Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رييس اداره فناوري‌هاي نوين سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: هم اکنون حدود 40 درصد از ماشين آلات کشاورزي شيروان به علت عمر بالاي اين نوع ماشين آلات فرسوده است.

سيدمجيد بهشتي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ميزان فرسودگي ماشين آلات کشاورزي خراسان شمالي با عمر بالاي 13 سال، 49 درصد است که ماشين آلات شيروان در اين حوزه از ميانگين استاني کم تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه ميزان فرسودگي ماشين آلات کشاورزي شيروان در سال هاي گذشته کاهش پيدا کرده است گفت: اين شهرستان در جذب تسهيلات مکانيزاسيون خط اعتباري خوب عمل کرده است و با خريد ماشين آلات جديد و خارج کردن تراکتورهاي فرسوده وضعيت مطلوبي دارد.
بهشتي با بيان اينکه ضريب مکانيزاسيون تراکتور در شيروان از 25 تا 150 اسب بخار است افزود: هم اکنون اين ميزان در استان 1.72 اسب بخار است که ميانگين کشوري 1.52 است.
رييس اداره فناوري‌هاي نوين سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي با اشاره به معايب ماشين آلات فرسوده و توصيه به نوسازي دستگاه ها گفت: در صورت فرسودگي ماشين آلات استهلاک بالا، افزايش مصرف سوخت و روغن، هزينه بالاي تعمير و نگهداري را به دنبال دارد از سويي به لحاظ کارايي جوابگو نيست.
به گفته بهشتي، اين شهرستان 10 دستگاه کمباين، 2 هزار و 321 دستگاه تراکتور و 12 هزار انواع ادوات دارد.
شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت واقع در 60 کيلومتري شرق بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزي و باغي دارد.
7186/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر و بازسازی، خرید و تجهیز ماشین‌آلات راهداری با اعتبار یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن سپاهی با اعلام این خبر اظهار داشت: انجام عملیات راهداری علاوه بر نیروی راهدار باتجربه به ماشین‌آلات راهداری مجهز نیاز دارد و بر این اساس طی سال گذشته این اداره مبلغ یک‌هزار و 320 میلیارد ریال در زمینه تعمیر و بازسازی، خرید تجهیزات ماشین‌آلات راهداری تأمین اعتبار شده است.  

وی گفت: از محل اعتبارات سال 1402 برنامه‌ریزی برای بازسازی 14 دستگاه ماشین‌آلات راهداری، همچنین تعمیر و راه‌اندازی سایر ماشین‌آلات با اعتبار 306 میلیارد ریال انجام و خرید انواع ماشین‌آلات راهداری در مرحله أخذ مجوزهای قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به دو هزار و 88 مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین‌آلات طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: بدین منظور  45 هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده‌اند.  

سپاهی بیان کرد: برای خرید لاستیک، تأمین روغن و سوخت مصرفی و سایر اقلام مصرفی جمعاً 192 میلیارد ریال هزینه شده است. تمامی ماشین‌آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای هستند که عملکردشان از قبیل؛ سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آن‌ها در طول شبانه‌روز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • آیین رونمایی از ماشین آلات جدید شهرداری شبستر با ارزش ۲۰ میلیارد تومان
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود