تخفیف‌های روزانه و هفتگی، براساس قراردادی که با هتل‌ها منعقد کرده، تخفیف‌هایی بیشتر از سایر وب‌سایت‌های رزرو آنلاین هتل را ارائه می‌کند. به گفته مسئولان این شرکت سفر نباید تنها مختص طبقه خاصی باشد و همه مردم باید بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز اربعین اقامت گردشگری مسافرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین، بار دیگر تظاهراتی اعتراضی را در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه، خیابان روبروی محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسدود کرده‌اند.

بر این اساس شهرک‌نشینان معترض با بستن این خیابان دست به اعتصاب و تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه وی زده‌اند و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه شده‌اند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون یکی از معترضان صهیونیست را در برابر محل اقامت نتتانیاهو بازداشت کرده است.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضایی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6088128

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • دیدار مسئولان خوروبیابانک با خانواده شهید حسین ایرانی
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید