Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:09:32 GMT

عوارض جراحی افزایش قد جبران ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۹۹۶۳۹

عوارض جراحی افزایش قد جبران ناپذیر است

تهران- ایرنا- رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: برخی افراد برای افزایش قد به جراحان ارتوپدی مراجعه می‌کنند درحالی که ارتوپدی جراحی زیبایی ندارد و انجام این جراحی غیرضروری می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد رازی روز سه شنبه در دومین روز از بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران افزود: جراحی برای افزایش قد را تنها در مواردی خاص و نادر به عنوان مثال فردی که به دلیل نوعی بیماری یکی از پاهایش کوتاهتر از دیگری باشد، آن هم با تایید جراحان متخصص ارتوپدی و به صورت محدود می توان انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره میزان خطاهای ارتوپدی یا قصور پزشکان در این حوزه اظهار داشت: گاهی ‌جراحان ارتوپدی با کسانی مواجه هستند که در تروما یا حوادث دچار آسیب شده‌اند و بیماران متصور هستند که بعد از جراحی صددرصد به حالت قبل از حادثه بازمی گردند؛ درحالی که این توقع غیرقابل دستیابی است و نارضایتی آنها را می‌تواند به همراه داشته باشد چراکه تصور می کنند قصوری در این زمینه رخ داده است.
رازی ادامه داد: جراحان ارتوپدی کمک می‌کنند که فرد از معلولیت شدید نجات یابد و خطر مرگ او را تهدید نکند. همچنین تا حدود زیادی آسیب به فرد رفع شود ولی در بسیاری از مواقع این توقع ایده آل جامه عمل نمی‌پوشد و بیماران نارضایتی‌هایی دارند.
وی تصریح کرد: عارضه پزشکی با قصور متفاوت است و تصادفات می‌تواند با عوارض شدیدی همراه باشد که جراح ارتوپد تلاش می‌کند آنها را به میزان زیادی بکاهد و چنانچه همه آسیب ها مرتفع نشد، دلیل آن قصور پزشکی نیست.
به گفته رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، شکایت از پزشکان ارتوپدی بسیار بالا است که علت آن بیشتر به عدم درک آسیب، حادثه، بیماری، نشناختن تفاوت عارضه با قصور و تحریک توسط برخی افراد مرتبط است.
بیست و ششمین کنگره سالیانه انجمن جراحی ارتوپدی ایران تا چهارم آبان ماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی و صاحب‌نظران برجسته در تهران در حال برگزاری است و جدیدترین مباحث علمی در زمینه‌های مختلف ارتوپدی از جمله شانه، زانو، دست و لگن طی آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
اجتمام*9022*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت ارتوپدي رازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • ویدیو/ میرزازاده: هیچ سوپراستاری‌ شکست ناپذیر نیست حتی لوپز
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • پایان فصل برای مهدی‌پور؛ هافبک استقلال زیر تیغ جراحان رفت
  • مهدی مهدی‌پور زیر تیغ جراحان رفت
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم