Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - معاون سلامت اداره کل دامپزشکي استان کرمانشاه ، از کشف و امحاء 32 کارتن تخم مرغ تاريخ مصرف گذشته خبر داد و گفت: اين ميزان تخم مرغ در پي گزارش مردمي و از سوله اي در شهرک صنعتي کشف، ضبط و به صورت بهداشتي امحاء شد.

عليرضا اميري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره کل دامپزشکي استان کرمانشاه در پي دريافت گزارش مردمي در بازديد خود از سوله اي در اطراف شهر کرمانشاه اين ميزان تخم ‌مرغ تاريخ مصرف گذشته را کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او ، متخلفان قصد داشتند، تاريخ درج شده بر روي تخم مرغ ها را پاک و با تاريخ توليد جعلي وارد بازار کنند که پس از هماهنگي با مراجع قضايي همه محموله جمع آوري و به صورت بهداشتي امحاء شد.
وي در ادامه اظهار داشت: شهروندان هرگونه فرآورده پروتئيني اعم از تخم ‌مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهي را صرفأ از مراکز عرضه مجاز زير‌ نظارت دامپزشکي تهيه کنند.
اميري با اشاره به جايگاه ويژه تخم ‌مرغ به عنوان يک فرآورده غني پروتئيني و پرمصرف در سبد غذايي خانوار توصيه کرد: هنگام خريد اين فرآورده حتماً به تاريخ توليد و انقضاء ثبت شده بر روي تخم ‌مرغ و برچسب بسته ‌بندي آن توجه و از خريد تخم مرغ فاقد هويت خودداري کنند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکي کرمانشاه ، با تأکيد بر اينکه مدت زمان نگهداري تخم‌ مرغ در يخچال، چهار هفته است، گفت: شهروندان تخم مرغ مصرفي خود را از فروشگاه‌هايي خريداري کنند که تخم‌مرغ‌هايشان در يخچال نگهداري مي‌شود و بهترين دما براي نگهداري تخم ‌مرغ دماي صفر تا چهار درجه سانتي گراد است.
وي اضافه کرد: اگر تخم‌ مرغ خريداري شده کثيف باشد بايد آن را پاک کرده سپس در يخچال داخل کيسه فريزر قرار دهيم، چون شستن تخم ‌مرغ مدت زمان نگهداري آن را کاهش داده و تخم‌ مرغ زودتر فاسد مي‌شود.
او همچنين گفت: مردم مي توانند هرگونه تخلف بهداشتي را با سامانه تلفني 1512 و يا سامانه پيامکي 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکي استان کرمانشاه در جريان بگذارند.
در استان کرمانشاه 24 واحد مرغداري تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتي، 9 واحد مرغ مادر گوشتي، چهار واحد جوجه کشي، 2 واحد مرکز پرندگان زينتي و پنج واحد پرورش شتر مرغ وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه 11 هزار و 100 تن تخم مرغ توليد مي شود.
3033/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام