Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک رضازاده، مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کل انتقال خون اردبیل با اشاره به اینکه تمامی پرسنل اداره کل انتقال خون استان افراد مجرب و متخصص هستند، اظهار کرد: اردبیل در گرایش بانوان به امر خدا پسندانه اهدای خون جزء 10 استان اوّل کشور است که خود نشان از فرهنگ‌سازی مناسب در منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی خوبی در خصوص گرایش افراد به ویژه زنان به سمت اهدای خون در استان اردبیل صورت گرفته است، یادآور شد: در سالجاری میزان اهدای خون در استان بیش از 15 درصد رشد داشته و هر روز این آمار در حال افزایش است و به سمت نزدیک شدن به آمار جهانی پیش می‌رود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه خوشبختانه از سال گذشته تاکنون با مشکل تأمین فرآورده‌های خون در استان مواجه نشده‌ایم تصریح کرد: در استان پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تأمین فرآورده‌های خونی صورت گرفته و تاکنون هر مرکز درمانی که درخواست خون کرده، نیاز آن برطرف شده است.

رضازاده افزود: اداره کل انتقال خون استان به خاطر ارائه خدمات مناسب و فرهنگ سازی اهدای خون به عنوان دومین دستگاه اجرایی استان بر اساس تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی در کشور انتخاب شده است.

وی افزود: برای همکاری با این نهاد در زمینه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مشترک آمادگی داریم.

رضازاده تشکیل کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌های اجرایی و مراکز پژوهشی برای برنامه‌ریزی جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود جهت توسعه علمی استان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: با این همکاری‌ها می‌توان میزان خدمات ارائه‌ای و استفاده از توانمندی‌ واحد‌های فنی و علمی استان را ارتقا بخشید.

وی اضافه کرد: اداره کل انتقال خون استان و جهاددانشگاهی اردبیل می‌توانند متولیان امر را به سمت تشکیل این کارگروه‌ها سوق دهند تا ضمن فراهم کردن زمینه پیشرفت و بالا بردن کیفیت فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی استان، از موازی کاری و پراکندگی جلوگیری کنند و به صورت متحد و به هم پوسته عمل کنند.

انتهای پیام/ح

رشد 15 درصدی میزان اهدای خون در استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در جلسه بررسی تحویل پروژه آبرسانی قشلاقات مغان با اعلاماین خبر، گفت: این اقدام به منظور اجرای بهتر برنامه‌های محرومیت‌زدایی و توسعه خدمات آبرسانی به مناطق محروم به ویژه برای عشایر منطقه مغان با همکاری اداره کل امور عشایر استان صورت می‌گیرد.
مسعود خیرجو افزود: خط انتقال و ایستگاه پمپاژ منطقه آج اشمه شهرستان بیله‌سوار برای آبرسانی به ۲۳۴ قشلاق با ۱۵ هزار نفر جمعیت در قالب بیش از پنج هزار خانوار آماده تحویل از سوی اداره کل امور عشایر به شرکت آب و فاضلاب استان است و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده و مجوز آبرسانی به قشلاق خان کندی و قشلاق حاج سواد با ظرفیت یک لیتر بر ثانیه هم در مرحله مطالعه است.
وی افزود: به دلیل حیاتی بودن خط انتقال آب به قشلاقات، مقرر شد اداره کل امور عشایر برای انتقال تاسیسات به شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات لازم را انجام دهد و انتقال آب به روستاهای قشلاق احمدلو بصورت ثقلی خواهد بود و مشترکین این روستاها نسبت به جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز اقدام خواهند کرد و جهت بهره‌مندی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: مقرر شد با هماهنگی مشاور، طرح آبرسانی به ۳۲ قشلاق شهرستان انگوت به زودی اجرا شود و با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای، امور عشایر استان تانکرهای آبرسانی سیار برای خدمات‌رسانی به قشلاقات محروم را در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار خواهد داد.
در این دیدار حاتم طهماس‌پور ، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل نیز در خصوص همکاری برای تسریع تحویل پروژه آبرسانی قشلاقات منطقه مغان به شرکت آب و فاضلاب استان قول مساعد داد و افزود: در مجموع با اجرای کامل این توافق، بیش از ۲۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • اولین اهدای عضو سال۱۴۰۳ استان اردبیل انجام شد
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود