Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی که امروز در مدرسه وحدت برگزار شد اظهار کرد: خدا را شاکرم که در اولین روز آبان که ماه حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های سیاسی، تاریخی و اجتماعی است در جمع دانش آموزان حضور دارم و شاهد یکی از بزرگترین برنامه‌ها در عرصه سیاسی و اجتماعی دانش آموزان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: با نگاهی به ثبت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خلاصه مأموریتی که به ما محول شده دست یابی دانش‌آموزان به قرب الهی است، خود سند دو مسیر اعصاب اصلی را برای تحقق این مسئله مشخص کرده است، یعنی دانش آموزان باید به عنوان آینده سازان این کشور به یک سعادت دنیوی و اخروی برسند.

کاظمی در ادامه بیان کرد: مسیر اولی که برای رسیدن به این هدف مشخص شده تعلیم و تربیت تمام ساعتی است، یعنی دانش آموزان برای بهبود وضعیت جامعه باید به مراتب از رشد کمال برسند و برای رسیدن به جامعه‌ای سالم به دنبال پرورش دانش آموزانی تک بعدی و نامتعادل نیستیم و نیازی به آنها نداریم و باید زندگی در کنار همدیگر و به زیستن را به آنها یاد بدهید تا حضوری موثر در جامعه داشته باشند.

مشارکت؛ کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه امروز

وی ادامه داد: مشارکت، راهبرد دوم این هدف  است که کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه امروز است؛ اگر قرار است اتفاقی خوب برای کشور بیفتد باید همه در تحقق آن مشارکت کنیم، از این رو در آموزش‌و پرورش نیز برای تحقق اهداف مثبت به مشارکت تمامی اضلاع این سازمان از جمله معلمین، اولیا و هم کار کنان نیاز داریم.

کاظمی تاکید کرد: حوزه دانش‌آموزی بهترین میدان برای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت و انتخابات در جامعه است،‌ از این رو می‌توان شورا را یکی از مهم ترین ارکان آموزشی دانست که باید بر نقش آن توجهی ویژه‌ شود؛ امسال با تغییراتی که در شوراها اتفاق افتاده است و با تشکیل انجمن‌های مختلف شورای دانش‌آموزی به یک عرصه فرهنگی فعال تبدیل می‌شود.

باز کردن عرصه فعالیت برای شوراهای دانش‌آموزی

وی ادامه داد: با توجه به تاکید وزارت آموزش‌و پرورش بر کاهش فشار آموزشی و توجه به وجوه تربیتی، ۲ انتظار اصلی به وجود می‌آید؛ انتظار ما از مسئولین آموزشی کشور این است که شورا‌ها را جدی گرفته و عرصه فعالیت را برای آن‌ها باز کنند؛ چه در بخش تصمیم سازی، چه در تصمیم گیری و چه در بخش اجرایی و قطعا دانش‌آموزان همان گونه که قبل‌تر اثبات کرده‌اند به بهترین شکل در این بخش‌ها ایفای نقش خواهند کرد.

معاون پرورشی وزارت آموزش‌ پرورش افزود: از خود دانش‌آموزان نیز انتظار داریم تا همانگونه که برای حضور در این عرصه شجاعت به خرج دادند شورایی پر تحرک و فعال را در آینده ارائه کنند؛ این افراد باید با تشکیل جلسات مرتب به یکی از بازوان توانمند نظام آموزشی تبدیل شوند و به افزایش فعالیت‌های فرهنگی علمی و ورزشی کمک کنند تا آینده ای بهتر و روشن تر بسازیم.

وی ادامه داد: تشکر می کنم از دانش آموزان که در واقع میزبان و طراح اصلی برنامه امروز هستند، یکی از بزرگترین همایش‌های سطح کشور که با حضور بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز برگزار می‌شود و باید تشکر کرد از دانش آموزانی که با شجاعت خود را در معرض انتخاب به همسالان خود قرار دهید و جا دارد یادی کنیم از شهیدان که در عرصه‌های مختلف این برای آبادانی ایران تلاش کردند امروز جلوه های مختلف مشارکت را در این جلسه شاهد هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند