Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تمايل اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا (آ.سه. آن) براي تقويت روابط نظامي خود با چين، ارسال اين پيام به جهان است که چين در منطقه نقش مثبتي ايفا مي کند.
پايگاه اينترنتي گلوبال تايمز در مقاله اي به قلم «دنگ شيائوک»، در مورد رزمايش مشترک چين و آسه آن چنين نوشت:
«وي فنگه»، مشاور دولت و وزير دفاع ملي چين روز يکشنبه از نخستين رزمايش نظامي مشترک چين و آسه آن به عنوان نقطه عطفي که عزم چين و آسه آن را براي حفظ صلح و ثبات منطقه به نمايش خواهد گذاشت، ياد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي روز يکشنبه قبل از برگزاري رزمايش يک هفته اي که از امروز دوشنبه آغاز شد، در ديدار خود با شماري از سران نظامي 10 کشور عضو آسه آن در استان گوانگ دونگ در جنوب غربي چين، اظهاراتي را مطرح کرد.
بنا بر گزارش وبسايت وزارت دفاع چين، وي فنگه گفته است، چين تمايل دارد درجهت تقويت روابط دفاعي با آسه آن، تقويت ارتباطات، تعميق همکاري هاي عملي و ايجاد همکاري هاي استراتژيک در سطح عالي با اين اتحاديه، تلاش هاي خود را افزايش دهد.
ناظران دفاعي آسه آن، اعلام کرده اند، اين نهاد اهميت زيادي براي افزايش همکاري امنيتي دريايي با چين قائل است و اميدوار است که با انجام رزمايش مشترک، برقراري روابط نظامي، همکاري ميان طرفين و همچنين درک و اعتماد متقابل، اين روابط ادامه يابد.
ناظران چيني نيز از رزمايش ميان چين و آسه آن، که در حوزه حساس ترين زمينه دفاعي برگزار مي شود، به عنوان نشان افزايش اعتماد متقابل که انتظار مي رود به يک شيوه معمول جديد تبديل شود، استقبال کردند.
«لو کانگ»، سخنگوي وزارت خارجه چين روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتي اعلام کرد: رزمايش دريايي مشترک آسه آن و چين، اقدامي مهم براي دو طرف و در جهت تقويت همکاري هاي دفاعي و امنيتي و افزايش اعتماد متقابل است.
«گو شيائو سانگ»، کارشناس مطالعات جنوب شرقي آسيا در آکادمي علوم اجتماعي چين، در اين باره مي گويد: نخستين رزمايش نظامي مشترک حاکي از آن است که دو طرف فراتر از حوزه هاي سياسي و اقتصادي، زمينه هاي افزايش اعتماد متقابل را ايجاد کرده اند و به مهم ترين و حساس ترين زمينه دفاعي رسيده اند.
کارشناس مطالعات جنوب شرقي آسيا روز يکشنبه در مصاحبه با گلوبال تايمز گفت: تمايل آسه آن براي تقويت روابط نظامي خود با چين، ارسال اين پيامي به جهان است که اين اتحاديه (آ سه ان) اميد زيادي به نقش مثبت چين در منطقه دارد و دو طرف تا اندازه زيادي اطمينان دارند که بدون دخالت قدرت هاي خارجي، قادر به مديريت اختلافات و درگيري ها هستند.
«وو کيان»، سخنگوي وزارت دفاع ملي چين، در اواخر اوت در يک کنفرانس مطبوعاتي اعلام کرد: اين رزمايش با تمر کز بر امنيت دريايي و همچنين عمليات امداد و نجات در دريا و تأکيد بر استفاده از "قانون مرتبط با روبرو شدن با وضع ناخواسته در دريا" برگزار خواهد شد.
در کنار رزمايش نظامي مشترک چين و آسه آن، نيروهاي مسلح چين با نظاميان دو کشور مالزي و تايلند، تمرينات جداگانه اي را از روز شنبه آغاز کرده اند که تا 29 اکتبر ادامه خواهد يافت.
بر اساس بيانيه اي که در روز 14 اکتبر توسط وزارت دفاع چين، منتشر گرديد، انتظار مي رود چين، علاوه بر 692 نفر از ستاد فرماندهي جنوب ارتش آزاديبخش خلق چين ( PLA) و ديگراعضاء اين ارتش در هنگ کنگ و ماکائو، سه فروند ناوشکن، دو فروند ناو حامل بالگرد، سه فروند هواپيماي باربري نظامي ايلوشين 76 و چهار دستگاه تسليحات نظامي را به اين رزمايش اعزام نمايد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است که چين با برگزاري اين رزمايش قصد مقابله با هيچ کشوري را ندارد.
روال جديد
بنا بر اعلام شين هوا خبرگزاري رسمي دولت چين، در جريان نهمين نشست غير رسمي وزراي دفاع چين و آسه آن، که به رياست همزمان وي فنگه و «نگ انگ هن»، همتاي سنگاپوري اش که روز جمعه برگزار شد، چين و آسه آن متعهد شدند که همکاري هاي دفاعي خود را افزايش دهند.
وزراي دفاع کشورهاي عضو آسه آن، قويا بر گسترش روابط چين و آسه آن تاکيد کرده و از پيشنهادات چين در ترويج روابط دفاعي با اين اتحاديه اعلام حمايت کردند.
« يو گيانگ يو»، مشاور ارشد انجمن کنترل و خلع سلاح چين،روز يکشنبه در مصاحبه با گلوبال تايمز اعلام کرد: رزمايش نظامي مشترک شروع خوبي براي روابط ميان دو طرف مي باشد و در آينده نيز با افزايش اعتماد متقابل که براي صلح و ثبات منطقه مفيد است، به رويدادي معمول تبديل خواهد شد.
مشاور ارشد انجمن کنترل و خلع سلاح چين، همچنين انتظار دارد پس از پايان موفقيت آميز اين رزمايش، گشت هاي دريايي چين و آسه آن، تا حد امکان در منطقه درياي چين جنوبي حضور داشته باشند.138/110
نويسنده: بهارک آجيلچي
کليدواژه چين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رزمایش ناتو در فنلاند را که ۲۶ آوریل(هفتم آوریل) آغاز خواهد شد، اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد.

زاخارووا تاکید کرد: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد.

وی تصریح کرد: هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا که فردا برگزار می‌شود، گفت که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم هستند.»

پسکوف تاکید کرد: در واقع، روابط حالا به سطح رویارویی مستقیم تنزل پیدا کرده است. ناتو همین حالا در جنگ در اطراف اوکراین مداخله دارد و همچنان به سمت مرزهای ما حرکت کرده و زیرساخت‌های نظامی خود را رو به مرزهای ما گسترش می‌دهد.

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از دو سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد.

کد خبر 6087378

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟