Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزانه در کشور سودان، افرادی از سوی پلیس عمومی این کشور به جرم تماشای طلوع خورشید دستگیر می شوند.

بیشتربخوانید : طلوع از میان درختان بائوباب در عکس روز نشنال جئوگرافیک

رسانه های سودان از آغاز سال ۲۰۱۸ شروع به پوشش دادن این خبر کرده اند ، در ابتدای امر، بازداشت مردم به خاطر تماشای طلوع خورشید با استهزا و شوخی در فضای مجازی این کشور همراه شد، اما وقتی گروهی از جوانان سودانی به دلیل تماشای خورشید به تازیانه، جریمه و زندان محکوم شدند، همه دریافتند که این یک شوخی نیست بلکه کاملاً جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوخی های مردم پس از پی بردن به واقعی بودن این ماجرا، به ملامت، رد کردن و سرزنش تبدیل شد. آنها درباره ی فایده ی چنین حکمی در فضای مجازی به گفت وگو پرداختند؛ با این حال، قانون قانون است و دیدن طلوع خورشید در سودان جرم به حساب می آید.

این موضوع به اتهامات «خورشید پرستی» و آداب و رسوم وثنی ها بازمی گردد و تمایل به تماشای طلوع خورشید در سودان را به یک جرم در این کشور تبدیل می کند.

دختری به نام منا می گوید با دوستانش به «کوبری توتی» رفته بود تا طلوع خورشید را تماشا کند؛ اما پلیس آنها را به جرم تجمع برای نگاه کردن به طلوع خورشید دستگیر کرد.

البته این تنها جرم منا و دوستانش نبود. بنا به ماده ۱۵۲ قانون کیفری سودان، آنها به دلیل پوشیدن لباس های عجیب و غریب و گمراه کننده هم محکوم بودند، زیرا پوشیدن شلوار از سوی دختران در این کشور از مصادیق لباس های گمراه کننده محسوب می شود. قاضی هر کدام از دختران را به پرداخت ۵۰ دلار محکوم کرد.

همچنین حضور در مکان های نیمه تاریک مانند کافی شاپ ها، نشستن در کنار دستفروش ها در خیابان، رقص زنان جلوی چشم مردان، ذخیره عکس های شخصی با لباس های گمراه کننده در موبایل و رایانه از جمله امور مخلّ آداب در سودان به شمار رفته و جرم به شمار می رود.

منبع: تابناک باتو انتهای پیام/ تماشای طلوع خورشید در این کشور جرم است!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید منتظری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اعلام انتشار نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج طرح مذکور در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در این استان نرخ تورم ماهانه ۲.۳ درصد، نرخ تورم نقطه به نقطه ۲۹.۵ درصد و نرخ تورم سالانه ۴۲.۷ درصد و شاخص‌های متناظر کشوری به ترتیب ۲.۶ درصد، ۳۰.۹ و ۳۸.۸ درصد بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری نرخ تورم ماهانه و نرخ تورم نقطه به نقطه از میانگین کشوری کمتر است و این موضوع موجب شده تا فاصله نرخ تورم استان با کشور کاهشی باشد، تفاوت نرخ تورم سالانه استان با کشور از ۵ درصد در اسفند ماه ۱۴۰۲ به ۳.۹ درصد در فروردین ۱۴۰۳ تنزل یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از روند کاهشی تورم در کشور و استان، شیب نزول نرخ تورم استان را از کشور تندتر دانست و ادامه داد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به فروردین سال ۱۴۰۳ کشور در مقایسه با نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲ به میزان ۱.۹ درصد و در استان به میزان ۳ درصد کاهش یافته است.

منتظری عنوان کرد: فاصله نرخ تورم چهارمحال و بختیاری از شاخص متناظر کشوری از بهمن ماه ۱۴۰۲ رو به کاهش گذاشته و امید است با ادامه اقدامات مؤثر در راستای کنترل تورم در استان این فاصله به صفر همگرا شود.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس شاخص‌های نرخ تورم ماهانه، نرخ تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم سالانه نشان دهنده این است که استان در فروردین ۱۴۰۳ در نرخ تورم ماهانه رتبه ۲۷، در نرخ تورم نقطه به نقطه رتبه ۲۳ و در نرخ تورم سالانه رتبه ۴ را دار است.

کد خبر 6087321

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • رنگ ماه چهارشنبه شب صورتی خواهد شد
  • امشب رنگ ماه عوض می شود!
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • امشب ماه صورتی می‌شود
  • امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید