Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@19:47:45 GMT

ذخیره انرژی در بدنه خودرو با استفاده از فیبر کربن

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۰۰۷۵۰

ذخیره انرژی در بدنه خودرو با استفاده از فیبر کربن

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، در این تحقیقات که برای اولین بار انجام گرفته است محققان ارتباط بین میکرو ساختار فیبر کربن و خواص الکتروشیمیایی آن را بررسی کردند. منظور از خواص الکتروشیمیایی فیبر کربن قابلیت استفاده از آن به عنوان الکترودهای باتری یون لیتیوم است.

محققان با بررسی میکروساختار انواع فیبرهای کربن تجاری موجود در بازار دریافتند فیبرهای کربن دارای کریستال های کوچک با نظم کم دارای خواص الکتروشیمیایی مطلوب هستند؛ اما سختی نسبتا کم تری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سختی این نوع فیبرهای کربن اندکی بیشتر از فولاد است، درحالی که سختی فیبرهای کربن دارای کریستال های بزرگ و منظم به دو برابر فولاد می رسد.

بر اساس این تحقیقات فیبرهای کربن دارای خواص الکتروشیمیایی مطلوب که سختی آن ها با فولاد برابری می کند، گزینه مناسبی برای ساخت بدنه خودروها هستند. با استفاده از این فیبرهای کربن علاوه بر کاهش وزن خودرو می توان از بدنه آن به عنوان ابزاری برای ذخیره انرژی نیز استفاده کرد.

همچنین می توان از این فیبرها به عنوان ابزاری برای جذب انرژی جنبشی یا ساخت حسگرها بهره گرفت. بدین ترتیب می توان علاوه بر بهره مندی از مزایای تمام این ابزارها در بدنه یک خودرو، وزن آن را تا 50 درصد نیز کاهش داد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Multifunctional Materials منتشر شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای سختی در انتظار استقلال است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نکونام ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری قبل از دیدار روز دوشنبه با ذوب آهن ضمن تشریح آخرین وضعیت این تیم برای حضور در ادامه رقابت های لیگ برتر گفت: دیدارهای سختی در پیش داریم.

ادامه دارد....

کد خبر 6095629

دیگر خبرها

  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • روزهای سختی در انتظار استقلال است
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • معمای بنزین در ایران
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها