Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش بیات‌نژاد در آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی که صبح امروز با حضور مینو رفیعی معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در مهدکودک آریان برگزار شد اظهار کرد: برنامه غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم حدود 22 سال است که از سوی سازمان بهزیستی آغاز شده است و یکی از اثربخش‌ترین و زیباترین اتفاقاتی است که در سازمان بهزیستی صورت گرفته است و این طرح اثرات مثبتی را برای جلوگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما با اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم از بروز معلولیت‌ها در بخش‌های مختلف جلوگیری کنیم و در واقع اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بیماری از این دست برنامه‌ها است.

بیات‌نژاد گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هزینه‌های بسیار کم انجام می‌شود اما این طرح از هزینه‌های گزاف و البته نابینایی کودکان در آینده جلوگیری می‌کند و به همین دلیل ما از خانواده‌ها می‌خواهیم کودکان خود را در سنین 3 تا 6 سال در طرح اشاره شده مشارکت بدهند و علاوه بر سلامت کودکانشان از هزینه‌های بعدی جلوگیری کنند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران عنوان کرد: طبق آمار بالغ بر یک میلیون نفر از جمعیت کشور از کم‌بینایی و نابینایی رنج می‌برند و طبیعتاً انجام چنین طرح‌هایی در کشور می‌تواند از معلولیت‌های نابینایی و کم بینایی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بالغ بر 15 هزار و 300 نفر از معلولان شناسایی شده در بهزیستی استان تهران افراد کم‌بینا و نابینا هستند که بخش عمده‌ای از اعتبارات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی به این افراد اختصاص پیدا می‌کند.

بیات‌نژاد تصریح کرد: ما می‌توانیم با اطلاع‌رسانی و‌آگاهی‌بخشی به موقع به خانواده‌ها از بروز معلولیت‌های نابینایی و کم‌بینایی و همچنین تنبلی چشم کودکان جلوگیری کنیم و امیدواریم خانواده‌ها نیز در این طرح مشارکت داشته باشند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور افزود: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی می‌تواند با اطلاع‌رسانی به موقع در این موضوع همکاری مطلوبی با سازمان بهزیستی داشته باشند چرا که بسیاری از خانواده ها از اجرای چنین طرح‌هایی بی‌خبر هستند و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی می‌تواند آنها را در طرح‌های بهزیستی مشارکت بدهد.

وی گفت: تنها با انجام معاینه ساده و کم‌هزینه می‌توان از بروز تنبلی چشم و همچنین کم‌بینایی و نابینایی کودکان جلوگیری کرد ضمن اینکه سازمان بهزیستی از خانواده‌های بی‌بضاعت نیز هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند.

بیات نژاد افزود: این طرح از ابتدای آبان ماه در پایگاه‌های دائم و سیار بهزیستی استان تهران اجرا خواهد شد و تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بیش از 4 هزار و 950 مرکز دائم و غیردائم در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم مشارکت خواهند داشت ضمن اینکه بر اساس آمار در سال گذشته 590 هزار کودک 3 تا 6 سال در طرح شرکت داشتند که نسبت به سال 95، 24 درصد رشد داشته و ما تلاش می‌کنیم که امسال این طرح را به صورت صددرصد در استان تهران عملیاتی کنیم چرا که حتی یک کودک زیر 6 سال نباید از معاینات این طرح به دور باشد.

وی گفت: در طرح برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی همکاری خوبی بین دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، مساجد، فرهنگسراهای شهرداری و مهدهای قرآنی برقرار است و امیدواریم ما امسال بتوانیم پوشش صددرصدی را در طرح اشاره شده داشته باشیم.

بیات‌نژاد تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند از برقراری تماس با شماره 78245620 اطلاعات لازم را از پایگاه‌های اجرای طرح داشته باشند ضمن اینکه سامانه پیامک (2000148) پیش‌بینی شده که اطلاعات لازم را در این بخش به خانواده‌ها ارائه می‌کند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی از کودکان نیز در مهدها و پیش‌دبستانی‌ها نیستند و در خانواده‌ها حضور دارند که امیدواریم این تعداد نیز با همکاری خانواده‌ها در برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلال‌های بینایی مشارکت داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون بهزیستی کودکان سلامت استان تهران معلولان رسانه ملی خانواده رشد شهرداری پوشش پیامک بهزیستی خانواده رسانه کودکان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت موزه‌ها برای کدام گروه رایگان است؟

به گزارش قدس آنلاین، اسامی گروه‌هایی که شامل دریافت بلیت رایگان یا نیم بهای موزه ها و امکان تاریخی تحت مالکیت وزارت میراث فرهنگی هستند اعلام شد.

بلیت رایگان

۱. خانواده‌های دارای ۵ فرزند و بیشتر

۲. کودکان و نوجوانان تا ۱۲ سال

۳. پیشکسوتان، استادکاران و هنرمندان میراث فرهنگی و صنایع دستی و راهنمایان گردشگری

۴. پژوهشگران و محققان

۵. افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی

۶. کلیه دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید در ایام دهه فجر و روزهای دانش آموز، دانشجو و معلم

۷. اشخاصی که به منظور فرایض و آیین‌های دینی در ساعات مقرر وارد مساجد و اماکن متبرکه می‌شوند.

۸. خانواده معزز شهداء، آزادگان، جانبازان

۹. مدعوین و میهمانان رسمی دولت

۱۰. کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی

۱۱. کارکنان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان‌های وابسته به همراه خانواده آن‌ها

بلیت نیم‌بها

۱. خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند

۲. دانش آموزان و دانشجویان به صورت انفرادی و گروهی به همراه معلمان و سرپرستان

۳. خبرنگاران

۴. بازنشستگان به همراه افراد تحت تکفل

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • دیدار عیدانه شهردار منطقه ۱۵ با کودکان شیرخوارگاه شبیر
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • بلیت موزه‌ها برای کدام گروه رایگان است؟
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل