Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:27:26 GMT

تمديد وضع فوق‌العاده در مصر

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۸۲۷۷

تمديد وضع فوق‌العاده در مصر

خبرگزاري آريا - نمايندگان پارلمان مصر با تمديد سه‌ماهه وضع فوق‌العاده در اين کشور موافقت کردند.
به گزارش روز دوشنبه پارس تودي، دولت مصر تمديد وضع فوق‌العاده در اين کشور را از 15 اکتبر اعلام کرد، اما پارلمان بايد اين دستور «عبدالفتاح السيسي» رئيس جمهوري را طي هفت روز تأييد مي کرد.
وضع فوق‌العاده به نيروهاي دولتي مصر اجازه مي‌دهد؛ اقدامات مد نظر خود را تحت عنوان مبارزه با تروريسم انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت مصر اولين بار پس از بمب‌ گذاري‌هاي آوريل 2017 که دست‌ کم 45 کشته بر جاي گذاشت، در اين کشور وضع فوق‌العاده اعلام کرد.
وضعيت فوق العاده پس از آن تاريخ هر سه ماه يکبار يا کمي بيشتر از سه ماه تمديد مي شد.
نظام حاکم مصر به علت اِعمال وضعيت فوق العاده متهم به پايمال کردن قانون اساسي شده است، زيرا قانون اساسي تمديد وضعيت فوق العاده بيش از 2 بار را غيرقانوني مي داند.
ماده 154 قانون اساسي مصر چگونگي اعلام وضعيت فوق العاده را تعيين و رئيس جمهوري را موظف به ارائه طرح اِعمال وضعيت فوق العاده به پارلمان در هفت روزِ پس از اعلام آن کرده است.
طبق قانون اساسي؛ رئيس جمهوري نبايد مدت اِعمال وضعيت فوق العاده را بيش از سه ماه ادامه بدهد و نبايد بيش از دو بار آن را تمديد کند.
118/110
کليدواژه مصر پارلمان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ویولا آمهرد» (Viola Amherd) رئیس جمهور سوئیس امروز یکشنبه اعلام کرد که کشورش به اوکراین تسلیحات عرضه نخواهد کرد؛ زیرا قانون وضعیت اضطراری در این مورد اعمال نمی شود.

رئیس جمهور سوئیس در مصاحبه با روزنامه «بلیک» (Blick) در این ارتباط گفت: قانون وضعیت اضطراری مطرح نشده است. حق وضعیت اضطراری فقط در مواقع ضروری مانند بحران کووید- ۱۹ قابل استناد است.

«ویولا آمهرد» در این خصوص ادامه داد: پارلمان در حال حاضر در حال بررسی اصلاحیه قانون تجهیزات نظامی است.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالیست که مسکو بارها نسبت به ارسال تدارکات نظامی به کی یف هشدار داده و تاکید کرده است که این تدارکات تنها به درگیری ها دامن می زند و هیچ شانسی برای تأثیرگذاری بر نتیجه مستقیم عملیات نظامی ویژه روسیه ندارد.

کد خبر 6097507

دیگر خبرها

  • قانون اختصاص خودرو داخلی به ایثارگران دوباره تمدید شد
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • اعلام آخرین وضعیت مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان/ صادقی قرارداد دارد
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا