Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:36:06 GMT

10هزار زائر خارجی اربعین از شلمچه راهی عراق شدند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۹۶۳۵

10هزار زائر خارجی اربعین از شلمچه راهی عراق شدند

حمید سیلاوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تعداد از مجموع 28 هزار و 120 تبعه خارجی هستند که برای سفر به کشور عراق وارد کشورمان شده اند، اوج خروج اتباع خارجی از دیروز دوشنبه شروع شده و تا روز اربعین ادامه دارد.
وی گفت: در بحث اتباع خارجی مقیم کشور تاکنون 180 هزار نفر از اتباع مقیم کشور برای حضور در مراسم اربعین در عراق ثبت نام کرده اند که در مرحله صدور ویزا برای این افراد هستیم و تاکنون رقمی از خروج این اتباع ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان در ادامه بیان کرد: از چند سال گذشته اتباع خارجی برای حضوردر مراسم اربعین حسینی شرکت می کنند و سال به سال هم این تعداد افزایش پیدا کرده است به طوریکه در سال 93 حدود 15 هزار نفر ، در سال 94 حدود 53 هزار نفر، در سال 95 حدود 140 هزار نفر و در سال 96 نیز 160 هزار نفر اتباع خارجی از 93 کشور جهان از مرزهای خوزستان راهی عراق شده و در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.
سیلاوی ادامه داد: امسال هم ورود اتباع خارجی به ایران از 19 مهر ماه (از اوایل ماه صفر ) آغاز شده است .
وی افزود: اتباع خارجی از پنج گذرگاه مرز زمینی در این ایام وارد کشور می شوند که شامل مرز میرجاه استان سیستان و بلوچستان، مرز آستارا گیلان، مرز اردبیل، بازرگان آذربایجان غربی، دوقارون تایباد خراسان رضوی است و بعد از زیارت حرم امام رضا (ع) و همچنین زیارت حضرت معصومه (س)، به سمت استان خوزستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به سمت شلمچه حرکت می کنند.
سیلاوی افزود: در مرز شلمچه از زوار با راه اندازی 15 موکب اتباع خارجی پذیرایی انجام می گیرد.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بیان کرد: برای راحتی اتباع خارجی وتسریع در کار رسیدگی به مدارک آنها هنگام خروج، گیت جداگانه ای در نظر گرفته شده است.
وی گفت: اتباع مزبور از ملیت های پاکستانی، جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، ازبکستان، قزاقستان، ترکیه، افغانستان، نیجریه و کشورهای دیگر ثبت شده اند.
وی بیان کرد: در کشور فقط مرز شلمچه به دلیل داشتن زیر ساخت های مناسب، برای خروج اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.
7158/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان سیستان و بلوچستان ترکیه حرم امام رضا روسیه عراق راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل

مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: با آغاز ایام نورزی تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، ملکه گلمغانی‌زاده ظهر امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین _در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل بازدید کرده‌اند.

وی افزود: امسال بیش از ۸۰۰ قلم اثر تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوره اسلامی و آثار به دست آمده از کاوش‌های اخیر با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه در موزه‌های استان به نمایش گذاشته شده که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

مدیر موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه چینی‌خانه، موزه باستان‌شناسی و موزه صنایع‌دستی مورد توجه بازدید کنندگان بوده و میزان بازدیدها در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر 739439

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۱۴۲ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • وزیرخارجه راهی عشق‌آباد شد/ امیرعبداللهیان: بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • بازدید بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل
  • ورود ۳۰ هزار زائر خارجی در مشهد + فیلم
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان