Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از وجود 5 هزار و 435 نفر با اختلال بینایی در این استان خبر داد.

گل زاده مظاهری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: از این تعداد 1756 نفر اختلال خفیف، 1901 نفر متوسط، 1432 نفر شدید و 440 نفر خیلی شدید هستند.

وی اظهارکرد: 27درصد معلولان استان را افراد با اختلال بینایی تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 230 نفر دانش آموز و 94 دانشجوی استان دچار اختلال بینایی هستند.

مظاهری تصریح کرد: 50پایگاه ثابت و 250پایگاه سیار غربالگری سنجش بینایی در روستامهدها و مهدکودکهای شهری استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری 27هزار کودک سه تا 6سال استان غربالگری بینایی می شوند که از فروردین ماه آغاز شده است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معمولا 10درصد این کودکان به مراکز تشخیصی و تخصصی بالاتر جهت درمانهای جراحی، استفاده از عینک و دارو ارجاع می شوند.

مظاهری بیان کرد: عمده ترین مشکل نابینایان استان بهره مند نبودن از نعمت سواد در روستاهای دور افتاده بعلت نبود امکانات و خاص بودن نوع معلولیت، امکانپذیر نبودن جدا شدن از، مراقبت از خود و دوری از خانواده وجود ندارد، است.

وی تاکید کرد: البته آموزش و پرورش استثنایی با اجرای طرح تلفیقی و فراگیر دانش آموزان نابینا را در مدارس عادی مستقر و با کمک آموزگار رابط که وظیفه مشاوره و رفع اشکال دانش آموزان نابینا را برعهده دارد سوادآموزی را برای برخی نابینایان انجام می دهد.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مناسب سازی نشدن فضاهای استان برای نابینایان از دیگر مشکلات این قشر از جامعه است.

مظاهری اظهار کرد: ادارات و دستگاهها اجرایی به منظور استخدام و بکارگیری معلولان نابینا جهت استفاده از قانون سهمیه سه درصد معلولان همکاری نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نابینایان استان از نظر تامین کتب درسی و وسایل کمک درسی مشکل خاصی ندارند، اضافه کرد: نابینایان استان می‌توانند از فناوری‌های روز مانند کتابهای بریل، کتب صوتی، فایل های صوتی ام پی تری، نرم افزارهای گویای مخصوص، کتابهای درشت خط، عصای سفید، ساعت بریل، ساعت گویا، حساب ابزار، دستگاه تایپ، لوح و قلم بهره مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اختلال بینایی منطقه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل هلال‌احمر کهگیلویه‌ و بویراحمد از پیدا شدن جسد خانم غرق شده توسط نجاتگران هلال احمر استان پس از ۶ ساعت عملیات خبر داد.

«کاظم فلاحی دوست» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۲۰ دقیقه بامداد پنج شنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ طبق تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، خبر غرق شدن یک خانم ۱۷ ساله در رودخانه «بشار» منطقه «تل گاه» جاده اصفهان اعلام شد.

وی اظهار کرد: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه شهید «ازراش» دنا به منطقه اعزام شده و شروع به جستجوی فرد غرق شده کردند که بعد از ۶ ساعت جستجو حدود ساعت ۶ صبح موفق به پیدا کردن جسد فرد غرق شده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین عملیات جستجوی جسد کودک ۵ ساله غرق شده در رودخانه خرسان با تیم نجات و غریق هلال احمر و تجهیزات تخصصی همچنان ادامه دارد.

فلاحی دوست به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص والدین توصیه کرد: کسانی که به فن شنا آشنا نیستند با توجه به اینکه رودخانه های استان وحشی هستند و بعضاً از نیم تا ۱۶ متر عمق دارند از شنا کردن در رودخانه ها خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار و تلخ و از دست دادن عزیزان خود نباشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط رودخانه‌ها حتی با آشنا بودن به فن شنا، شنا کردن خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد