Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:32:14 GMT

طرح های آبخیزداری البرز با 500 فرصت شغلی همراه شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۸۶۱۱

طرح های آبخیزداری البرز با 500 فرصت شغلی همراه شد

کرج- ایرنا- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد که اجرای طرح های آبخیزداری این استان در سال جاری با 500 فرصت شغلی برای روستائیان همراه شده است.

اصغر بیات روز سه شنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: امسال با اختصاص 180 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی ، 20 پروژه آبخیزداری در البرز به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این پروژه ها با اهداف ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و تقویت منابع آبی سطحی و زیر زمینی و حفظ پوشش گیاهی در محدوده های آبخیز آسارا، طالقان، ساوجبلاغ، اشتهارد و نظرآباد به اجرا درآمده است.
بیات گفت: یکی از اهداف اجرای پروژه های آبخیزداری استفاده از مشارکت مردم و نیروهای بومی برای حفاظت و تقویت داشته های ملی و طبیعی است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان البرز بیان داشت: بیشتر فعالیت های آبخیزداری با تقاضای مردم بومی و همراهی آنها اجرا می شود.
بیات گفت: هماهنگی خوبی با دانشگاه تهران در بخش نظارت بر اجرای طرح های آبخیزداری داریم و اکنون 20 دانش آموخته مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان ناظر با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز همکاری می کنند.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزافزود: میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های
آبخیزداری البرز را 40 درصد اعلام کرد .
وی ، حفاظت و قرق، اطفا حریق، گشت و مراقبت و تهیه نقشه های کاداستر را از دیگر فعالیت هایی برشمرد که در کنار پروژه های آبخیزداری اجرا می شود.
استان البرز حدود 400 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که زمینه چرای حدود 350 هزار راس دام عشایر استان را فراهم کرده است.
6156/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبخيزداري فرصت شغلي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز کدخدا صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: سازه‌های آبخیزداری شهرستان درمیان بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر (۱۴، ۱۵ اردیبهشت) در این شهرستان آبگیری بسیار خوبی پیدا کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درمیان ادامه داد: این سازه‌ها با حجم بیش از ۸۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شد.

کدخدا ادامه داد: هدف از احداث سازه‌های آبخیزداری کنترل فرسایش و رسوب، حفظ منابع آب و خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین دست و آبدهی قنوات همراه با توسعه بخش کشاورزی است.

وی یادآور شد: همچنین هدف دیگر از احداث سازه‌های آبخیز داری به تأخیر انداختن سرعت روان آب حاصل از سیلاب است که در این زمینه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

کد خبر 6097808

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب