Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان بر اهمیت ترویج فرهنگ ورزش عمومی و همگانی در سنین تاکید کرد.

سیدعبدالحمید احمدی با اشاره به فرهنگسازی با هدف توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه گفت: جامعه سالم در ابعاد مختلف جسمی، روانی، روحی و ... جامعه ایست که ورزش در سبک زندگی مردم آن نهادینه شده باشد، لذا تمام تلاش بخش ورزش باید به جهتی برود که سلامتی و ورزش همگانی و عمومی به یک باور و فرهنگ تبدیل شود و مردم در ورزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای ارتقاء سطح سلامتی و نشاط اجتماعی باید مشارکت 50 درصدی مردم در ورزش را مورد توجه قرار دهیم اظهار داشت: دستیابی به این امر مهم کاری سنگین اما شدنی است.
معاون وزیر تاکید کرد: ضمن اینکه گسترده تر کردن عرصه حضور و مشارکت مردم در ورزش عزم جدی دولت و همچنین تاکید مقام معظم رهبری است اما لازمه تحقق آن نیازمند یک عزم جمعی و همگانی است که نقش رسانه در این بین بسیار موثر و پررنگ است.
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل ستاد هفته تربیت بدنی در وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ ورزش همگانی و بهره گیری از ظرفیت هفته تربیت بدنی و ورزش، ستاد هفته تربیت بدنی با محوریت معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت که با همکاری بخشهای مختلف ورزش کشور از جمله بخشهای ستادی وزارتخانه، فدراسیونهای ورزشی، بخش رسانه ای ورزش، نهادها و دستگاه های همکار مانند وزارت آموزش و پرورش، ورزش دانشگاهی، بخش ورزش کارگری، کارمندی و نیروهای مسلح برنامه های این هفته پیش بینی شد. در همین ستاد شعار چهل سال ورزش چهل سال افتخار با این منظر انتخاب شد که ما بتوانیم افتخارات ورزش کشور که در طول چهل سال گذشته به دست آمده را مروری کرده و شرایط مناسب جهت استمرار این افتخارآفرینی را فراهم کنیم.
وی در ادامه گفت: نکته مهم در بحث فرهنگسازی ورزش همگانی، شروع حرکت از سنین پایه یعنی از خانواده ها، مهد کودک ها و بویژه مدارس است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. ما در حوزه فرهنگی ورزش، یک ماموریت اصلی و تکلیف اساسی مان ترویج ورزش عمومی و همگانی است و باید بتوانیم از همه ظرفیتهای آموزشی در سنین پایه و دانش آموزی در این مسیر بهره ببریم.
ایشان با تاکید بر موضوع آموزش ادامه داد: بخش آموزش و پرورش از ارکان مهم آموزش کشور است که با ظرافت و حساسیتهای خاص آموزش ویژه سنین پایه می تواند نقش اساسی در این بخش ایفا نماید.

ترویج ورزش همگانی در مدارس

احمدی بر ترویج ورزش همگانی در مدارس تاکید کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ ورزش همگانی در سطح دانش آموزی باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار بگیرد. ما اگر نتوانیم ورزش را در سبک زندگی دانش آموزان نهادینه کنیم، در سنین بعد از آن این کار بسیار دشوار تر می شود.
وی در تبیین برنامه هفته تربیت بدنی ویژه دانش آموزان گفت: امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزش دانش آموزی در هفته تربیت بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با حضور حدود 5 میلیون نفر دانش آموز قرار است که برگزار شود. همچنین طبق برنامه های اعلام شده برگزاری ورزش صبحگاهی بصورت همزمان در 55 هزار مدرسه کشور و همچنین طرح حیات پویا در 25 هزار مدرسه از دیگر برنامه های این بخش است.
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بخش دیگری بیان داشت: مردم ما به قهرمانی توجه دارند که افتخارش توام با رعایت و ترویج ارزشها باشد. ورزشکارهایمان باید مروج ارزشهای فرهنگی باشند. بنابر این در بخش ورزش قهرمانی باید بتوانیم نقش ارزشهایی مانند منش پهلوانی را پر رنگ کرده و تمام تلاشمان را به این سمت ببریم که فرهنگ پهلوانی در ورزش قهرمانی به یک اصل مبدل بشود.
احمدی در خصوص وظایف فدراسیون های ورزشی پیرامون توسعه ورزش همگانی گفت: وظیفه اصلی فدراسیونهای ورزشی توسعه آن رشته در بین آحاد و اقشار مختلف جامعه و در حقیقت همگانی کردن آن است.

فدراسیون ها پاسخگوی نیازهای مردم باشند

برنامه های فدراسیونهای ورزشی در این بخش باید به گونه ای باشد که پاسخگوی نیازهای مردم نسبت به آن رشته ورزشی در سطح کشور باشد.
وی در این رابطه ادامه داد: هر فدراسیون و نهاد ورزشی باید یک مسئولیت اجتماعی برای خود تعریف کند تا در آسیب ها و مشکلات اجتماعی بتواند ایفای نقش کرده و در مسیر کاهش آسیب ها قدم بردارد. ما هم در وزارت ورزش و جوانان و در راستای حمایت از فدراسیون ها با تاکید بر ورزش همگانی و حوزه فرهنگ، کمیته های همگانی و فرهنگی فدراسیونها را فعال کرده ایم و طبق برنامه های مشخص، فعالیتهای این بخش را دنبال می کنیم.
ایشان با نگاه به محدودیت های مالی حوزه ورزش کشور عنوان داشت: نهاد ورزش باید از حمایت عملی لازم در برنامه ها و بودجه بندی ها برخوردار شود تا در این بخش بشود فضای پاسخگویی به کل جمعیت کشور را فراهم نماید. و این در حالی است که هزینه ای که در بخش ورزش قهرمانی می شود، به نسبت نتایجی که در آن حوزه کسب می شود و باعث بالا رفتن شور و نشاط اجتماعی و غرور آفرینی می شود رقم قابل توجهی نیست.
احمدی ادامه داد: البته از سال 1396 با تخصیص بودجه 27% درصدی سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و اختصاص آن به ورزش همگانی و تداوم آن در سال 97 باعث شد دست ما در حمایت از این بخش بازتر شود.
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: ما اعتقاد داریم شهرداری ها می توانند کلیدی ترین نقش در توسعه ورزش همگانی در شهرهای کشور را ایفا بکنند. در این زمینه خوشبختانه تعامل خوبی بین وزارت ورزش و جوانان، ادارت کل ما در استانها با شهرداری ها به خصوص در کلان شهر ها ایجاد شده که بر اساس این تعامل تمرکز بر این است که مسئولیت اصلی توسعه ورزش همگانی در سطح شهرها با هم افزایی و حضور موثر تر از گذشته شهرداریها به ایشان واگذار شود.
بحث مبلمان شهری از دیگر موضوعاتی است که با شهرداری مطرح شده که بر اساس آن باید به سمتی برویم که طراحی مبلمان در کلان شهرها با نگاه ویژه به مردم و گسترش فعالیت بدنی بیشتر مردم در سطح شهر ها باشد.

با حمایت از چیزی حدود 14 هزار هیئت ورزشی قدم های موثری برداشتیم

وی در بیان فعالیت های حوزه ورزش همگانی و روستایی و عشایری گفت: پویایی ورزش کشور در گرو پویایی و تحرک هیئت های استان و شهرستانهای ما است. ما در مسیر با حمایت از چیزی حدود 14 هزار هیئت ورزشی در سراسر کشور قدمهای خوب و موثری برداشتیم که آثار کوتاه مدت آن در بخش همگانی قابل لمس است.
معاون وزیر ادامه داد :در بخش ورزش روستایی هم علاوه بر حمایت مالی از هیئتهای شهرستانها، تجهیز خانه های ورزش روستایی در دستور کار ما قرار دارد که در سال 96 بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده حدود 2600 خانه ورزش روستایی تجهیز شد و تا پایان سال 97 نیز این رقم به 3200 خانه خواهد رسید که بخشی از این برنامه ها ویژه هفته تربیت بدنی افتتاح و بهره برداری از 170 پروژه روستایی و 40 پروژه شهری در استانهای مختلف کشور است./ پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش گفت: طی یک سال گذشته، ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، اصغر فرهادی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

فرهادی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، اضافه کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد، گفت: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

کد خبر 751127

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • صنایع نفت و گاز را پای کار حوزه فرهنگ می‌آوریم
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است