Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@00:57:41 GMT

۲۱۴ نفر به جرم قاچاق انسان بازداشت شدند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۰۱۲۱

۲۱۴ نفر به جرم قاچاق انسان بازداشت شدند

خبرگزاری میزان- گمرک ایران تازه‌ترین آمار قاچاق انسان را منتشر و اعلام کرد: ماموران گمرک از ابتدای سال تا کنون ۲۱۴ مورد قاچاق انسان را شناسایی کردند. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از گمرک ایران، کشف ۱۸ مورد جدید قاچاق انسان از سوی ماموران گمرک در روز‌های اخیر، آمار کشفیات قاچاق انسان را در سال جاری به ۲۱۴ مورد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموران گمرک بازرگان با هوشیاری و رصد محموله‌های خروجی و ترانزیتی در طی ۶ عملیات جداگانه، موفق به کشف ۱۸ مورد قاچاق انسان شدند. بر اساس این گزارش این ماموران درعملیات اول، با رصد یک دستگاه تریلر ترک موفق به کشف ۴ مورد قاچاق انسان شدند. این تریلر که از مبدا ازبکستان حرکت کرده بود، حامل بار آهن به مقصد ترکیه بود. این افراد که تبعه کشور‌های همسایه هستند، در میان بار آهن مخفی شده بودند.

هم چنین این ماموران در عملیات دوم، با رصد محموله تجاری و با استفاده از دستگاه ایکس ری و تجهیزات کنترلی موفق به کشف ۳ نفر در داخل یک کامیون به مقصد ترکیه شدند. این سه نفر با مخفی شدند در محموله لوبیا قرمز قصد خروج از ایران را داشتند.   این گزارش می‌افزاید، ماموران گمرک بازرگان هم چنین در عملیات سوم، موفق به کشف یک مورد قاچاق انسان در یک محموله تزانزیتی شدند. محموله این تریلر شمش آلومینیوم از مبدا ترکمنستان بود. این فرد با مخفی شدن در میان محموله این تریلر به مقد ترکیه قصد داشت غیرقانونی از ایران خارج شود.

در عملیات چهارم، با دقت و هوشیاری ماموران گمرک، ۵ نفر تبعه خارجی در یک دستگاه تریلی ترکیه‌ای شناسایی شدند. این تریلر حامل بار ترانزیتی لوبیا به مقصد کشور ترکیه بود که توسط ماموران گمرک شناسایی و دستگیر شدند.   همچنین درعملیات پنجم، ۲ نفر تبعه سوریه ازیک دستگاه تریلرخروجی دستگیر شدند. بار این تریلر نیز لوبیا به مقصد کشور ترکیه بود.   براساس این گزارش و در عملیات ششم، ۳ نفر تبعه خارجی از یک دستگاه تریلر خروجی به مقصد کشورترکیه دستگیر شدند.

بر اساس آخرین آمار‌ها از کشفیات قاچاق انسان در مرز‌های گمرکی، کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۲۱۴ نفر رسیده است. این آمار‌ها حاکی از این است که گمرک بازرگان در این نوع کشفیات در میان گمرکات کشور بیشترین کشفیات را داشته است.       انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاچاق انسان محموله گمرک ایکس ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عارف سپهری ظهر چهارشنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان اعلام کرد: در راستای حراست و کنترل مرزهای استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه در حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ موضع مناسب سد راه قاچاقچیان شده و متجاوزان به محض مشاهده مأموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان تصریح کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری بیان داشت: بر اساس نظر کارشناسان ارزش کالای کشف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد در مرزبانی کردستان در پایان با اشاره به تبعات قاچاق کالا، اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال «سال جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

کد خبر 6087536

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • محموله کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید