Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات بازی های پارا آسیایی جاکارتا در سطح بالایی برگزار شد و داوری فوق العاده سخت گیرانه بود و بنده به عنوان اولین تجربه بین المللی توانستم به لطف خدا مدال طلا را در رشته دومیدانی کسب کنم و رکورد آسیا به نام ایران ثبت کنم.


22352.jpg

به گزارش شریان نیوز، الناز دارابیان ، سی و پنج ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی ،هنرمند(قالی بافی و گلیم بافی) و ورزشکار در رشته دو و میدانی ماده دیسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بدو تولدش در سال 62 به واسطه تجویز داروی اشتباه به مادرش در زمان بارداری با معلولیت  جسمی – حرکتی سرفصل زندگی اش را آغاز کرده است.

از سال هزار و سیصد و هشتاد و نه، همزمان با تحصیل در مقطع ارشد وارد دنیای ورزش شده و اولین مدال را پس از گذشت دو ‌ماه از شروع ورزش، در مسابقات پرتاب دیسک مشهد کسب کرده است.و حال با کسب مدال طلای مسابقات پرتاب وزنه کلاس F۵۳ بازیهای آسیایی جاکارتا علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به ثبت رکوردی جدید در بازی‌های پارا آسیایی به نام خود شده است. در ادامه به گفتگو با این بانوی قهرمان می پردازیم:

 

 

ازکجا شروع کردید و چرا رشته‌های پرتابی دو ‌و میدانی را انتخاب کردید

من حدود 4 سال است که به طور حرفه ای در رشته دوومیدانی ماده دیسک زیر نظر خانم دکتر الهه شیعه کار می کنم و هر آنچه که در امر ورزش دارم  به سبب علم و درایت خانم دکتر شیعه است و من مدیون زحمات دلسوزانه و فوق تهعد ایشان هستم و اگر  تلاش ها و تشویق های ایشان نبود من در ورزش موفق نبودم .

 رشته‌های پرتابی دو ‌و میدانی برای افراد ویلچر نشین مناسب هستند؛ چون دارای سکو یا صندلی پرتاب می‌باشند. ضمن این‌که فیزیک بدنی هر شخص باید متناسب با رشته ورزشی‌اش باشد که من هم دستانی قوی دارم‌ و به همین دلیل این رشته را برای ورزش حرفه ای انتخاب کردم.

 

در بازی های  پارا آسیایی  جاکارتا چه گذشت

مسابقات بازی های پارا آسیایی جاکارتا در سطح بالایی  برگزار شد و داوری فوق العاده سخت گیرانه بود و بنده به عنوان اولین تجربه  بین المللی توانستم به لطف خدا مدال طلا را در رشته دومیدانی کسب کنم و رکورد آسیا به نام ایران ثبت کنم.

داوری ها در سطح بالا و بدون هر گونه اقماض برگزار شد خدا را شکر که حتی سختگیری داوران هم مانع از کسب مدال طلای من نشد. رکورد پرتاب دیسک آسیا سالهاست که در اختیار بحرین بود و توانستم خوشبختانه در این دوره، با توجه به اینکه اولین حضورم را در مسابقات بین المللی در قالب رقابت های پارا آسیایی تجربه  می کردم رکورد آسیا را به نام کشور عزیزم ایران جابجا کنم. رکورد قبلی 10متر و 14 سانت بود که در سال 2017 زده شده بود اما من روز 20مهر 97 رکورد 10 متر و 71 سانتی متر را به نام ایران ثبت کردم.

 و تمامی بچه های تیم  با وجود وضعیت آب و هوا "که به بسیار گرم و مرطوب بود" و همچنین " وضعیت نامناسب تغذیه توسط کشور میزبان " و با وجود این که بسیار تغذیه در وضعیت جسمانی ورزشکاران تاثیر گذار است  برای کسب مدال ها تک به تک جنگیدن  تا بتوانند  پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورند و 51 مدال طلا را کسب کردن و 51 بار پرچم ایران بالاتر قرار گرفت.

 

اما متاسفانه هنوز مسئولین به بازی های پارا آاسیایی و ورزش  معلولین  نگاه کم لطفی دارند و رسانه ها  هم آن گونه که به تیم های ملی غیر معلولین می پردازند به تیم های ورزشی معلولین و جانبازان کم توجهی  می کنند و کمتر به افتخارات  ملی ، بین المللی و تلاش های این بچه ها  می پردازند. هرچند که با وجود وضعیت جسمانی، کمبود امکانات  و سختی های بسیاری که در جامعه به این قشر تحمیل می شود گرفتن مدال ها ی خوش رنگ    بین المللی نشان از تلاش های بی دریغ و زحماتی است که این بچه ها در طول سال ها تحمل می کنند.

 

چند نفر از استان البرز در این مسابقات حضور داشتند و وضعیت ورزش معلولین در این استان چگونه است؟

بنده تنها بانوی شرکت کننده در بازی های آسیایی از استان البرز هستم که به همراه دونفر از آقایان این استان توانستیم مدال ها طلا و نقره  را برای این استان به ارمغان بیاوریم.

ساختارهای ورزشی این استان برای ورزش معلولین به شدت نامناسب هست  و ما بدون داشتن حتی زمین ورزشی به تمرین های  خود می پردازیم.امیدوارم با توجه به مدال های خوش رنگی که تیم سه نفره ما برای استان البرز به دست آورده است و با توجه به استعدادهای خوبی که در استان البرز وجود دارد امیدواریم مسولین محترم این استان تمهیدات مناسبی برای ورزش معلولین انجام دهند تا در بازی های بین المللی شاهد افتخارات بیشتری از این استان باشیم.

 

 

شما تنها بانوی با حجاب چادر در این مسابقات بودید؟

متاسفانه این خبرکه تنها بانوی چادری تیم ملی پارا آسیایی هستم به اشتباه مطرح شده بود من تنها بانوی چادری در معلولین ویلچری در رشته دومیدانی هستم .من  با عشق چادر را سر می کنم، همه می گویند با این وضعیت حجابت کامل است چرا چادر سر می کنی؟ اما لذت بخش ترین مسئله برای من داشتن چادر و حجاب کامل است.

افتخار میکنم که با ارثیه حضرت زهرا(س) در جایگاه مدال ها قرار گرفتم و با حجاب فاطمی مدال طلا را کسب کردم و این زیباترین حسی بود که در جاکارتا داشتم.

 

 

 

از نقش پدر و مادرتان برایمان بگویید

نقش پدر و مادر به عنوان حامی و پشتیبان اصلی ترین عامل موفقیت می باشد . والدین بنده با توجه به اعتمادی که به خداوند متعال داشتن همیشه با من به عنوان یک بچه سالم برخورد کردند و اجازه ندادن که من کمترین تفاوت را تا جایی که امکانش هست لمس کنم .به خاطر دارم همیشه مادرم این جمله را به من یادآور می شد که "دخترم تو فقط راهت با بقیه فرق داره ".

پدر و مادر من همیشه بزرگترین حامیان من بودن و من اگر اکنون به این موفقیت رسیدم تماما  حاصل تلاش های 35 ساله آنها برای من است. آنها همه ی خودشان را وقف من کرده اند تا برای این که من الان در این موقعیت باشم هیچ جوری توانایی تشکر از این عزیزانم را ندارم جز این که از خداوند متعال خواستار بهشت برین برای این دو فرشته زمینی را دارم.

نگاه جامعه به شما چگونه است

امروز وضعیت  نگاه جامعه نسبت به معلولین به دهه های گذشته بهتر شده است  و حضور معلولین در اجتماع ، دانشگاه و بازار کار خیلی بیشتر شده است اما گویا هنوز جامعه قصد دارد  ما را پس بزند وما  مصرانه برای حضور در جامعه و فعالیت در آن و خارج شدن از آن انحصاری که  ناخواسته برای معلولین ایجاد شده است تلاش می کنیم. انشالله روزی را خواهیم دید که هیچ فرقی بین ما و افراد سالم  وجود نداشته باشد.

همه ما وظیفه ای بر دوش خود احساس می کنیم تا با ادامه دادن این راه، همنوعانمان را که به واسطه فرهنگ غلط، عدم اگاهی والدین و نبود اعتماد به نفس گوشه گیری را تجربه می کنند امیدوار کرده و شرایط حضور معلولین در جامعه را فراهم کنیم.

 

برنامه آینده شما چیست؟

تمرین تمرین تمرین ، شرکت در مسابقات جهانی قطر ،پارا المپیک توکیو  و تکرار ثبت رکورد در جهان به نام ایران  اسلامی از برنامه های آینده بنده است و امیدوارم بتوانم به لطف خدا و تلاش ، کوشش مستمر دوباره برای کشورم مدال خوش رنگ طلا را کسب کنم.

زندگی را خود ما می سازیم پس چه بهتر به بهترین نحو بسازیم وحسرت کمبودها و نقص ها را نخوریم بنده در طول زندگی حتی برای کوچکترین  نیازهای ابتدایی در جامعه مانند تردد در خیابان و یا حمل و نقل سختی های زیادی را متحمل شده ام و یا گاهی بازتاب رفتارهای مردم در جامعه رنج های زیادی را هم برای من و هم برای خانواده ام ایجاده کرده است اما  اجازه نداده ام  به خودم که هیچ کدام از این موارد مانع رشدم در زندگی و یا نامیدی و بی انگیزگی در من بشود.

 

حس خود را هنگام بالا رفتن پرچم کشورمان در مسابقات توصیف کنید

هنگام به اهتزار در آمدن پرچم ایران و نواخته شدن سرود کشورم  حسی غیرقابل توصیف داشتم حسی پراز غرور و شادمانی و با تک تک سلول های بدنم  این حس زیبا و غیرقابل تکرار را لمس می کردم که واقعا قابل بیان نیست امیدوارم که این صحنه  و حس را در توکیو هم شاهد باشم.

 

 

 

آخرین حرف شما چیست؟

مدال طلای خود را به مادر و پدر عزیزم وهمچنین مردم شهید پرور ایران  تقدیم میکنم و بی صبرانه  منتظر دیدار حضرت آقا هستم  که یکی از بزرگترین انگیزه های طلایی شدنم دیدار رهبری  و متبرک شدن مدال طلایم به دست ایشان است.

 

 در انتها از تمامی مردم خوب ایران، خانواده ، دوستان ، اقوام  و همچنین کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و معلولین و هییت جانبازان و معلولین استان البرز  برای زحمات و محبت بی دریغشان  تشکر می کنم.

 

  زهره گل محمدی

دسته بندیورزشی مطالب مرتبط روحانی: همت والای قهرمانان و مدال آوران جانباز و معلول را می‌ستایم

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با انگیزه‌ترین بازیکن علیه رویاهای تراکتور

به گزارش "ورزش سه"، یکی از خریدهای تابستانی تیم تراکتور، علی شجاعی بود که با امضای قرارداد رسمی در دفتر باشگاه تراکتور در تهران به این تیم ملحق شد و سپس به اردوی استانبول این تیم پیوست تا خود را به پاکو خمس معرفی کند.

با این حال در بازگشت به ایران، باشگاه تراکتور به شکلی ناگهانی جدایی این بازیکن را اعلام کرد تا وینگر چپ‌پا و سابق پرسپولیس، به اهواز برود و پیراهن فولاد خوزستان را بر تن کند.

شجاعی که با حضور در تیم علیرضا منصوریان، اسامی نامدار این تیم را بیشتر کرده بود، انگیزه بالایی داشت تا تیمش در لیگ بیست و سوم بین تیم‌های بالایی جدول قرار بگیرد اما این اتفاق برای او رخ نداد.

باوجود نمایش پرتلاش یاران شجاعی در تیم فولاد، این تیم به شکلی ناباورانه با نتایج ضعیف مواجه شد تا حالا در رتبه چهاردهم جدول برای بقا در لیگ ایران تلاش کند و حالا آنها با یک حریف قدرتمند دیدار خواهند کرد: تراکتور.

البته تراکتور نیز در این فصل نتوانست به اهداف خود دست یابد اما به هر حال علی شجاعی در مقابل تیم سابق خود انگیزه بالایی دارد تا خود را نشان بدهد. او که در تبریز هم مقابل تراکتور با انگیزه ظاهر شده بود، امیدوار است که این انگیزه چاشنی کار او برای یک نمایش موثر شود تا شاید فولاد با کسب پیروزی خانگی، مسیر خود را برای بقا در لیگ برتر هموار کند.

دیگر خبرها

  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • خالدآبادی دلیل استقلالی‌شدنش را فاش کرد
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • دست‌کش طلایی لیگ جزیره به دروازه‌بان آرسنال رسید
  • گفتگوی اختصاصی با جاوید مرتمی پیشکسوت فوتبال مازندران
  • با انگیزه‌ترین بازیکن علیه رویاهای تراکتور