Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@11:20:14 GMT

گفت‌و‌گوی ملی حول محور الگوی پیشرفت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۹۵۲۴

گفت‌و‌گوی ملی حول محور الگوی پیشرفت

انتشار سند پایه الگوی پیشرفت ایرانی– اسلامی فرصتی مغتنم برای تقویت جریان گفت‌وگوی ملی فراهم می‌کند.

این سند که چشم‌انداز 50 ساله کشور را بر اساس ظرفیت‌های کشور از یک سو و آرمان‌ها و مطالبات ملی از سوی دیگر ترسیم کرده است، شامل محورهای گوناگونی است که می‌تواند در معرض نقد و نظر قرار گرفته و زمینه طرح و تبادل دیدگاه‌های مختلف موجود در جامعه را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگو درخصوص محورهای این سند مستلزم ایجاد فضای مناسبی است که هم برای صاحبنظران برانگیزاننده باشد و هم به جلب اعتماد افکار عمومی کمک کند. طبعاً گفت‌وگو وقتی معنا پیدا می‌کند که دیدگاه‌های متفاوت و متباین امکان طرح پیدا کنند و در هر مورد استدلال‌های موافق و مخالف، بدون هرگونه مانع ذهنی یا عینی و واقعی یا خیالی ارائه شوند. گفت‌وگویی می‌تواند مفید و راهگشا باشد که در برگیرنده نقدهای جدی باشد تا در عین حال بتواند زمینه طرح و ارائه استدلال‌های دفاعی و حمایتی را ایجاد کند.
بی تردید در جامعه ما به‌عنوان یک جامعه بالنده و پویا، نظرگاه‌ها و تحلیل‌های گوناگون درخصوص مباحث محوری کشور وجود دارد و چنین نیست که درخصوص هر یک از مسائل مهم فقط یک نظر یا صرفاً یک تحلیل غالب وجود داشته باشد. اتفاقاً اقتضای بالندگی و غنای فکری کشور آن است که در مورد هر مسأله، صاحبنظران، نظریه‌پردازان و تحلیلگران فراوان فعال در کشور از منظرهای مختلف و رویکردهای متفاوت به تبیین مسائل بپردازند. با وجود توانمندی‌های گسترده فکری و نظری، شایسته است محورهای سند پایه الگوی پیشرفت به‌عنوان مبنای گفت‌وگوی ملی مورد توجه قرار گیرد و صاحبنظران و اندیشمندان به بحث و گفت‌وگوی گسترده در این خصوص دعوت شوند.
نکته مهم و قابل توجه در مورد این سند آن است که رونمایی از آن و دعوت به مشارکت در تحلیل و تکمیل آن در بالاترین سطح توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفت. تأکید رهبر انقلاب بر طرح دیدگاه‌های تکمیلی برای رفع اشکالات و کاستی‌های احتمالی و پیش‌بینی دوره دو ساله برای نهایی‌سازی این سند، فرصت مهمی برای شکل‌گیری یک تجربه تاریخی فراهم کرده است. در این عرصه شایسته است اصحاب فکر و اندیشه به طرح دغدغه‌های خود درخصوص نقشه راه ملی برای تحقق آرمان‌های کشور در افق درازمدت بپردازند و رسانه‌ها نیز در تسهیل این مسیر نقش خود را ایفا نموده، زمینه لازم برای «گفت‌و‌گوی ملی حول محور الگوی پیشرفت» را فراهم نمایند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوحید فیاضی عصر چهارشنبه در نشست شورای ائتلاف با منتخبان مردم در مجلس دوازدهم با تقدیر از مجریان و عوامل برگزاری انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم اراده بدخواهان، کاری بزرگ در کشور صورت گرفته است.

وی با عنوان این که شماری از نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف روانه مجلس شدند، افزود: بنابراین این تشکل باید همچنان برقرار باشد و پویایی خود را حفظ کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نابسامانی‌های موجود در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سبب می‌شود که دغدغه بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم و باید ازفرصت برای بهبود اوضاع استفاده کنیم.

فیاضی کسب نظرات از مردم و شورای ائتلاف را برای بهبود اوضاع ضروری دانست و گفت: وحدت و همدلی و برادری می‌تواند سبب توسعه و پیشرفت استان و کشور شود و نمایندگان نباید دچار تفرقه و تشتت باشند.

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان این که تلاش دشمن این است که به دین ما لطمه زند، افزود: نابینا کسی است که بصیرت نداشته باشد.

وی با اظهار این که دشمن در تلاش است که تا کارهای گذشته به سامان نرسد، تصریح کرد: این درحالی که باید به عملکردهای نگاه کرد و مراقب بود.

کد خبر 6063767

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • نظارت مستمر بر سرویس‌های بهداشتی استان در محور‌های مواصلاتی گردشگری
  • وحدت و همدلی سبب پیشرفت مازندران می شود
  • ترسیم الگوی صحیح از نشاط مذهبی
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • تنها با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان، الگوی موفق جهش تولید
  • الگوی نو و مطلوب برای مدیریت شهری طراحی شود