Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از ذخیره بیش از ۸۰۰ نمونه از استان اردبیل در بانک خصوصی خون بند ناف رویان و پیوند یک مورد از آن به برادر ذخیره‌کننده سلول و موفقیت‌آمیز بودن آن خبر داد. ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی صبح امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل انتقال خون استان اردبیل اظهار داشت: اداره کل انتقال استان خدمات ارزشمندی را در سطح استان ارائه می‌کند که باید این خدمات از طریق رسانه‌ها به مردم ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه رسانه‌های مرتبط با جهاددانشگاهی در انعکاس این خدمات تلاش می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی فعالیت‌ جهاددانشگاهی تحقیقات سلولی است به همین خاطر آمادگی داریم در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم این خدمات را در سطح استان اردبیل ارائه کنیم.

اوچی اردبیلی یکی از راه‌های برطرف کردن خلاءهای استان را استفاده از ظرفیت و توانمندی دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات علمی پژوهشی دانست و تصریح کرد: اداره کل انتقال خون و جهاددانشگاهی در زمینه جمع‌آوری و ذخیره‌سازی فرآورده‌های خونی فعالیت‌هایی دارند که می‌توانند از این ظرفیت برای انجام طرح‌های پژوهشی بهره ببرند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان وابسته به جهاددانشگاهی از سال 86 در استان فعالیت دارد، بیان کرد: ارائه مشاوره‌های تخصصی به زوجین، عقد قرارداد، خونگیری و ارسال نمونه خون بند‌ناف نوزاد به بانک خصوصی برای ذخیره‌سازی از فعالیت‌های این دفتر است.

وی از ذخیره بیش از 800 نمونه از استان اردبیل در بانک خصوصی خون بند ناف رویان و پیوند یک مورد از آن به برادر ذخیره‌کننده سلول و موفقیت‌آمیز بودن آن خبر داد و گفت: نمونه جمع‌آوری شده، پس از ورود به بانک خون بند ناف رویان در واحد کنترل کیفی بررسی و در صورت اخذ مجوز، وارد آزمایشگاه پردازش می‌شود و پس از اطمینان از سالم بودن آن جداسازی و در شرایط دمایی منفی ١٩٦ درجه سانتیگراد ذخیره می‌شود.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه جهادددانشگاهی برای گسترش خدمات و دستاوردهای خود در حوزه سلامت به دنبال راه‌اندازی مجتمع سلامت در اردبیل است، اظهار کرد: تحقق این مهم حمایت‌های مسئولان استانی را می‌طلبد تا با توجه به ظرفیت‌های استان به توسعه توریسم سلامت استان کمک کند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب برای مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی و تأمین تجهیزات لازم می‌تواند زمینه‌های لازم را برای پذیرش بیماران از سراسر کشور و کشورهای همجوار فراهم کند.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته به ویژه روزهای پایانی سال نه تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی از کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که پیش بینی می‌کنیم به ۴ میلیون قطعه برسد.

به گفته وی ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی ۳۰ درصد از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲ هزار و ۴۰۰ جو وارداتی، ۵ هزار تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

وی به گزارش بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری ۸ هزار و ۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در سطح استان انجام شد که منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تخلفات انجام شده ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903017

دیگر خبرها

  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر