Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر بابامحمدی، مدیر انتشارات بین‌المللی اسوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره وضعیت نشر در بازار فعلی گفت: در حال حاضر سفارشاتی را از یک مؤسسه و ناشری از هرات داریم که قرآن‌هایی با تعداد بالا خواسته‌اند. در واقع این سفارشات در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که کرده‌ایم، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در این وضعیت فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بازار نشر قرآن، قرآن‌هایی با کیفیت متفاوت وجود دارد که ما سعی کردیم با وجود افزایش قیمت‌ها، از کیفیت نکاهیم؛ چرا که دستگاه‌های ما لاین هستند و نمی‌توان از کاغذ یا ملزومات چاپ نامرغوب استفاده کرد؛ از این رو فروشگاه‌هایی که در قم و تهران داریم، فروش آثارمان نسبتاً خوب است و راضی هستیم.

بابامحمدی با بیان اینکه ما در انتظار ثبات قیمت در بازار کاغذ و ملزومات چاپ هستیم، بیان کرد: نه تنها چاپخانه اسوه، بلکه اغلب چاپخانه‌ها لنگان لنگان به کار خود ادامه می‌دهند و لیتوگرافی‌ها و صحافی‌ها نیز همین وضع را دارند.

وی درباره تهیه کاغذ و حامل‌های چاپ از بازار گفت: ما شرکت هستیم و کارمان حسابرسی می‌شود و به همین دلیل باید فاکتور رسمی ارائه دهیم، اما وقتی در بازار می‌خواهیم کاغذ و ملزومات چاپ را تهیه کنیم، با مشکلاتی مواجه هستیم؛ چرا که در قبال خرید، از ارائه فاکتور رسمی امتناع می‌کنند؛ در واقع آن‌ها از رصد شدن خود از سوی دولت فرار می‌کنند؛ از این رو کاغذ را بندی 195 هزار تا 210 هزار تومان می‌خریم، اما فروشنده در قبال آن فاکتور رسمی نمی‌دهد و چک هم قبول نمی‌کند و مجبور هستیم به صورت نقدی بپردازیم، البته کارت عابربانک هم نمی‌پذیرد، چون قابل ردیابی است.

بابامحمدی تصریح کرد: این مسئله اکنون در بازار در رابطه با مرکب، زینک، گالینگور و حامل‌های چاپ و ... وجود دارد، برخی از چاپخانه‌ها که کوچک و یا شخصی هستند، جنبه حسابرسی ندارد و می‌توانند به راحتی تهیه کنند. اما ما نمی‌توانیم و با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم.

این ناشر در پاسخ به اینکه آیا با افزایش قیمت کاغذ، قیمت کتاب‌ها را افزایش داده‌اید، بیان کرد: در بازار امروز، قیمت تمام شده یک کتاب 200 صفحه‌ای تک رنگ با جلد شومیز 4 هزار تومان است و ناشرانی که معتدل هستند این قیمت را در 2.5 ضرب می‌کنند و این قیمت پشت جلد می‌شود و برخی نیز ضرب در سه می‌کند. البته این گونه نیست که این قیمت تمام شده به جیب ناشر برود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این قیمت اکنون در بازار نیست و همین کتاب 200 صفحه‌ای با قیمت 20 هزار تومان فروش می‌رود، عنوان کرد: چندی پیش کتاب دانشگاهی را برای فرزندم خریداری کردم، وقتی قیمت آن را محاسبه کردم، صفحه‌ای 9 تومان قیمت‌گذاری کرده بود که بسیار تعجب کردم.

مدیر انتشارات اسوه با اشاره به بهای تمام شده قرآن نیز گفت: اکنون یک جلد قرآن 612 صفحه‌ای دو رنگ را، 14 هزار تومان عرضه می‌کنیم که قیمت تمام شده یک جلد قرآن بسته به اینکه تک رنگ، دو رنگ، دارای جلد سلفون، گالینگور و ... باشد، متفاوت خواهد بود.

وی یادآور شد: قیمت تمام شده یک جلد قرآن دو رنگ، هشت هزار تومان است و گران‌ترین قرآنی که ما چاپ می‌کنیم با قیمت تمام شده حدود 70 هزار تومان، 180 هزار تومان عرضه می‌شود که همراه با کیف و قاب بوده و کاغذ آن نیز گلاسه معطر است.

بابامحمدی تصریح کرد: متأسفانه بازار نشر، نظارتی را از سوی دولت به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد نیست و به همین دلیل ناشران در قیمت‌گذاری کتاب‌ها به میل و سلیقه خود رفتار می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 746320

دیگر خبرها

  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • قیمت سکه امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم
  • قیمت طلا امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳