Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@07:36:06 GMT

رشد ۳ برابری جمعیت سالمندان در برابر رشد جمعیت کشور

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۸۷۶۸

به گزارش وانانیوز،  انوشیروان محسنی بندپی، بیان اینکه سالمندی یک موهبت الهی است افزود: امید به زندگی در کشور افزایش یافته است و باید بتوانیم مردم را از توان و استعداد سالمندان بهره‌مند کنیم.


به گفته وی، بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵، جمعیت سالمندان در کشور ٩.٣ درصد بوده است. همچنین در حالی که رشد جمعیت کشور تنها ١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ درصد بوده، رشد جمعیت سالمندی به ٣.٨ درصد رسیده است.


سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه باید برای سالمندان خدمات اجتماعی اقتصادی را به دو تا سه برابر افزایش دهیم اظهار کرد: در طول این چند سال برنامه‌ریزی‌های مشخصی برای سالمندان شکل گرفته است، از جمله این اقدامات استقرار دبیرخانه شورای ملی سالمندان و تشکیل کارگروه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ذیل وزارت بهداشت و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی ذیل وزارت تعاون کار بوده است.


بندپی تدوین و تصویب سند ملی سالمندان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و تصریح کرد: این سند با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان تهیه شده و برای اجرا ابلاغ شده است. این سند ابعاد مختلف زندگی سالمندان در نظر گرفته و به عنوان حلقه ارتباطی بین سالمندان و دولت در نظر گرفته می‌شود.


وی با اشاره به برنامه ریزی‌های علمی و تخصصی و اجرای پیمایش ملی سالمندان با همکاری صندوق بین المللی جمعیت سازمان ملل و اساتید دانشگاهی برای بررسی ابعاد اقتصادی اجتماعی و سلامت سالمندان افزود: این همایش در حال حاضر در دست اجراست و تلاش می‌کند تا شرایطی فراهم کنیم که با استفاده از این پیمایش تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر شواهد علمی باشد.


بندپی با اشاره به دسترسی سالمندان به شبکه مرتبط با خدمات سالمندی اظهار کرد: امیدواریم با استفاده از تجارب بین‌المللی و صندوق بین المللی از سازمان ملل و سازمان help age از این موهبت و جمعیت فعال در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: جمعیت سازمان بهزیستی سالمندان محسنی بندپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از ۵۳۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان‌هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش‌بینی شده بودند، به حالت آماده‌باش درآورد. پس از آن با شروع بارش‌ها از تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ استان، مجموعا ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به پنج هزار  و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین ۲۲۵نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. ۲۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت:‌ چهارهزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، دو هزار و ۸۳۲ کیلوگرم  برنج، دوهزار و ۵۷۶کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ست شستشو، ۸۹ ست بهداشتی و ۴۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۴۲تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت‌ها حضور داشته به متأثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان