Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:53:01 GMT

مصرف بی رویه آب نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۹۴۷۳

مصرف بی رویه آب نگران کننده است

اردبیل-ایرنا-مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردیبل گفت: به رغم خشکسالی چندسال اخیر و کاهش منابع مصرف بی رویه آب در استان نگران کننده است .

اصغر سلیمان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهیته آب افزود: وزارت جهاد کشاورزی و و زار ت نیرو در زمینه آبیاری تحت فشار و قطره ای اقدامات خوبی را انجام دادند که امید است با صرفه جویی 25 درصدی از آب مشکلات آب شرب و صنعتی برطرف شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هرچند امسال بارش ها در این استان افزایش یافته و در تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی مشکل خاصی وجود ندارد ولی ضروری است کشاورزان از مصرف بی رویه آب بپرهیزند .
سلیمان زاده گفت: هم اکنون میزان بارش در دشت مغان و مشکین شهر در وضعیت خوبی قرار دارد و آب مورد نیاز این 2 منطقه تامین است.
وی افزود: دشت اردبیل با کمبود آب زیر زمینی مواجه است و خوشبختانه دولت با اجرای طرح تعادل بخشی توانسته جلوی این مشکل را بگیرد .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردیبل در باره پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه مشگین شهر به روستای آلنی افزود: این پروژه به طول 14 کیلومتر با هدف تامین آب تصفیه شده و سالم به 42 روستا اجرا می شود.
سلیمان زاده اظهار داشت: این خط انتقال با استفاده از لوله های 350 فولادی و GRP و ایجاد حوضچه های شیر هوا و شیر تخلیه و فشار شکن اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح را 34 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 6 هزار و 750 متر از این خط انتقال اجرا شده است.
براساس آما رهای موجو در سال های اخیر 120 میلیون متر مکعب منابع آب این استان به دلیل خاکی بودن کانال های آبی هدر رفته است.
در حال حاضر برای تامین آب استان سه سد خاکی در مشگین شهر ، سه سد در خلخال ، سه سد در کوثر ، 2 سد در گرمی و یک سد بزرگ در پارس آباد مغان در دست اجراست.
7110/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب اردبیل مصرف بی رویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی نقش ملکه سبا در بندرعباس درباره ایران چه گفت؟ (+عکس)

لودمیلا چریتا ایران را کشور نور توصیف کرد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، ۵۰ سال پیش سریال سلیمان و ملکه سبا به کارگردانی پیر کرونلیک محصول مشترک ایران و آلمان و فرانسه با بازی بازیگران فرانسوی و ایرانی در شهر‌های جنوب ایران ساخته شد.

روزنامه اطلاعات ۲۸ فروردین ۱۳۵۳ گپ کوتاهی با لودمیلا چریتا بازیگر فرانسوی نقش ملکه سبا این سریال منتشر کرد.

از ایران بازیگرانی چون بهروز به‌نژاد، ایرن زازایانس، ولی شیر‌اندامی و مری آپیک در این فیلم بازی کردند. خبر را بخوانید و عکس‌هایی از سریال سلیمان و ملکه سبا تماشا کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • با وجود بارش های اخیر؛ البرز همچنان عطش دارد
  • البرزهم چنان عطش دارد
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی درباره ایران چه گفت؟
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی نقش ملکه سبا در بندرعباس درباره ایران چه گفت؟ (+عکس)
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد