Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هم اینک تصویرسازی نادرستی از نظام و مسائل مربوط به آن توسط گروههایی در کشور انجام می شود که این مقوله را می توان در سه دلیل عمده تشریح کرد.

محمد رحیم نوروزیان روز سه شنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده استانهای خراسان رضوی و فارس با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در مشهد افزود: دلیل نخست این تصویرسازی به عملکرد ضعیف رسانه ها باز می گردد که تاکنون نتوانسته اند به درستی فضای افکار عمومی را مدیریت کنند و رسانه های بیگانه از این فرصت استفاده کرده و مدیریت افکار عمومی را در دست گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دلیل دوم این تصویرسازی نادرست تندرویهای نامناسب در کشور و تشخیص ندادن منافع ملی، منافع بانوان، قومی و طایفه ای و حزبی است. خوراک این تصویرسازی را خودمان با نقدهای نادرست تامین می کنیم.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: رسانه رسمی کشور یعنی صدا و سیما با اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند، برنامه های مختلفی پخش کرده که به تصویرسازی نادرست منفی، تخریب اذهان عمومی و جلوه دادن ناکارآمدی دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران کمک می کند.
وی افزود: موارد متعددی از این قبیل اقدامات صدا و سیما وجود دارد به نحوی که 'برنامه پایش' این رسانه هر هفته چنین برنامه هایی را برگزار می کند. از سوی دیگر تریبونهای رسمی دائما تخریب و بدبینی ایجاد می کنند.
نوروزیان ادامه داد: دلیل سوم این تصویرسازیهای نادرست عملکرد نادرست مدیران و سوءتدبیرهای آنان است زیرا نمی توان دائما دشمن را مقصر همه موارد دانست و عملکرد ضعیف خود را فراموش کرد.

* سهم بانوان در حوزه مدیریتی امری فرعی نیست
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین اظهارداشت: امور مربوط به بانوان در کشور به ویژه سهم این قشر در حوزه مدیریتی نباید به عنوان مسئله فرعی تلقی شود.
وی افزود: در شرایط حساس کنونی باید مراقبت کنیم به ویژه مسائل مربوط به بانوان به هیچوجه نباید به عنوان مسائل فرعی تلقی شود. معتقدم اگر تا چند سال آینده فکری برای این موضوع نکنیم و نقش بانوان در حوزه مدیریتی کشور پررنگ نشود و جایگاه خود را پیدا نکنند بی تردید با یک گرایش فمنیستی بسیار شدید در کشور مواجه خواهیم شد.
نوروزیان ادامه داد: شماری از کسانی که در خیابانها کشف حجاب می کنند در واقع واکنش آنان به برخی رفتارهای ما در مواجه با بانوان است، منتها این افراد نمی دانند چگونه واکنش نشان دهند و به صورت بدحجابی اعتراض خود را نشان می دهد.
وی همچنین به عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: فعالیت در چنین استانی الزامات و حساسیتهای خود را دارد و با توجه به این مسائل در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه بانوان و خانواده انجام شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اجرای طرح پاک در 100 روستای خراسان رضوی، تشکیل مجمع مشورتی بانوان با حضور هزار و 265 بانوی فرهیخته، تدوین سند اشتغال پایدار حوزه بانوان، طرح ارتقای توانمندیهای زنان، تشکیل کمیته جمعیت و سلامت بانوان و ایجاد بانک اطلاعات از زنان توانمند را برای گزینش آنان در پستهای مدیریتی از جمله اقدامات برای بانوان خراسان رضوی برشمرد.
وی همچنین به سکونت سه هزار تبعه خارجی و یک میلیون و 500 هزار حاشیه نشین در مشهد اشاره و بیان کرد: این موضوع اهمیت تشکیل سازمانهای مردم نهاد با رویکرد اجتماعی به ویژه در حوزه زنان را دوچندان می کند لذا در این راستا تشکلهای مردم نهاد زیادی در مشهد ایجاد شده اند.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي معاون استاندار مجمع مشورتي زنان خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات»، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شناسه اینترنتی #نظارت_بر_تبلیغات در پیام رسانه‌های داخلی، به ارسال شکایات، انتقاد و پیشنهاد متعهدانه خود در حوزه تبلیغات اقدام کنند.
به گفته عباس محمدیان، سامانه نظارت مردمی بر فضای تبلیغات کشور با امکان گزارش تخلفات در بستر‌های مختلف مجازی و حقیقی برای کاربران در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی؛ افزایش دقت و سرعت نظارت، کاهش هزینه‌ها، افزایش اعتماد عمومی به نظام تبلیغاتی کشور، ارتقای سلامت تبلیغات، ایجاد زمینه رقابت سالم در فضای تبلیغاتی را از جمله فواید مردمی‌سازی نظارت‌ها در حوزه تبلیغات دانست..
به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاخص‌ها و معیار‌های تشخیص تخلفات بر اساس قوانین و مقررات موجود در حوزه تبلیغات، قانون نظام صنفی، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و آئین‌نامه اجرایی آن تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی