Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه تاثیر زنان در خانواده ویژه است، گفت: زن در جامعه اسلامی دارای نقش و ارزش بالایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی صبح امروز(۱ آبان) در اولین اجلاسیه خواهران موثر و فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده که در اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه خانواده به عنوان جامعه ای کوچک دارای هویت است، گفت:در جامعه اسلامی اگر ملاک ها و اصول را رعایت کنیم به طور حتم در امور مختلف پیشرفت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری باید فعالیت تشکیلاتی انجام بدهند، اظهارداشت:در مساجد نباید از شخص خاضی تبلیغ کرد چرا که یک آسیب محسوب می شود، در مجموع کار سیاسی در مسجد حرام است.

 

حجت الاسلام ارزانی با تاکید براینکه باید به خودتان افتخار کنید، ادامه داد:سال ۱۸۹۳ میلادی برای اولین بار در دنیا به زنها حق رای دادند و اولین کشوری که در آنجا انتخابات برگزار گردید نیوزلند بود اما در اسلام ۱۴۰۰ سال قبل در واقعه غدیر پیامبر(ص) رای دادن را حق مسلم زنان دانستند و زنان در بیعت با حضرت علی(ع) رای دادند.

 

وی با اشاره به اینکه جایگاه زن بسیار متعالی است، افزود:در جوامع غربی عده ای می گویند زن باید نقش داشته باشد و عده ای هم می گویند زن باید ارزش داشته باشد اما شهید مطهری می گوید زن در اسلام دارای نقش و ارزش بسیار بالایی است، فرق بین زن و مرد در جنسیت نیست و کسانی که جنسیت را برجسته می کند نگاه فمنیستی دارد که این نوع نگاه می تواند به جایگاه زن آسیب برساند.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه جایگاه زنان در خانواده بسیار ویژه است، فعالیت ۲۵ ساله کانون های مساجد و اقداماتی که در طی این مدت صورت گرفته نشان از زحماتی است که در گذشته انجام شده و بیشترین نوع فعالیت را اعضای کانون های فرهنگی هنری انجام داده اند اما کارهایی هم هنوز انجام نشده است که باید برای رفع آنها تلاش کرد.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار کانون در کشور وجود دارد که تعداد ۱۷۷۳ آن در خراسان رضوی هستند، ادامه داد:خوشبختانه در شورای عالی سیاست گذاری کانون های مساجد ۳ وزیر، ائمه جمعه، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و شورای انقلاب فرهنگی عضو هستند که در مراجع مختلف از کانون های مساجد دفاع می کنند.

 

وی تدوین اساسنامه را یکی از فعالیت های مهمی دانست که به سرانجام رسیده که به زودی ابلاغ خواهد شد، گفت:هویت بخشی به اعضای کانون های مساجد از دیگر فعالیت های دوره جدید مدیریت ستاد عالی بود که در این راستا کارت چند منظوره اعضای کانون های مساجد رونمایی شد و برای تمامی اعضا تا بهار سال آینده صادر خواهد شد.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد:کارت بچه های مسجد بسیار فاخر است و می توان اقدامات بسیاری با آن انجام داد که علاوه بر معرفی، اعضای کانو های فرهنگی هنری مساجد می توانند از فضاهای تفریحی، سرگرمی، رفاهی و بانکی را در آینده استفاده کرد همچنین در طول سال می توان از آموزش هایی که در کشور وجود دارد استفاده کرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین موکب اربعین کانون های مساجد موکب ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مقام معظم رهبری ستاد مرکزی اربعین دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن را ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، با تأکید بر ظرفیت اندیشه‌ورزانه دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد چهلمین سال تشکیل خود می‌شود و در این دوران دبیران متعددی داشته و این شورا کار‌های بزرگی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری اسناد خوبی مصوب شده است. کار قرارگاهی و راهبردی در حوزه علم و فناوری تا حد زیادی موفق بوده است در این مسیر فقط سندبسندگی مدّنظر نبوده است بلکه مثلاً نقشه جامع علمی کشور را هدایت کرده است. سند هوا فضا، سند گیاهان دارویی و اسناد دیگر علم و فناوری از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اسناد خوبی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است و برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده است، در گذشته برش‌های استانی پروژه‌محور نبودند بلکه راهبرد‌های کلی را مطرح کرده بودند، به همین خاطر در دوره جدید این برش‌های استانی تکمیل‌تر شد و به زودی برش‌های استانی در همه استان‌ها تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا با چند کاستی مواجه است که نخبگان می‌توانند در برطرف کردن آن‌ها به شورا یاری رسانند، گفت: انتظار مهم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاهی شدن آن است، این قرارگاه باید توانمند شود تا بتواند بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را محقق کند.

استاد خسروپناه با طرح این سوال که قرارگاه یعنی چه؟ بیان کرد: جلسات متعددی با کسانی که تجربه کار قرارگاهی داشتند برگزار شد، هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که الگوی کار قرارگاهی استخراج شده و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین می‌شود

وی با تأکید بر اینکه برای تدوین اسناد باید نظریه‌های مربوطه استخراج و مشخص شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی یاری برسانند. همچنین با هماهنگی که با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف را یکی از نقصیه‌های دیگر خواند و ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

استاد خسروپناه بیان کرد: همچنین اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

وی با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه ارتباط این افراد با شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. همچنین باید برای چالش‌ها چاره‌اندیشی شود تا الگوی مناسبی برای مواجهه با آن‌ها تعیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه همچنین به نظارت هوشمند نیاز داریم که در الگوی حکمرانی تعریف شود، دانشگاه‌ها نیز برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد