Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@03:20:00 GMT

سفر به ایران ۵۰ درصد ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۹۱۷۱

سفر به ایران ۵۰ درصد ارزان شد

سفر به ایران برای گردشگران خارجی تا ۵۰ درصد ارزان‌تر شده است. برای همین آمد و شد از کشورهای همسایه تا ۵۱ درصد بیشتر شده است، اما این ارزانی هنوز گردشگران کشورهای دیگر را وسوسه نکرده است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوش‌بین است که این ارزانی، آمار گردشگران غیرمنطقه‌ای را هم جابه‌جا و افت آن را در نیمه دوم سال جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ معتقد است: تا وقتی ارزانی و امنیت ایران در تلویزیون‌های جهانی به تصویر کشیده نشود، به سختی می‌توان نظر گردشگرانی را که از سفر به ایران می‌ترسند، تغییر داد.

پورفرج در عین حال اظهارات علی‌اصغر مونسان را درباره افزایش سفر گردشگران کشورهای حاشیه و همسایه ایران تایید کرد و به ایسنا گفت:‌ هرچند که سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران کم شده، اما تلاش ما این است که با کاهش هزینه سفر، افت این بازار را جبران کنیم.

به گفته او، در نیمه دوم امسال، سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران نزدیک به ۴۲ درصد کاهش داشته که از تحریم و تهدید متاثر بوده است.

وی با بیان این‌که آژانس‌های داخلی تحت تاثیر نوسانات ارز، نرخ سفر ایران را تا حدود ۵۶ درصد کاهش داده‌اند، افزود: تمام آژانس‌های خارجی که با بازار ایران کار می‌کنند از قیمت ارز در کشورمان اطلاع دارند و این بازار را رصد می‌کنند، بنابراین اگر قیمت‌ها واقعی و متعادل نباشد معترض می‌شوند. خودشان هم قیمت تور ایران را پایین نگه داشته‌اند تا گردشگر جذب کنند.

او به سیاه‌نمایی‌هایی که علیه ایران می‌شود و موجی از نگرانی را در بیرون از مرزها راه انداخته است، اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ‌بیشتر از هر زمان دیگری به تبلیغات نیاز داریم تا نشان دهیم این کشور امن است. در روزهای آینده جلسه‌ای با آقای مونسان ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ خواهم داشت تا درباره ضرورت تبلیغات و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی مذاکره کنیم.

رییس جامعه تورگردانان ایران اظهار کرد: متاسفانه وقتی حرف از تبلیغات گردشگری می‌شود، ما را به صدا و سیما ارجاع می‌دهند، درحالی‌که مخاطبان این رسانه، جامعه هدف ما نیستند. این تبلیغات باید در شبکه‌های بزرگ و موثر انجام شود تا اثر خود را بگذارد.

او گفت: با همین رویکرد برای حضور در تعداد بیشتری از نمایشگاه بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است که البته در شرایط ارزی تامین هزینه‌های آن برای بخش خصوصی سنگین است. سال گذشته یک حضور در نمایشگاه مهم آلمان بیش از ۴ هزار یورو خرج برداشت که تمام آن را بخش خصوصی پرداخت. با توجه به افزایش نرخ ارز، ‌ تامین کل این هزینه از توان بخش خصوصی خارج شده است، برای همین از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌خواهیم در این مسیر همراه‌تر باشد و دست‌کم هزینه اجاره زمین غرفه‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تقبل کند.

پورفرج گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کنار تبلیغات رسانه‌ای معنی پیدا می‌کند، بنابراین می‌طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شرایط حساس حاضر سریع‌تر وارد عمل شود تا سال ۲۰۱۹ با رشد گردشگر از همه بازارها همراه شود. ما باید نشان دهیم که ایران امن است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سفر گردشگر خارجی سفر ارزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد

مدیر عامل نشر صاد گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، میرشمس الدین فلاح هاشمی؛ مدیرعامل نشر صاد درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته اشاره کرد: معتقدم به جز ایام کرونا و ایام خاص، نمایشگاه کتاب به نوعی کارناوال شادی است و می‌توان آن را بهار کتاب تلقی کرد. این شور و نشاط و هیجان میان ناشران، نویسندگان و مخاطبان (کودک و نوجوان و بزرگسال) در همه غرفه‌ها دیدنی است و به ضرس قاطع می‌توان گفت، نمی‌توان در جای دیگر آن را سراغ داشت. با وجود نمایشگاه‌های استانی، اما نمایشگاه کتاب تهران همواره از جمله رویداد‌های مهم فرهنگی و ادبی و علمی کشور است و حس بسیار زیبایی میان مردم ایجاد می‌کنند و این شلوغی و این شور مردم نسبت به کتاب علی‌رغم مشکلات اقتصادی و گرانی کتاب، ستودنی است.

وی افزود: من تجربه حضور در نمایشگاه کتاب استانبول را نیز دارم و باید بگویم با نمایشگاه کتاب تهران قابل مقایسه نیست و اگر هر کدام از کتاب‌دوستان کشور‌های همسایه سری به نمایشگاه کتاب ایران بزنند واقعاً شگفت‌زده خواهند شد.

فلاح هاشمی ادامه داد: پس نمایشگاه کتاب ما نسبت به نمایشگاه‌های کتاب کشور‌های دیگر مانند ترکیه برتر است و این جمله را که مطالعه کمتر شده، نقض می‌کند چرا که مطالعه همواره بوده است. شاید که قدرت خرید مردم کمتر شده باشد، ولی کتاب همیشه جایگاه خودش را داشته است.

وی درباره استقال مخاطبان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مردم هیچگاه با کتاب و کتابخوانی قهر نبوده‌اند. اگر کتاب، کتاب خوبی باشد از زیر سنگ هم که شده باشد، مردم آن را تهیه کرده و مطالعه می‌کنند و به دستش می‌آورند حتی اگر دست دوم باشد.

مدیرعامل نشر صاد اضافه کرد: در همین ایام نیز شاهد هستم کتاب‌های خوب دست به دست می‌شوند و به خاطر قیمت‌شان نوبتی خوانده می‌شوند و ناشران بعضاً کتاب‌های پرفروشی دارند، بنابراین مردم با کتابِ خوب همواره در آشتی هستند.

وی افزود: ناگفته نماند که کتاب‌های خوبی نیز داریم، ولی در مقایسه با کتاب‌های سال‌های گذشته به خصوص در زمینه علوم انسانی و تألیفی کمی افول داشته‌ایم که این برمی‌گردد به مدل آموزش در دانشگاه‌ها.

فلاح هاشمی در پاسخ به این سوال که اگر نمایشگاه تبدیل به یک سوژه جهت گردشگری ادبی شود چه اتفاقی برای صنعت نشر رخ می‌دهد، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است و تقریباً افتاده است، ولی باید تمامی ارگان‌های ذی‌ربط به میدان بیایند، از شهرداری گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان‌هایی که در این فضا فعالیت می‌کنند. باید فضا را برای بهار کتاب ایران مهیا کرد تا کسی که از شهرستان می‌آید و چند روز در تهران مقیم می‌شود یا حداقل از صبح تا غروب می‌آید و در نمایشگاه حضور دارد برایش یک خاطره به یادماندنی خلق شود. یعنی از موارد تفریحی گرفته تا مدل عرضه و معرفی کتاب، فکر شده باشد. نمایشگاه کتاب این ظرفیت را دارد. حتی قهرمان کتاب‌ها این ظرفیت را دارند تا از این فرصت استفاده و گردشگر خارجی را جذب این اتفاق سالانه کنیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو