Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رییس اداره بهزیستی مهاباد در مراسم افتتاحیه این طرح کشوری در این شهرستان افزود: هدفگذاری امسال، پوشش 13 هزار کودک این شهرستان در این طرح غربالگری بینایی است.
مهران یوسفی، پیشگیری از معلولیت را یکی از اهداف اساسی سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: بهزیستی مهاباد این طرح را در 17 پایگاه شهری، 30 پایگاه در مدارس پیش دبستانی و 29 مهد کودک و 50 پایگاه سلامت در روستاهای بدون مهد کودک اجرا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کودکی که از نظر بینایی مشکوک تشخیص داده شود به مرحله دوم انتقال می یابد که توسط کارشناسان بینایی سنجی می شوند و در صورت تشخیص مشکل در مرحله دوم کودک مورد نظر به چشم پزشک ارجاع داده می شود.
یوسفی یادآور شد: اگر مشکل بینایی در کودکی قبل از 6 سالگی شناسایی و درمان نشود، پس از 12 سالگی امکان درمان کامل آن نخواهد بود، به این دلیل اجرای این طرح در شناسایی دقیق، معاینه و پیگیری برای مراحل درمان آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.
یوسفی با اشاره به مراجعه بیش از هشت هزار و 800 کودک در سال گذشته به پایگاه های سنجش بینایی این شهرستان، گفت: 450 کودک مشکوک به اختلال بینایی از این تعداد شناسایی شدند که 408 کودک به مرحله بینایی سنجی و 9 کودک نیز به چشم پزشک ارجاع داده شدند.
رییس اداره بهزیستی مهاباد بیان کرد: سال گذشته برای 71 کودک عینک طبی صادر شد و چهار کودک نیز برای جراحی به چشم پزشک ارجاع داده شدند.
یوسفی اظهار داشت: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهاباد با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شود و این امر موجب بالا بردن ضریب اطمینان و کاهش خطا می شود.
وی با اشاره به اینکه هزینه معاینه هر کودک در مرحله پیشگیری از تنبلی چشم 40 هزار ریال است، افزود: کودکانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند به صورت رایگان این خدمات را دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل بینایی است که حدود 2 تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند و اگر به موقع درمان نشود باعث اثرات جدی بر زندگی آنان می شود.
در این بیماری یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می گویند، باعث می شود دید مرکزی در کودک به خوبی تکامل پیدا نکند؛ درمان نکردن آمبلیوپی موجب می شود کاهش دید تا آخر عمر در فرد مبتلا باقی بماند.
پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال های بینایی به عنوان یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 تعیین شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بر اساس اعلام ثبت احوال، این شهرستان حدود 13 هزار و 200 کودک بین 3سه تا 6 سال دارد.
9903/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی پزشک جراحی سازمان بهداشت جهانی کمیته امداد کودکان راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۹۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روز‌های اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آن‌ها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن‌ها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • درمان بیماری‌های صرع و تشنج کودکان در ایران
  • حس خوب حمایت
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی