Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، آزمون دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزارشد.

مرتضی طاهری یکی از داوران سه دوره اخیر این ویژه برنامه درباره تاثیر آن گفت: مهم‌ترین نتیجه این برنامه، تشویق بچه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشویق یکی از مهم‌ترین و ماندگارترین عوامل برای شوق به انجام هر کاری به ویژه مداحی است. من هم در همین سن و سال و به واسطه همین تشویق‌ها وارد این کار شدم و اساساً توجه و تشویق نکته‌ای موثر در علاقه‌مندی بچه‌ها به این راه است.

وی درباره تغییر سطح شرکت کنندگان گفت: آنچه که من در این سه سال تجربه کردم این بود که بچه‌ها سال به سال بهتر می‌شوند، پیشرفت می‌کنند، دقتشان در انتخاب شعر بیشتر می‌شود و در شیوه اجرا حرفه‌ای‌تر می‌شوند. به وضوح این اتفاق برایشان دغدغه شده و مشخص است که برایش زمان می‌گذارند و تمرین می‌کنند. بچه‌هایی که به زودی حتما در این عرصه نام‌آشنا می‌شوند.

این مداح اهل بیت(ع) با تاکید بر گسترش این ویژه برنامه گفت: امیدوارم که این اتفاق تعمیم پیدا کند و صرفاً به فرهنگ‌سرای اندیشه و آموزش و پرورش که سال­هاست در این راه داوطلبانه همت می‌کنند خلاصه نشود و در همه روستاها و شهرها و مناطق ادامه پیدا کند. در فاصله برگزاری این دوره‌ها نیز آموزش‌های حرفه‌ای برایشان طراحی و اجرا شود.

مرتضی طاهری درباره تهدیدهایی که ممکن است این کودکان و نوجوانان را تهدید کند گفت: برخی از این بچه‌ها بدون شناخت عمیق و صرفاً بر اساس احساسات وارد میدان می‌شوند و براساس همین احساسات نیز خیلی زود کنار گذاشته می‌شوند. برای قدم گذاشتن در این وادی زیربنای اعتقادی قوی لازم است که در این راه به ویژه خانواده‌ها باید بچه‌ها را همراهی کنند.

وی افزود: نکته دیگری که باید پیش از شروع آزمون‌ها باید به بچه‌ها گوشزد شود این است که ویژه برنامه نوگلان حسینی صرفاً یک آزمون است که ممکن است در آن موفق نباشند. مهم رتبه‌ای که در این راه کسب می‌کنند نیست بلکه این مهم است که اگر علاقه‌مندند و خود را آدم توانمندی تصور می‌کنند فارغ از رتبه خود در این آزمون، راهشان را ادامه دهند. کسی که برگزیده می‌شود نیز نباید روند پیشرفت خود را متوقف کند چرا که فاصله امتیازها خیلی اندک است.

این مداح نام‌آشنا اضافه کرد: بچه‌ها باید قدر وقتی که در اختیار دارند را بدانند و در این سالها که از توانایی ذهنی بالایی برخوردارند تلاش کنند تا دانش کسب کنند تا پایه‌های اعتقادی‌شان را مستحکم‌تر کنند و اشعار مناسب را پیدا کنند و آنها را حفظ کنند.

وی در پایان با اشاره به توجه به امر آموزش در حوزه مداحی اهل بیت(ع) گفت: چون این کار عمدتاً تجربی است، آن افرادی که بدنبال کلاسیک کردن و آکادمیک کردن آن هستند که یک کار خوب است، باید ملزومات این کار را هم آموزش ‌دهند. در بحث تجربیات باید کار کارگاهی کنند چون با قلم، کاغذ و کتاب، تجربیات منتقل نمی‌شود. تجربیات به زمان نیازمند است. گاهی انسان باید یک عمر برای این کار بگذارد تا چیزهای که هنوز فرا نگرفته فرا بگیرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

اهم بیانات رهبر معظم انقلاب را در ادامه می خوانید؛

*رکن جهش تولید، کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

* تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

*هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

این خبر تکمیل می شود...

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898997

دیگر خبرها

  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است