Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان با بیان اینکه ۷۴ موکب در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی می‌کنند، گفت: امسال ۱۲ درصد تعداد و حجم خدمات‌دهی موکب‌های اصفهانی به زائران حسینی افزایش داشته است. ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، همه ساله در ایام اربعین حسینی، زائران اباعبدالله الحسین (ع) مسیر نجف تا کربلا را با عشق و شور و حال وصف نشدنی به هزار امید و آرزو طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی به عشق اباعبدالله و افرادی با نیت ثواب و زیارت. عده‌ای می‌خواهند نذرشان را ادا کنند. هر کس با هر نیت و آرزویی در دل راهی این سفر معنوی می‌شود.

اگر شما هم سعادت پیاده‌روی در ایام اربعین را داشته‌اید، حتما خیمه‌های پذیرایی و اسکان را دیده‌اید. در طول مسیر موکب‌هایی هستند که زائران می‌توانند در آنجا استراحت کنند. اکثر مردم قبایل و عشایر مختلف عراق در این مسیر خیمه و چادر برپا کرده و با تمام دارایی خود، به زائران خدمت می‌کنند و آن را افتخار بزرگی برای خودشان می‌دانند. در این بین از موکب‌های ایرانی نیز نباید غافل شد که با وجود مشکلات اقتصادی کشور و دوری راه، چگونه به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند و آنچه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند.

74 موکب اصفهانی، در ایام اربعین به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اعزام موکب‌های اصفهانی به کربلای معلی اظهار داشت: در سال جاری 74 موکب برای خدمت‌رسانی به زائران از اصفهان اعزام شد.

مصطفی نوریان افزود: از این تعداد، 5 موکب در مرزهای شلمچه، مهران و چذابه مستقر و به زایرانی که قصد خروج از مرز به مقصد کربلا را دارند، خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه 69 موکب  وارد خاک عراق شدند، گفت: 18 موکب بین عمودهای کربلا و نجف و 23 موکب هم اطراف حرمین شرفین مستقر هستند.  18 مورد هم در موکب مرکزی شهدای مدافع حرم حضور دارند که به طور مستقیم توسط ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان اداره می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس برنامه اعلام شده به ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان، اسکان و پذیرایی برای هر کدام 40 هزار نفر عنوان شده بود که در حال حاضر، موکب‌ها اعلام کردند که ظرفیت 65 هزار نفر اسکان و بیش از 150 هزار نفر پذیرایی را دارند.

تعداد موکب‌های اصفهانی و حجم خدمات‌دهی آنها، 12 درصد افزایش داشته است

وی با اشاره به افزایش تعداد موکب‌ها و حجم خدمات‌دهی آنها با وجود مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: امسال، 12 درصد تعداد موکب‌ها و حجم خدمات‌دهی آنان افزایش یافته است. تمام هزینه‌های موکب‌ها به صورت کمک‌های مردمی و نذورات مردم جمع‌آوری شده و هیچ گونه کمک از طرف دولت یا سازمانی به آنها نشده است.

نوریان خاطرنشان کرد: مشکلاتی که عراق در مرز و دادن ویزا ایجاد کرد، باعث عدم به موقع استقرار موکب‌ها در عراق شد و امسال این خدمات دهی با تأخیر انجام شد.

وی با بیان اینکه موکب‌ها از 25 مهر به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: موکب‌ها تا 10 آبان، میزبان زائران هستند. پذیرایی و پخت و پز در آنجا، زیر نظر کارشناس بهداشت و تغذیه انجام می‌شود و سعی کردیم تا آنجا که ممکن است، سلامت زائران را تأمین کنیم.

موکب‌های ایرانی، به میزبانی عراق کمک می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بحث موکب‌ها، ما کمک به میزبانی عراق می‌کنیم و میزبان اصلی کشور عراق است و ضروری به نظر می‌رسد که همه مردم در جریان این امر باشند. هدف اصلی ما اسکان زائران است و مواد غذایی به وفور در آنجا وجود دارد ولی برای اسکان زائران مشکل وجود دارد.

وی با بیان اینکه زائران زمان خواب به لحاظ امنیتی و سلامتی باید سرپناه داشته باشند و در خیابان نخوابند، گفت: سعی کردیم تمام موکب‌ها، ظرفیت اسکان برای زوار را فراهم کنند ولی باز هم به خاطر تعدد زوار نمی‌توانیم به صورت صد در صد به همه زائران کربلا اسکان  بدهیم.

نوریان تصریح کرد: موکب‌های ایرانی، ظرفیت اسکان 65 هزار نفر را در این مدت خواهند داشت و امیدواریم مردم با رعایت نکاتی از جمله کاهش زمان اقامت در عراق، این موقعیت را به دیگر زائران بدهند.

وی با بیان اینکه تمام موکب‌های اصفهانی، اسکان زائران را به عهده دارند، گفت: هر موکب از 300 تا 5 هزار نفر، ظرفیت اسکان زوار را دارد.

انتهای پیام/ ت

R41346/P1336/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران

حسن بهرام‌نیا در جریان بازید از زیرساخت‌های اربعین مهران اظهار کرد: برای رفاه حال زائران با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال ساخت است.

وی افزود: وجود این پارکینگ از ضروریات پایانه مرزی مهران محسوب می‌شود که عملیات این پارکینگ در حال انجام است.

بهرام نیا تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

استاندار ایلام ادامه داد: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به دیدار خود با رییس سازمان برنامه و بودجه در آینده نزدیک، اضافه کرد: در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ( ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود