Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالق «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» از تاثیر آثار سینمای ایتالیا بر زندگی و کارش سخن گفت. آفتاب‌‌نیوز : مارتین اسکورسیزی روز دوشنبه ۲۲ اکتبر جایزه یک عمر دستاورد کارگردانی را در جشنواره فیلم رم در مراسمی پراحساس دریافت کرد.
به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، پائولو تاویانی کارگردان نامدار ایتالیایی که برادر و همراه همیشگیش ویتوریو اوایل امسال درگذشت این جایزه را به مارتین اسکورسیزی که در حال اشک ریختن بود اهدا کرد و گفت: تو همیشه برای من و برادرم یک دوست بوده ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاویانی درباره این کارگردان گفت: اسکورسیزی جزو دسته معدود مولفانی است که با فیلم های خود به ما کمک می کنند متوجه شویم که ما چه کسی هستیم.
در این مراسم مونتاژی از فیلم های اسکورسیزی به همراه یک گفتگوی ویژه با این کارگردان درباره فیلم های ایتالیایی که زندگیش را تغییر دادند به نمایش درآمد که البته فدریکو فلینی در لیست اسکورسیزی وجود داشت. اسکورسیزی از فیلم «شب های کابیریا» فلینی به عنوان یک تجدید حیات معنوی یاد کرد.
کارگردان «گاو خشمگین» در این گفتگوی ضبط شده درباره پروژه ای که قرار بود با فلینی بسازد صحبت کرد و گفت: در اوایل دهه ۹۰ متاسفانه قبل از اینکه ما بتوانیم کار را آغاز کنیم فلینی درگذشت. 
مارتین اسکورسیزی در ادامه درباره «آکاتونه» (۱۹۶۱) اثر پازولینی صحبت کرد و گفت: من در محله خشنی در نیویورک بزرگ شدم و برای اولین بار در فیلم «در بارانداز» (۱۹۵۴) الیا کازان که یک فیلم استودیویی بود مردمی را دیدم که با آنها بزرگ شدم بود، اما در فیلم «آکاتونه» پازولینی چون استودیویی نبود بیشتر با مردمی که در آن بودند ارتباط برقرار کردم.
او افزود: من چیزهای زیادی درباره موسیقی از فیلم های پازولینی آموختم.
اسکورسیزی از چگونگی تاثیرپذیری خود از پازولینی در فیلم «کازینو» اینگونه سخن گفت: در «کازینو» آنها بهشتی می سازند و سپس از آن اخراج می شوند.
این نویسنده و کارگردان گفت وقتی که تلویزیون در سال ۱۹۴۸  به خانه آنها آمد زمانی که او پنج سال داشت، فیلم های نئورالیسم ایتالیایی دائما پخش می شدند. او توضیح داد: آن فیلم ها ایده دیگری از سینما  به من دادند. برای ما آنها زندگی واقعی بودند نه یک فیلم.
کارگردان «خیابان های پایین شهر» به تمجید فیلم «فرمانروایی لویی چهاردهم» ساخته روبرتو روسلینی پرداخت و از تاثیر و نفوذ فیلم بر «دوران معصومیت» گفت. او همچنین به ستایش فیلم «یوزپلنگ» ساخته ویسکونتی پرداخت.
اسکورسیزی از تاثیر شیوه هجوآمیز و بذله گویانه «ازدواج به سبک ایتالیایی» ساخته دسیکا در فیلم «رفقای خوب» ساخته خودش گفت و در ادامه به تحسین فیلم «سالواتوره جولیانو» ساخته فرانچسکو رزی پرداخت و گفت: رزی به شما حقیقت را نشان می دهد؛ حقایقی که به گونه ای واقعی نیستند. ریشه های فساد عمیق و عمیق تر می شوند تراژدی جنوب ایتالیا که مردم آن جا سال هاست از آن رنج می برد.
در ادامه اسکورسیزی درباره ارتباط فیلم «سالواتوره جولیانو» با خانواده پدربزرگش که در سال ۱۹۱۰ از سیسیل به آمریکا مهاجرت کردند چنین گفت: من هرگز چیزی شبیه این فیلم ندیده ام.
اسکورسیزی همچنین به تمجید «امبرتو د» ویتوریو دسیکا پرداخت و از آن به عنوان قله نئورالیسم یاد کرد. خالق «راننده تاکسی» در ادامه گفت که چگونه از دیزالوهای فیلم «شغل» ساخته ارمانو المی کارگردان تازه درگذشته ایتالیایی در فیلم خود «گاو خشمگین» استفاده کرد.
اسکورسیزی درباره فیلم «کسوف» ساخته آنتونیونی نیز بیان کرد این فیلم زبان سینمایی را دوباره بازتعریف کرد.
روز چهارشنبه ۲۴ اکتبر قرار است اسکورسیزی در مراسم ویژه نمایش نسخه بازسازی شده فیلم «سن میکله یک خروس داشت» ساخته برادران تاویانی که درباره یک آنارشیست زندانی است حضور یابد و با دانشجویان سینما در رم دیدار کند.
جشنواره فیلم رم تا روز یکشنبه ۲۸ اکتبر ادامه دارد.
منبع: خبرگزاری مهر کد خبر: ۵۵۲۴۷۷ تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مارتین اسکورسیزی سینما جشنواره فیلم رم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۰۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد